تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلای سبز لرستان به بازار رسید/ سوغاتی برای همنشینی با عسل ناب زاگرس -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
طلای سبز لرستان به بازار رسید/ سوغاتی برای همنشینی با عسل ناب زاگرس

برداشت گردو - لرستان


الشتر - خبرگزاري مهر: برداشت گردو از باغات استان لرستان که همواره در کنار عسل ناب این استان به عنوان سوغاتی مردم این دیار محسوب می شده قطب تولید طلای سبز لرستان را نشاطی دیگر بخشیده است. به گزارش خبرنگار مهر، طبيعت سرسبز و زمين هاي حاصلخيز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید گردوی لرستان فرصتي را فراهم کرده كه با كاشت انواع محصولات كشاورزي در فصول مختلف سال نقشي مهم در رونق كشاورزي استان، اقتصاد منطقه و اشتغالزايي داشته باشد.
برداشت گردو - لرستان
شهرستان سلسله با 66 هزار هكتار اراضي كشاورزي و توليد انواع محصولات كشاورزي يكي از مناطق سرسبز استان لرستان به شمار مي رود كه در توليد محصولاتي چون گردو، چقندر قند و  كلزا رتبه نخست را در بين شهرستانهاي استان به خود اختصاص داده است.اين ايام كه فصل پائيز سفره زرد رنگ خود را بر سينه ي طبيعت گسترانيده است برداشت گردو از باغات گردوي شهرستان سلسله تولد و زندگي دوباره اي به طبيعت اين منطقه بخشيده است.
برداشت گردو - لرستان
باغداران گردو كار اين شهرستان هرساله از نيمه اول شهريور كار برداشت اين محصول ارزشمند و مقوی را آغاز مي كنند و حدود 2 ماه مشغول به فعاليت هستند.آنان كار برداشت گردو را يك تفريح نشاط بخش مي دانند و مي گويند: هر ساله براي رسيدن اين ايام لحظه شماري مي كنيم وگاه اقوام و آشنایان نیز از شهرها برای کمک به برداشت گردو راهی روستاها می شوند.
برداشت گردو - لرستان
شرايط مناسب تفرجگاهي منطقه كهمان شهرستان سلسله زمينه توليد گردوي مرغوب را براي گردو كاران اين شهرستان فراهم کرده به طوریکه گردوی تولیدی در لرستان در کشور برای خود نام و نشانی دست و پا کرده است.منطقه كهمان شهرستان سلسله به دليل قرار گرفتن در يک دره و جاري بودن سراب های جوشان در آن يكي از بهترين مناطق توليد گردو در استان لرستان به شمار مي رود.
برداشت گردو - لرستان
مدير جهاد كشاورزي شهرستان سلسله در این رابطه به مي گويد: چهار هزار هكتار از اراضي اين شهرستان به  باغات اختصاد داده شده كه حدود دو هزار و 800 هكتار مربوط به باغات گردو است.رحيم هادي پور ادامه می دهد: ميانگين توليد گردو در اين شهرستان در هر هكتار سه تن بوده كه در مجموع سالانه سه هزار و 600 تن محصول گردو را به بازار عرضه مي كنيم.
برداشت گردو - لرستان
بنابر این گزارش در فصل برداشت علاوه بر تكاپوي باغداران، بازار شهرستان های استان نيز حال و هوايي طلای سبز به خود مي گيرد و بساط دست فروشان در كنار خيابان هاي مركز شهر پهن می شود تا تحفه اي ارزشمند و مرغوب باشد براي كساني كه گذري به اين منطقه دارند و به عنوان يك سوغات بسيار خوشمزه همراه عسل لرستان به ارمغان ببرند.شهرستان سلسله با مساحت هزار و 294 كيلومتر مربع در شمال استان لرستان و در همسايگي شهرستانهاي دلفان، خرم آباد و بروجرد قرار گرفته است.



پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن