تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803088831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات طرح ویژه وزارت کار درباره قراردادها


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



جزئیات طرح ویژه وزارت کار درباره قراردادها
وزارت کار در قالب یک پیشنهاد مهم به دنبال سر و سامان دادن به آشفته بازار قراردادهای کار کشور است و می خواهد با دادن امتیاز تبدیل قراردادهای موقت همه کارگران به دائم، حق فسخ را به صورت کامل به کارفرمایان بدهد. وزیر کار اعلام کرده با ادامه انعقاد قراردادهای سفیدامضاء به شدت برخورد خواهد شد؛ در عین حال کارگران می گویند دولت ها از سال ۶۹ تاکنون به وظیفه خود درباره اجبار تنظیم قراردادها در ۴ نسخه عمل نکرده اند و بهتر است کار از همین جا شروع شود.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، وزارت کار به تازگی در گزارشی به وضعیت بسیار نامناسب قراردادهای کار در کشور پرداخت و اعلام کرد: وضعیت بیش از ۹۳ درصد کل قراردادهای کار به موقت یکماهه، ۳ ماهه و بعضا یکساله تغییر یافته است.

همچنین در گزارش این وزارتخانه به آثار منفی جانبی نابسامانی قراردادهای کار اشاره شده و آمده است: انگیزه و شادمانی نیروی کار کشور به شدت کاهش یافته است. در عین حال، وزارت کار در مورد ماده ۷ قانون کار که به موضوع انعقاد قراردادهای کاری می پردازد، پیشنهادات مهمی را ارائه کرده است.

مقامات کارگری کشور می گویند وزارت کار در راستای اصلاح ماده به ماده قانون کار، درباره ماده بسیار با اهمیت قانون کار درباره قراردادها پیشنهاد کرده که مجموع قراردادهای کاری کشور از موقت به دائم تبدیل شده و از سویی حق فسخ قرارداد کار به صورت کامل به کارفرمایان تفویض شود.

پیشنهاد وزارت کار درباره قراردادهای برد - برد
مبحث قراردادهای کاری، یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین مسائلی است که در پرونده اصلاح قانون کار در زمان فعالیت دولت های نهم و دهم مطرح بوده و در نهایت نیز کارگران و کارفرمایان نتوانسته بودند در این زمینه به توافقی دست یابند.

حالا وزارت کار در قالب پیشنهاد بسیار جالب توجه تبدیل کلیه قراردادهای کاری کشور از موقت به دائم و دادن اختیار اخراج نیروی کار به صورت کامل به کارفرمایان به صورت یک معامله برد - برد، به دنبال حل چالش های چندساله بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مباحث مربوط به اصلاح قانون کار است.

هادی ابوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کل قراردادهای موقت کاری کشور کوتاه مدت است گفت: باقی ماندن اینگونه مسائل و عدم اجرای قانون کار درباره قراردادها که در مواد ۷ و ۱۰ به صراحت به آنها پرداخته شده، باعث بروز انبوهی از مسائل و اختلافات در بازار کار شده است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: بنابراین نبود امنیت شغلی و امضای قراردادهای کاری نامطمئن باعث افزایش استرس و افسردگی در نیروی کار کشور می شود و بهره وری را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد.

ابوی خاطرنشان کرد: وقتی کارگر به دلیل نامشخص بودن وضعیت قرارداد کاری و به دنبال آن از بین رفتن امنیت شغلی، از نظر روحی و روانی آماده کار نباشد؛ معلوم است که نمی تواند تاثیر مناسبی در جریان کار داشته باشد و از سویی باید با افسردگی پنهان نیز دست و پنجه نرم کند.

افسردگی شدید نیروی کار کشور
این مقام مسئول کارگری کشور ادامه داد: آنچه که وزارت کار در قالب اصلاح قانون کار دنبال می کند نمی تواند تغییر اساسی ماده ۷ قانون کار باشد چرا که وضعیت این ماده قانونی به صراحت قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: وزارت کار باید در انجام وظایف خود از سال ۶۹ که قانون کار در حال اجرا است جدیت نشان می داد که نداده است. این وزارتخانه موظف است به نمایندگی از سوی دولت لیست مشاغل غیرمستمر را ارائه کند تا مشخص باشد در چه بخش هایی می توان قرارداد موقت امضاء کرد.

این مقام مسئول کارگری کشور گفت: یکی از مسائلی که وزارت کار در قالب اصلاحیه ماده ۷ قانون کار دنبال می کند انتقال اختیارات وزارت کار به شخص وزیر است. متاسفانه یکی از مسائلی که هرگز به آن توجهی نشده، موضوع امضای قراردادهای کاری در ۴ نسخه است.

ابوی با اشاره به اینکه قانون کار در این زمینه صراحت دارد اظهارداشت: معتقدم قبل از اصلاح قانون کار باید موضوع اجرای قانون مورد توجه باشد. یکی از مهم ترین مباحث در این زمینه اجرای ماده ۱۰ قانون کار و تنظیم قراردادهای کاری در ۴ نسخه است که تاکنون انجام نشده است.

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران تصریح کرد: قانون می گوید قرارداد باید در ۴ نسخه باشد که یک نسخه آن در اختیار کارگر، یک نسخه کارفرما، یک نسخه اداره کار و دیگری در اختیار تشکل کارگری باشد.

قراردادهایی که باید در ۴ نسخه باشند
وی ادامه داد: هم اکنون یکی از مهم ترین مباحثی که در زمینه قراردادها مطرح است و در شوراهای حل اختلاف پرونده های فراوانی در مورد آن تشکیل می شود، ارائه قراردادهایی با امضای کارگران از سوی کارفرمایان است؛ در صورتی که ممکن است نیروی کار بدون اطلاع آن را امضاء کرده باشد.

ابوی در این زمینه که وزیر کار اخیرا درباره ادامه انعقاد قراردادهای کاری سفیدامضاء هشدار داده و عنوان شده با آن برخورد قانونی خواهد شد گفت: اگر وزارت کار تلاش کند که ماده ۷ و ۱۰ قانون کار درباره قراردادها به مرحله اجرا گذاشته شود، سفیدامضاء و مسائل مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی بر سر قراردادهای کاری، به خودی خود حل خواهد شد.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: دولت اگر به وظیفه خود در زمینه اجرای قانون کار عمل کند، دیگر مسائل اختلافی بین نیروی کار و کارفرما به حداقل ممکن خود خواهد رسید. وقتی قراردادها مکتوب و مشخص باشد و در ۴ نسخه تنظیم شود، دیگر نیازی به تشکیل بسیاری از پرونده های شکایت در مراجع حل اختلاف نخواهد بود؛ اما مشکل این است که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی قرارداد یکطرفه معمولا از سوی کارفرمایان ارائه می شود./مهر/110




۱۴/۰۸/۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن