تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820875114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما و کنگره جمهوری خواه؛ دو سال دشوار ریاست جمهوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اوباما و کنگره جمهوری خواه؛ دو سال دشوار ریاست جمهوری تهران- ایرنا- انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که به پیروزی جمهوری خواهان منجر شد، دو سال پایانی ریاست جمهوری "باراک اوباما" را با دشواری های زیادی روبرو خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، شش سال بعد از اینکه اوباما با شعار "ما می توانیم" وارد کاخ سفید شد، حزب دمکرات روز گذشته شکستی را تجربه کرد که وی را وادار می سازد شعار دیگری برای دو سال پایانی ریاست جمهوری خود بیابد.
اوباما در دو سال آخر ریاست جمهوری خود از وعده هایی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 داد، بسیار دور خواهد شد. جمهوری خواهان در انتخابات روز گذشته توانستند کنترل مجلس سنا را به دست آورند و اکثریت خود را در مجلس جمهوری خواهان تقویت کنند، به این ترتیب اکثریت کنگره به دست جمهوری خواهان افتاد.
در حالیکه از این پس چشم ها به انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا دوخته شده است، اوباما با مشکل اعتبار داخلی روبروست و باید به مردم این کشور نشان دهد هنوز طرح هایی در دست دارد که می تواند آنها را به خوبی انجام دهد.
البته اوباما تنها رییس جمهوری نیست که در انتخابات میان دوره ای کنگره با این وضع روبرو شده است. "رونالد ریگان"، "بیل کلینتون" و "جرج بوش" روسای جمهوری هستند که در دو سال آخر ریاست جمهوری شان کنگره به دست حزب رقیب افتاده بود.
"میچ مک کانل" سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی که رهبر اکثریت مجلس سنا را از این پس به دست خواهد گرفت، گفت: ما باید در مورد مسائلی که مورد توافق طرفین است همکاری کنیم. این دلیل که در آمریکا نظام دو حزبی داریم، به این معنا نیست که همه وقت خود را در کشمکش بگذرانیم.
با وجود این، "جان بینر" رییس مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه ای با لحن نسبتا خشن از اوباما خواست دو سال آخر ریاست جمهوری خود را با برداشتن گام های مسالمت آمیز طی کند. وی به اوباما علیه هر حمله تلافی جویانه برای مبارزه با کنگره در دست جمهوری خواهان هشدار داد.
"داگلاس برینکلی" صاحب کرسی تاریخ در دانشگاه "رایس" شهر "هیوستون" ایالت تگزاس پیش بینی می کند بیشتر لوایح دولت از این پس در کنگره تصویب نشود و این به معنای فلج کامل دولت خواهد بود. در این صورت، رییس جمهوری آمریکا احتمالا باید بیشتر از قدرت اجرایی خود برای پیشبرد سیاست هایش استفاده کند.
وی گفت: روسای جمهوری آمریکا معمولا در اولین دوره ریاست جمهوری خود تمایلی به استفاده از قدرت اجرایی خود ندارند، زیرا هنوز احتمال دست یافتن به توافق با کنگره وجود دارد. اما اوباما از این پس بسیار آزادانه تر عمل می کند زیرا جمهوری خواهان گفته اند همکاری با دولت را تحت شرایط مد نظر خود می پذیرند.
بر اساس این گزارش به سختی می توان موضوعی اصلی را یافت که دولت اوباما و کنگره در دست جمهوری خواهان بتوانند نقطه مشترکی در مورد آن بیابند.
احتمالا از اول ژانویه سال 2015 تا 20 ژانویه 2017 که آخرین روز ریاست جمهوری اوباماست، وی از قدرت اجرایی خود بیشتر استفاده می کند.
تغییرات در روند قانون گذاری و تصمیم گیری آمریکا احتمالا چند هفته بعد و بر سر موضوع به شدت مناقشه برانگیز قوانین مهاجرت قابل مشاهده است. اوباما گفته است پیش از پایان سال جاری در مورد قوانین مهاجرت تصمیم نهایی را می گیرد، دستور العمل اجرایی اوباما شرایط را برای 11 میلیون مهاجر غیرقانونی آسان تر می کند.
اروپام**9157**1485** 1337


14/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن