تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819843058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر مخالفان میانمار: اصلاحات به پیش نمی رود/ خوش بین نباشید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رهبر مخالفان میانمار: اصلاحات به پیش نمی رود/ خوش بین نباشید کوالالامپور - ایرنا - "آنگ سان سوچی" برنده جایزه صلح نوبل و رهبر مخالفان دولت میانمار پس از مذاکرات تاریخی هفته گذشته با "تین سین" رییس جمهور این کشور گفت که روند اصلاحات در میانمار به پیش نمی رود.


به گزارش ایرنا، به نوشته روز پنجشنبه رسانه های میانمار و سنگاپور، رهبر مخالفان میانمار در نشستی خبری، گفت که مذاکرات با رییس جمهور و سایر مقامات این کشور موفقیت واقعی به ارمغان نیاورد و روند اصلاحات در میانمار در حال حرکت رو به جلو نیست.
میانمار روز جمعه گذشته شاهد نشستی بی سابقه بین "تین سین" رییس جمهور، افسران ارشد نظامی و رقبای سیاسی از جمله "آنگ سان سوچی" رهبر مخالفان دولت در آستانه سفر "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا به این کشور جنوب شرق آسیا بود.
وی فرایند تحول در میانمار طی دو سال گذشته را زیر سوال برد و از جامعه بین الملل و آمریکا خواست بیش از حد خوش بینانه نباشند.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، رهبر مخالفان میانمار اظهار امیدواری کرد که نه تنها آمریکا بلکه همه به ارزیابی این وضعیت دشوار بپردازند و نباید بیش از حد خوشبینانه بود.
وی پیش از سفر "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا به این کشور با تاکید بر این که روند اصلاحات میانمار با تاخیر مواجه است، نسبت به خوش بینی بیش از حد آمریکا نسبت به اصلاحات در این کشور جنوب شرق آسیا هشدار داد.
تارنمای "الون میانمار" نیز به نقل از "آنگ سان سوچی" نوشت: ثروت میانمار در دست ارتش و مردم است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحت فشار قراردادن ارتش برای انجام اصلاحات، گفت: از نظر من، سرنوشت میانمار در دست نیروهای ارتش و مردم است. نکته بسیار مهم "چگونگی همکاری" به جای تحت فشار قراردادن ارتش است.
وی گفت: گفت وگوهای سیاسی تنها راه برای تحقق آرمان های مردم و رسیدن به هدف خاص به شیوه ای مسالمت آمیز است.
"آنگ سان سوچی" رهبر مخالفان دولت میانمار خواستار نامزد شدن برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری است، اما قانون اساسی فعلی این کشور مانع این اقدام برنده جایزه صلح نوبل شده است.
پنج میلیون مخالف دولت میانمار تا اواسط مرداد ماه خواستار لغو موانع قانونی برای نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.
"آنگ سان سوچی" براساس قانون فعلی به دلیل ازدواج با فردی خارجی نمی تواند رئیس جمهور این کشور شود.
انتخابات ریاست جمهوری میانمار در آخرین هفته ماه اکتبر یا هفته نخست نوامبر سال آینده میلادی (آبان ماه سال 1394) برگزار می شود.
میانمار مدعی است آزادترین انتخابات را در تاریخ این کشور پس از آن که طی سه سال گذشته نظامیان اختیارات را به دولت غیرنظامی واگذار کردند، برگزار می کند.
آساق**1611


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن