تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس مرکزبهداشت خوزستان: هیچ موردی ازبیماری ابولا دراستان مشاهده نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مرکزبهداشت خوزستان: هیچ موردی ازبیماری ابولا دراستان مشاهده نشده است اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تا کنون هیچ موردی از بیماری ابولا در خوزستان و سطح کشورمان مشاهده نشده است.


دکتر "سید سعید سیدیان" پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سه حالت مشکوک، محتمل و قطعی را می توان برای بیماری ابولا در نظر گرفت اظهار کرد: مورد مشکوک یعنی فردی از منطقه آندمیک و بومی ابولا باشد و پزشک شک کند، محتمل یعنی بیماری با علایم تب، سردرد، خونریزی و درد عضلانی مراجعه کند و پزشک شک کند و اگر ویروس ابولا در آزمایشگاه مشاهده شود مورد قطعی است.
وی افزود: هیچ یک از این نمونه ها در کشور گزارش نشده است.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز تصریح کرد: مرکز بهداشت شرق اهواز در پست قرنطینه مرزی نیز با استقرار کارشناسان مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط و پزشکان با همکاری معاونت بهداشتی و فوریت های پزشکی، راههای پیشگیری از این بیماری را با توزیع پمفلت و برگزاری کلاس های آموزشی ارائه دادند.
"مهرداد شریفی" افزود: همچنین تمامی حجاج در زمان برگشت توسط کارشناسان مرکز بهداشت شرق اهواز مورد بررسی قرارگرفتند و خوشبختانه هیچ موردی از بیماری ابولا مشاهده نشد.
بیماری ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از طریق ویروس ابولا ایجاد می شود.
نشانه های این بیماری به طور معمول دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه ای و سردردظاهر می شوند.
حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها نیز به دنبال این موارد می آیند، در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می شوند.
7157/641


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن