تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813018001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس سنا و نمایندگان در دست جمهوری‌خواهان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مجلس سنا و نمایندگان در دست جمهوری‌خواهان
از آنجایی که محبوبیت اوباما به عنوان یک رئیس‌جمهور دموکرات در دو سال اخیر رو به افول بود، موفقیت جمهوری‌خواهان دور از انتظار نبود و به این ترتیب حزب جمهوری‌خواه آمریکا توانست هم مجلس سنا و هم مجلس نمایندگان را به دست خود گیرد.
آفتاب: ترجمه/فرحناز دهقی: جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، توانستند کرسی‌های اکثریت را تصاحب کنند.


به گزارش آفتاب، از آنجایی که محبوبیت اوباما به عنوان یک رئیس‌جمهور دموکرات در دو سال اخیر رو به افول بود، موفقیت جمهوری‌خواهان دور از انتظار نبود و به این ترتیب حزب جمهوری‌خواه آمریکا توانست هم مجلس سنا و هم مجلس نمایندگان را به دست خود گیرد.


پس از اعلام نتایج انتخابات کنگره، مشخص شد جمهوری‌خواهان توانسته‌اند ۵۲ کرسی را به دست آورند. دموکرات‌ها در سنا در این دوره ۵۵ کرسی را در اختیار داشتند و در اکثریت بودند. اما آنها با از دست دادن ۶ کرسی، سنا را به جمهوری‌خواهان واگذار کردند.


همچنین میچ مک کانل، نماینده جمهوری‌خواه سنا در ایالت کنتاکی برای ششمین بار توانست اکثریت آراء در این ایالت را بدست آورد و رهبر اکثریت سنا خواهد بود. او اختیار خواهد داشت که تعیین کند چه لوایحی برای رای‌گیری در سنا مطرح شود.


عملکرد جمهوری‌خواهان در این مبارزه، بیش از حد انتظار قدرتمند و قاطع بود. آنها هوشمندانه از نقاط ضعف رئیس‌جمهوری و حزب دموکرات در تبلیغات خود استفاده کردند و نهایتا توانستند حزب رقیب را از میدان به‌در کنند.


جمهوری‌خواهان در ایالت‌های بسیاری توانستند رای اکثریت مردم را به دست آورند. از جمله ایالت کولورادو و لوا که اوباما در سال ۲۰۱۲ توانسته بود این دو ایالت را در جبهه حمایت گرد خود قرار دهد.


پیش‌بینی می‌شود دو سال پایانی ریاست‌جمهوری باراک اوباما بسیار مشکل خواهد شد. باراک اوباما رئیس‌جمهور دموکرات در این دو سال چالشی تمام‌عیار با جمهوری‌خواهان آمریکا خواهد داشت.


این انتخابات کنگره آمریکا، گران‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور محسوب می‌شود. رقابت نزدیک و فشرده دو حزب اصلی آمریکا (دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) بیانگر آن است که ترکیب آتی کنگره می‌تواند بر سیاست عمومی این کشور در عرصه خارجی و داخلی تاثیرگذار باشد.


بنا به برآورد نهادهای مستقل پژوهشی تاکنون بیش از ۶۷/ ۳ میلیارد دلار (معادل ۹۴/ ۲ میلیارد یورو) برای مبارزه انتخاباتی از سوی نامزدها هزینه شده است.


بنا به برآورد شبکه خبری "سی‌ان‌ان" دو حزب اصلی آمریکا می‌توانستند با این پول "۱۰ مرکز مبارزه با ابولا تاسیس کنند، امکان آموزش ۱۲ هزار کودک و نوجوان آمریکایی را فراهم کنند یا دست‌کم ۲۵ جنگنده برای ارتش خریداری کنند".



مطالب مرتبط
جوان ترین نماینده کنگره آمریکا +عکس
پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره آمریکا


تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن