تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803377056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بندبازی صهیونیسم روی تارهای عنکبوت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بندبازی صهیونیسم روی تارهای عنکبوت تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی این روزها از پیامدهای ناشی از کشتار زنان و کودکان در جنگ 51 روزه که فشارهای بین المللی بر این رژیم را افزایش داده، نگران است و از سر ناچاری، برای فلسطینیان و هم پیمانان منطقه ای خود خط و نشان می کشد.


چندی است «مسجدالاقصی» نخستین قبله مسلمانان، عرصه تسویه حساب رژیم صهیونیستی با ساکنان سرزمین اشغالی، جهان اسلام، کشورهای منطقه و فعالان عرصه بین المللی شده است.
سنگ اندازی های نیروهای امنیتی این رژیم بر سر راه ورود مسلمانان به این مکان زیارتی به بهانه بازدید گردشگران خارجی و طرح کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) برای دستکاری محوطه مسجد الاقصی و نقسیم زمانی حضور در آنجا، فلسطینیان را از کوره به در برده است.
به تازگی نیز «موشه ویگلن» معاون رییس مجلس رژیم صهیونیستی، یازدهم آبان ماه به مسجدالاقصی رفت تا به نوشته تارنمای «اسکای نیوز» که دفتر آن در امارات است، در شرایط مراقبت شدید نیروهای امنیتی این مکان را ببیند (1).
این در حالی است که پس از روزها بسته بودن درهای مسجد الاقصی به روی مسلمانان، سرانجام این رژیم هشتم آبان ماه ممنوعیت ورود را برداشت اما محدودیت های شدیدی برای ورود افراد زیر 50 سال اعمال کرد.
ویگلن در شرایطی گام به مسجد الاقصی گذاشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دهم آبان ماه قانونگذاران این رژیم را در مورد مسجدالاقصی به آرامش دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری «رویترز» انگلیس، این دعوت نتانیاهو از بیم تبدیل شدن درگیری های روزانه نیروهای امنیتی این رژیم و فلسطینیان در خیابان های بیت المقدس به یک انتفاضه تازه صورت گرفت.
وی در بیانیه ای از تمام اعضای کنست خواست «تنش های مربوط به مسجدالاقصی را فرو نشانده و مسئولیت و خویشتن داری نشان دهند».
در سال 1379 خورشیدی حضور «آریل شارون» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، در مسجدالاقصی اندکی پس از فروپاشی گفت و گوهای سازش با گروه های فلسطینی، به قیام فلسطینیان منجر شد (2).
برنامه های این رژیم برای ساخت 1600 واحد مسکونی تازه در شمال بیت المقدس نیز واکنش های منفی گوناگونی به همراه داشته است (3).
** فشارهای بین المللی بر اشغالگران قدس
کشورهای اروپایی که اوایل امسال به سبب ادامه شهرک سازی ها زبان انتقاد به روی رژیم صهیونیستی گشوده و سپس به دلیل کارشکنی های این رژیم در راه گفت و گوهای سازش، رهبران آن را بازخواست کرده بودند، از ادامه اصرار اشغالگران بر ساخت شهرک ها و واحدهای تازه بسیار برآشفته اند.
از سوی دیگر، آتش افروزی ها و کشتارهای رژیم صهیونیستی طی جنگ 51 روزه غزه که بسیاری از زنان و کودکان پناه گرفته در مناطق مسکونی و حتی پایگاه های سازمان ملل متحد را به خاک و خون کشید، عرصه بین المللی را بر این رژیم تنگ تر کرده تا آنجا که سوئد و مجلس عوام انگلیس با بیشترین آرا به شناسایی کشور مستقل فلسطین رای داده اند.
همچنین این روزها شماری از نمایندگان مجالس ملی و سنای فرانسه، فشار بر دولت این کشور را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش داده اند و به نوشته دهم آبان روزنامه فرانسوی «لوموند»، پیش نویس طرحی روی میز سنا قرار دارد که در آن ابراز امیدواری شده است «فرانسه بی درنگ کشور مستقل و دموکراتیک فلسطین به پایتختی بیت المقدس در مرزهای تعیین شده سال 1967 میلادی را به رسمیت بشناسد».
به نوشته این روزنامه، طرح این پیش نویس با فشارهای رژیم صهیونیستی در پاریس روبرو شده است (4).
** واکنش های منطقه ای به اقدام های رژیم صهیونیستی
اداره مسجدالاقصی به رهبران مذهبی اردن سپرده شده است و آنان برای این مکان مقرراتی وضع کرده اند. بر پایه این قوانین، یهودیان می توانند به این مکان وارد شوند اما اجازه دعا و نیایش را ندارند.
دیوار «ندبه» در بخش غربی مسجدالاقصی برای نیایش یهودیان در نظر گرفته شده است.
با این همه، چندی است تعرض های صهیونیست ها به صحن مسجدالاقصی و طرح های این رژیم در پیوند با این مکان با اعتراض مردم و نمایندگان آنان در مجلس اردن روبرو شده است.
در حالی که بسیاری از گروه های سیاسی و مردمی از حکومت اردن می خواهند پیمان صلح با رژیم صهیونیستی موسوم به «پیمان وادی عربه» را لغو کند، در آخرین واکنش رسمی پنجم آبان ماه رییس مجلس اردن گفت: خطر اقدام های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سرزمین، ملت و مقدسات فلسطینیان کمتر از اقدام های تروریستی داعش نیست.
وی از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را برای از سرگیری گفت و گو با گروه های فلسطینی و پایان دادن به تجاوزهای پیاپی علیه مقدسات فلسطینی ها در قدس و مسجد الاقصی و توقف شهرک سازی ها در فشار قرار دهند (5).
در واکنش، صهیونیست ها نیز ساکت ننشستند و به چهره هم پیمان قدیمی خود چنگ انداختند؛ کشوری که از سال 1373 با امضای پیمان وادی عربه به عنوان دومین عضو جهان اسلام و دنیای عرب (پس از مصر) به طور رسمی وجود نوزاد نامشروع غرب در خاورمیانه را به رسمیت شناخته بود.
در این پیوند به نقل از دهم آبان خبرگزاری فلسطینی «معا»، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در صفحه فیسبوک خود نوشت: اردن نباید جنگ شش روزه را فراموش کند بلکه باید از آن عبرت گیرد.
وی نوشت: می شنوم اردنی ها به لغو قرارداد صلح با اسراییل تهدید می کنند و تعجب می کنم جنگ 6 روزه سال 1967 میلادی (1346 خورشیدی) را فراموش کرده اند. تعجب می کنم اردنی ها فراموش کرده اند در همه این سال ها اسراییل پشتیبان پادشاه آنان بوده است.
این وزیر صهیونیست مدعی شد شهر قدس و بیت المقدس در حاکمیت صهیونیست ها است؛ همانطور که «امان» در حاکمیت کامل اردن است و اردنی ها باید این را خوب درک کنند (6).
** واکنش های داخلی
یازدهم آبان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: 2 گذرگاه عبوری افراد و کالا میان فلسطین اشغالی با نوار غزه به نام های «بیت حانون» و «کرم ابوسالم» در جنوب شرقی نوار غزه همچنان بسته خواهد ماند.
گذرگاه کرم ابوسالم تنها گذرگاه تجاری است که از راه آن کالا و سوخت به نوار غزه منتقل می شود اما جمعه و شنبه هر هفته بسته است.
رژیم صهیونیستی این 2 گذرگاه را از نهم آبان ماه به بهانه شلیک راکت از نوار غزه بسته است (7).
این رژیم در راه اجرای مفاد آتش بس با گروه های فلسطینی برای پایان دادن به جنگ 51 روزه غزه هر روز سنگ اندازی و مردم باریکه غزه را در آستانه فصل سرما از رسیدن غذا، دارو و مصالح ساختمانی محروم می کند و در چنین شرایطی در دیگر بخش های سرزمین اشغالی نیز با اعتراض های روزافزون گروه های مردمی روبرو است.
این رژیم در ترفندی دیگر، بسیاری از اسرای فلسطینی را که پیش از این طی گفت و گوهای سازش آزاد کرده بود، دستگیر و روانه زندان می کند (8).
بررسی وضع رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی، منطقه ای و داخلی نشان می دهد فشارها بر این رژیم فزونی گرفته است.
اقدام های این رژیم در زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به مسجدالاقصی و طراحی نقشه هایی درباره آن نیز در دلهای فلسطینیان، ملت های منطقه، مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر جهان و از دیگر ادیان آتش خشمی دوچندان می افکند.
به نظر می رسد این رژیم زیر بار فشارهای ناشی از جنگ 51 روزه غزه قد خم کرده است و دست به تصمیم هایی می زند تا شاید حلقه دور گردن صهیونیسم را اندکی گشاد کند.
کشتار بیش از 2100 نفر در غزه که بیشتر آنان زنان و کودکان ساکن مناطق مسکونی و ساختمان های زیر پوشش سازمان ملل متحد بودند، شاید در آن بازه زمانی بی پاسخ مانده باشد اما در بلندمدت لکه ننگی خواهد بود بر دامان رژیم صهیونیستی که پایه های مقاومت را مستحکم تر و بنیادهای این رژیم را سست تر از تارهای عنکبوت خواهد کرد.
----------------------------
منابع:
1- http://irna.ir/fa/News/81372983/
2- http://irna.ir/fa/News/81372327/
3- http://www.irna.ir/fa/News/81361691/
4- http://irna.ir/fa/News/81371931/
5- http://www.irna.ir/fa/News/81365946/
6- http://irna.ir/fa/News/81372007/
7- http://irna.ir/fa/News/81372771/
8- http://www.irna.ir/fa/News/81353365/
-----------------------------
از مریم مسعود- گروه تحقیق و تفسیر خبر
پژوهشم**1961**1358


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن