تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815357719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری خطرپذیر به اشتغالزایی برای استعدادهای برتر کمک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سرمایه گذاری خطرپذیر به اشتغالزایی برای استعدادهای برتر کمک می کند تهران-ایرنا-معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه وجود سرمایه گذاری خطرپذیر به اشتغالزایی برای استعدادهای برتر کمک می کند،گفت:هدف از سرمایه گذاری خطرپذیر توسعه شرکت های دانش بنیان و تسریع رشد آنان است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سید سروش قاضی نوری درباره استفاده از سرمایه گذاری خطرپذیر اظهار کرد: استفاده از سرمایه گذاری خطر پذیر در صندوق های مختلف با روش های مختلف انجام می شود.
وی افزود:در دنیا به روش های مختلفی سرمایه گذاری پیش می رود، یک گروهی که تصمیم به تشکیل یک صندوق می گیرد از مکان های دولتی و مکان های مختلفی مانند بانک ها و بیمه ها تامین بودجه می کند، در ایران نیز علاوه بر روش هایی دیگری که وجود دارد صندوق هایی نیز وجود دارند که به شکل سرمایه گذاری خطرپذیر تامین بودجه می کنند.
معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی درباره مولفه های موجود در سرمایه گذاری خطرپذیر به منظور جلوگیری از شکست طرح های خطرپذیر عنوان کرد: سرمایه گذاری خطرپذیر در مراحل مختلف با پیدا کردن بازار و دانش فنی به افرادی که دارای طرح های خطرپذیر هستند کمک می کنند و به طور مستمر سرمایه گذاری خطرپذیر بر روی این طرح ها نظارت دارند تا طرح ها به موفقیت برسند.
قاضی نوری حمایت از شرکت های دانش بنیان با استفاده از سرمایه گذاری خطرپذیر را روش خوبی دانست و اظهار کرد: این روش یکی از بهترین روش های پر کردن خلاءهای کشور است ولی ملاحظاتش را باید رعایت کرد.
وی ادامه داد: دولت باید در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر نقش صندوق های مادر را داشته باشد و نباید به صورت مستقیم از این صندوق ها حمایت کند. چیزی که مهم است عدم دخالت مستقیم دولت است تا دولت به طور مستقیم وارد عمل نشود بهتر است دولت از شکل گیری نهاد هایی در زمینه سرمایه گذاری خطرپذیر حمایت کند تا آنها بروند از این شرکت های دانش بنیان کمک بگیرند نه خود دولت.
معاون پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی درباره سرمایه گذاری در شرکت های نوپا گفت :انتظار داریم در هر شرکتی که ریسک بالاتری وجود دارد انتظار سود بیشتر در آنجا وجود دارد و ما این ریسک را در ازای سود بیشتر و بالاتر می پذیریم برخی از شرکت های نوپا ممکن است شکست بخورند ولی آن تعدادی که موفق می شوند با سود بیشتری همراه باشند.
وی همچنین درباره تاثیر استفاده از سرمایه گذاری خطرپذیر در امر افزایش صادرات و کاهش واردات گفت: شاید استفاده از سرمایه گذاری خطرپذیر در امر افزایش صادرات و کاهش واردات مستقیما تاثیر نداشته باشد ولی در شکل گیری شرکت های موفق این موضوع بسیار تاثیرگذار است.
علمی **1354**1440


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن