تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803853489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهور بلغارستان جناح راستگرا را برای تشکیل دولت مامور کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جمهور بلغارستان جناح راستگرا را برای تشکیل دولت مامور کرد بلگراد-ایرنا- روسن پلونلیو رییس جمهور بلغارستان روز چهارشنبه «بویکو بورویسوو» رهبر حزب راستگرای میانه را که در انتخابات زودهنگام پارلمانی در ماه اکتبر امسال بیشترین آرا را کسب کرده بود برای تشکیل دولت جدید مامور کرد.


به گزارش ایرنا، حزب راستگرای میانه که در انتخابات پارلمانی در 5 اکتبر امسال از 240 کرسی در مجلس نمایندگان بلغارستان 85 کرسی را از آن خود کرد انتظار می رود که برای ثبات کشور دولت جدید را از ائتلاف حزب راستگرا تشکیل دهد.
بویکو بوریسوو رهبر جناح راستگرای بلغارستان که برای تشکیل دولت جدید از طزف ریاست جمهوری این کشور مامور شد یک هفته فرصت دارد که یک دولت ائتلافی را برای ثبات سیاسی و اقتصادی کشور تشکیل بدهد.
حزب جناح راستگرا "بوریسوو" با وجود اینکه 84 کرسی در مجلس را کسب کرده است به تنهایی قادر به تشکیل دولت جدید نیست و وظیفه دشواری را برای کسب حمایت حداقل 121 نماینده در پیش رو دارد.
حزب سوسیال دمکرات پس از حزب جناح راستگرای میانه با کسب 16 درصد آرا، دومین حزبی است که بیشترین آرای مردم را در دومین انتخابات پارلمانی در 18 ماه گذشته در بلغارستان از آن خود کرده است.
دولت جدید در بلغارستان پنجمین دولت در این کشور در دو سال گذشته خواهد بود.
بویکو بوریسوو رهبر حزب مخالف راست میانه و نخست وزیر سابق بلغارستان پیشتر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات آخرین فرصت برای نجات بلغارستان است، هشدار داد که اگر دولت جدید تشکیل نشود و مجددا انتخابات جدید پارلمانی برگزار شود، کشور با بحران شدیدی رو به رو خواهد شد.
بلغارستان با هفت میلیون و 300 هزار نفر جمعیت فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا است که با فساد مالی و نارضایتی گسترده از نخبگان حاکم دست به گریبان است.
بلغارستان که با امید بهبودی اقتصادی خود را در دامان اتحادیه اروپا و ناتو انداخته، اکنون با انبوهی از مشکلات و معضلات مالی، تورم بالا، بیکاری و نارضایتی مردم از وضعیت رفاهی و اجتماعی گریبانگیر است.
تشکیل دولت جدید در بلغارستان، دارویی مسکن برای آرام کردن دردهای اقتصادی مردم به شمار می رود. بانی نابسامانی رفاهی و اجتماعی در بلغارستان را باید در سیاست های نادرست اقتصادی دولت های گذشته جستجو کرد.
مشکلات مالی فراوان، بیکاری و ناتوانی مردم برای پرداخت قبوض مختلف از جمله برق موجب شد که خیابانهای پایتخت بلغارستان در سالهای اخیر به ویژه امسال شاهد تظاهرات ضد دولتی باشند و نتیجه این تظاهرات برگزاری چهل و سومین انتخابات پارلمانی بود.
بلغارستان با پیروی از سیاست بروکسل و واشنگتن دراعمال تحریم علیه روسیه با چالشهای جدیدی رو به رو شده که افزایش بحران های مالی و نارضایتی های بیشتر مردم بخشی از این معضلات هستند.
بلوک شرق به طور عمده پس از فروپاشی با مشکلات اقصادی بالایی رو به رو شدند و در این مسیر سیاستهای نادرست در انتقال شرکت های دولتی به بخش خصوصی، دولت های این منطقه را با معضلات بزرگ مالی و بیکاری قشر وسیعی از مردم مواجه کرد.
بلغارستان که از طیف بحران های اقتصادی در این بلوک جدا نیست ، به رغم همه تلاش های صورت گرفته نتوانست که سیستم اقتصادی خود را سامان بدهد و با افزایش قیمت هزینه های عمومی در کشور از جمله برق خود را در باتلاق فرو برد.
هر چند که مردم و احزاب سیاسی برای بهبود اقتصادی و رفاهی به دولت جدید ائتلافی پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی چشم دوخته اند، ولی این کشور بدون یک راه حل صحیح برای واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی و بدون ترغیب سرمایه داران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور نمی تواند بیماری اقتصادی کشور را درمان کند.
بلغارستان که تا قبل از فروپاشی بلوک شرق در دهه نود میلادی روابط بازرگانی اش بیشتر با شوروی سابق بوده است پس از این دگرگونی ها با کمبودهای شدید کالاهای ضروری و مورد نیاز رو به رو شد و بایستی اشاره کرد که بلغارستان پس از فروپاشی بلوک شرق نسبت به دیگر کشورهای اروپای شرقی لطمه و ضررهای اقتصادی زیادی را متحمل شده است.
بلغارستان با توجه نیاز مبرم به انرژی در حال حاضر بیشتر تلاش خود را به سوی احداث خطوط لوله گاز از طریق این کشور جهت داده است.
درآمد ناخالص ملی بلغارستان بنا بر آمارهای موثق در سال 1991 ( 300/47 )، در سال 1990 ( 300/47 ) و در سال 1989 ( 300/47 ) دلار آمریکا بوده است.
این کشور با توجه به اینکه هر ساله حدود یک درصد از جمعیت آن کاسته می شود بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد.
اروپام**1**436**1370*


15/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن