تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819635830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرانی داروهای جدید مهمترین مشکل بیماران چشمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گرانی داروهای جدید مهمترین مشکل بیماران چشمی است تهران -ایرنا -دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران با اشاره به مشکلات بیماران چشمی درتهیه داروهای جدید دارند، گفت: از بین تعداد زیاد داروهای جدیدی که در زمینه درمان مشکلات شبکیه در دنیا تولید شده است، فقط یک قلم آن ارزان تر است که در کشوراستفاده می شود.


به گزارش ایرنا از انجمن چشم پزشکی ایران ، دکتر مسعود سهیلیان درباره پیشرفت هایی که علم پزشکی در این زمینه دست یافته است افزود: پیشرفت ها علم پزشکی در حوزه چشم پزشکی بیشتر در زمینه دارو و تزریقاتی که صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه پیشرفت هایی در زمینه دستگاه های تشخیصی صورت گرفته است ادامه داد: البته مشکلی که در کشور ما وجود دارد بالا بودن هزینه داروها است که عموما بیماران از عهده آن بر نمی آیند.
به گفته وی از بین داروهای جدید فقط یک نمونه است که برای بیماران بکار می رود واقلام دیگر آن به علت قیمت خیلی گران نتوانسته اند در دسترس بیماران قرار بگیرند.
سهیلیان توضیح داد: این داروها در بهبود بسیاری از بیماریها یاری دهنده بوده است و روز به روز که می گذرد آثار این پیشرفت ها در درمان بیماری ها بیشتر نمایان می شود.
این فوق تخصص شبکیه در مورد کاربرد این داروهای جدید گفت: این داروها در درمان عوارض چشمی بیماری دیابت، بیماریهای شبکیه ناشی از تغییر سن و بیماریهای عروقی شبکیه بسیار موثر بوده است.
وی اضافه کرد: این داروها چون وارداتی هستند و در داخل کشور تولید نمی شود، بیمه به آنها تعلق نمی گیرد و هزینه های سنگین این داروها بیماران را از مصرف آن محروم می کند. فقط یک نمونه ارزان تر وجود دارد که مصرف آن در کشور رایج است.
سهیلیان درباره دیگر دستاوردهای فناوری در علم چشم پزشکی افزود: دستگاه های جدیدی در زمینه عکس برداری از شبکیه تولید شده است که این دستگاه ها قادر به تهیه عکس مقطعی و عمیق از بافت شبکیه و کوروئید هستند و حتی انجام آنژیوگرافی را بدون تزریق ماده حاجب امکان پذیراست .
وی همچنین درباره موضوعاتی که قرار است در کنگره امسال بحث شود گفت: علاوه بر برنامه های علمی، برنامه های جانبی دیگری با عنوان business meeting داریم که به مسائل گوناگون تجاری و حرفه ای چشم پزشکی می پردازد و برنامه دیگری در زمینه استفاده از تلفن همراه (Smartphone)در درمان و پیگیری و حتی تشخیص بیماری های چشمی برگزار می شود.
وی افزود :روش های تحقیق در چشم پزشکی و همچنین برنامه آموزش چشم پزشکی در کنگره امسال گنجانده شده است.
سهیلیان گفت: دربیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران 29 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، سوئیس، فرانسه، آلمان، هلند، سنگاپور، امارات و کویت شرکت کرده اند.
به گفته وی همچنین از آکادمی چشم پزشکی آمریکا و International Council of Ophthalmology سمپوزیومی برگزار خواهد شد.
بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران در روزهای 10 تا 13 آذرماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود .
علمی **1354**1599


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن