تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست سنگين براي دمکراتها و اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۱۱ق.ظ)
شکست سنگين براي دمکراتها و اوباما نتايج اوليه نشان مي دهد جمهوري خواهان در انتخابات ميان دوره اي سنا در آمريکا در روز سه شنبه اکثريت آرا را به دست آوردند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، گزارش هاي منتشر شده حاکي از آن است که جمهوري خواهان در انتخابات ميان دوره اي سنا در ايالات متحده در روز سه شنبه اکثريتآرا را به دست آوردند، نتيجه اي که يک ضربه به دموکرات ها محسوب مي شود.
اين درحالس است که باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا، نيز طرفدار حزب دموکرات است.
شبکه هاي تلويزيوني آمريکايي گزارش دادند جمهوري خواهان با پيروزي در ايالت هاي کاروليناي شمالي و آيوآ توانستند دست کم هفت کرسي را از آن خود کنند تا بدين ترتيب با کسب دست کم 52 دو کرسي در سنا اکثريت را به دست آورند.
جمهوري خواهان همچنين در آستانه گسترش استيلاي خود بر مجلس نمايندگان آمريکا هستند .
بعلاوه گزارش ها نشان مي دهد "تام تيليس" نامزد جمهوري خواه در ايالت کاروليناي شمالي کي هاگان نامزد جمهوري خواهان را شکست داد و جودي ارنست نيز در ايالت آيوآ بروس برالي دموکرات را از پيش رو برداشت.
همچنين در ايالت کلرادو ، کوري گاردنر جمهوري خواه سناتور دموکرات مارک اودال را شکست داده است.
پيشتر رسانه هاي آمريکايي گزارش داده بودند نامزدهاي جمهوري خواهان در ايالت هاي مونتانا، آرکانزاس، داکوتاي جنوبي و ويرجينياي غربي نامردهاي دموکرات را شکست داده اند.
جمهوري خواهان با کنترل بر سنا و مجلس نمايندگان آمريکا براي نخستين بار از سال 2006 ، دو سال پاياني رياست جمهوري باراک اوباما را با دشواري هايي همراه کرده اند.
شبکه تلويزيوني سي بي اس پيش بيني کرد جمهوري خواهان 245 کرسي از 435 کرسي مجلس نمايندگان را از آن خود خواهند کرد. اين در حالي است که ان بي سي اعلام کرد حزب جمهوري خواه 242 کرسي مجلس نمايندگان را به دست خواهد آورد.
جمهوري خواهان با پيروزي شلي مور کاپيتو بر جي راکفلر در ايالت ويرجينياي غربي يک کرسي ديگر در سنا را از آن خود کردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، در ايالت آرکانزاس تام کاتن جمهوري خواه سناتور دموکرات مارک پريور را در زادگاه بيل کلينتون رئيس جمهور پيشين آمريکا شکست داد.
و در داکوتاي جنوبي، مايک راوندز جمهوري خواه ريک ويلند دموکرات را شکست داد تا کرسي متعلق به تيم جانسون سناتور دموکرات را از آن خود کند.
در ايالت مونتانا نيز استيو دينس بر آماندا کورتيس دموکرات غلبه کرد.
در کنتاکي ، سناتور جمهوري خواه ميچ مک کانل - رهبر اکثريت جمهوري خواهان در سنا - بار ديگر انتخاب شد. بدين ترتيب اين احتمال وجود دارد تا او بار ديگر رهبري جمهوري خواهان را بر عهده بگيرد.
شبکه هاي تلويزيوني سي ان ان و سي بي اس گزارش دادند در ايالت جورجيا، ديويد پردو جمهوري خواه بيش از 50 درصد آراء‌ را از آن خود و بر ميشله نان دموکرات و آماندا سوفورد غلبه کرد و بدين ترتيب انتخابات در اين ايالت به دور دوم کشيده نخواهد شد. شبکه هاي تلويزيوني فاکس و سي بي اس گزارش دادند جمهوري خواهان همچنين کرسي ايالت کانزاس را از آن خود کردند و پت رابرتز بر گرگ اورمان غلبه کرد.
همچنين پيش بيني مي شود انتخابات در ايالت لوئيزيانا به دور دوم کشيده شود زيرا مري لندرو دموکرات و بيل کاسيدي جمهوري خواه از ميان نه نامزد پيشرو هستند.
در ايالت نيوهمپشاير سناتور دموکرات ين شاهين بار ديگر انتخاب شد . او بر اسکات براون سناتور سابق ايالت ماساچوست غلبه کرد.
شبکه هاي تلويزيوني آمريکا همچنين گزارش دادند رقابت در ايالت ويرجينيا تنگاتنگ است و سناتور دموکرات مارک وارنر و اد گيلسپي جمهوري خواه شانه به شانه يکديگر حرکت مي کنند.
نامزدهاي جمهوري‌خواه در رقابت انتخاباتي براي راه يافتن به مجلس سنا توانستند با کسب ۶ کرسي لازم براي اولين بار از سال ۲۰۰۶ کنترل اين مجلس را در دست بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن