تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت 20 هزار کودک مهابادی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشارکت 20 هزار کودک مهابادی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم مهاباد - ایرنا - کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد گفت: امسال بیش از 20 هزار کودک یک تا شش ساله در این شهرستان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) مشارکت می کنند.


کمال کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح که از اول آبان ماه سال جاری شروع شده تا تحت پوشش قراردادن تمامی کودکان یک تا شش ساله این شهرستان که بیش از 20 هزار کودک هستند، ادامه پیدا می کند.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این طرح در 21 مرکز بهداشت شهری و روستایی، 65 خانه بهداشت روستایی، 28 مرکز پیش دبستانی و 41 مهد کودک خصوصی و پایگاه های ثابت و سیار سنجش بینایی مهاباد انجام می شود.
وی اظهار کرد: سن طلایی تشخیص و درمان بیماری تنبلی، یک تا شش سالگی بوده و والدین باید کودکان خود را در این سنین هر سال یک بار برای معاینه به پایگاه سنجش بینایی ببرند.
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد ادامه داد: کودکان مشمول این طرح در دو مرحله شامل غربالگری اولیه و بینایی سنجی شرکت و در صورت حاد بودن، به چشم پزشک ارجاع داده می شوند.
وی با اشاره به مراجعه بیش از 18 هزار کودک در سال گذشته به پایگاه های سنجش بینایی در مهاباد گفت: از مجموع کودکان معاینه شده 425 کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی و به سطوح بالاتر شامل بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع داده شدند.
کریمی افزود: سال گذشته از بین کودکان مشکوک به تنبلی چشم، سه کودک مورد جراحی قرار گرفته و برای 50 کودک نیز عینک تجویز شد.
وی اضافه کرد: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهاباد با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شود که این امر موجب بالا بردن ضریب اطمینان و کاهش خطا می شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه معاینه هر کودک در مرحله غربالگری 30 هزار ریال است، از والدین خواست هنگام مراجعه به پایگاههای سنجش بینایی شناسنامه کودک خود را نیز به همراه داشته باشند.
آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل چشمی است که حدود دو تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند و اگر به موقع درمان نشود باعث اثرات جدی بر زندگی آن ها می شود. در این بیماری، معمولاً در یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می گویند، دید مرکزی به خوبی تکامل نمی یابد.
در صورت عدم درمان آمبلیوپی، کاهش دید تا آخر عمر باقی می ماند.
اگر چه چشم آمبلیوپ ظاهراً طبیعی است و توانایی دیدن را دارد ولی مغز این چشم را خاموش می بیند و تنها چشم بهتر را برای دیدن انتخاب می کند.
مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7512/584/8136


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن