تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804049518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوریخواهان کنترل سنای آمریکا را در دست گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جمهوریخواهان کنترل سنای آمریکا را در دست گرفتند
حزب جمهوریخواه آمریکا با کسب اکثریت کرسی های سنا کنترل کنگره را به دست گرفت.
به گزارش نامه نیوز به نقل از رسانه های آمریکا در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا که روز گذشته در این کشور برگزار شد حزب جمهوریخواه که برای کسب اکثریت در مجلس سنا نیازمند کسب 6 کرسی بود توانست با کسب 7 کرسی تعداد کرسی های خود را به 52 کرسی برساند.

 جمهوریخواهان توانستند با کسب کرسی های ایالت های آرکانزاس،کلرادو،مونتانا،داکوتای جنوبی ، آیوا، ویرجینیایی غربی و کارولینای شمالی در انتخابات میاندوره ای به پیروزی قابل توجهی دست یابند.

کم سابقه ترین پیروزی جمهوریخواهان انتخابات ایالت ویرجینیای غربی بود . جایی که خانم " شلی مور کاپیتو" توانست برای نخستین بار در 60 سال گذشته کرسی این ایالت را از دموکرات ها بگیردو به عنوان نخستین زن سناتور این ایالت از حزب جمهوریخواه به سنا راه یابد. او این نتیجه را یک پیروزی بزرگ و یک نقطه عطف در تاریخ این ایالت خواند.

نتایج انتخابات میاندوره ای از آن جهت مهم است که می تواند مسیر سیاست های داخلی و خارجی دولت آمریکا را دو سال پایانی دولت اوباما تحت تاثیر قرار دهد. 



جمهوریخواهان کنترل سنای آمریکا را در دست گرفتند



جمهوریخواهان در انتخابات فرمانداری ها نیز پیروز شدند. آنها با کسب برتری در انتخابات فرمانداری ها امیدوارند زمینه پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 فراهم سازند. در انتخابات میاندوره ای امسال در 36 ایالت از 50 ایالت آمریکا انتخابات فرمانداری ها برگزار می شود.

سنای آمریکا از 100 کرسی تشکیل می شود که به طور مساوی از هر ایالت این کشور دو سناتور در آن حضور دارند. ریاست این مجلس با معاون رییس جمهوری آمریکا است . رییس سنا حق رای ندارد مگر اینکه در مورد لایحه یا طرحی آرای نمایندگان مساوی باشد و در این صورت رای رییس سنا تعیین کننده خواهد بود.

هم اکنون کنترل مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار جمهوریخواهان است و با کسب اکثریت کرسی های سنا ، جمهوریخواهان کنترل کنگره آمریکا را به دست می گیرند و این مساله برای حزب دموکرات و دولت اوباما چالشی جدی خواهد بود.

ناظران پیش بیننی می کنند با تسلط جمهوریخواهان بر کنگره  ، محافظه کاران آمریکایی فشارهای خود را به دولت اوباما برای تشدید تحریم های ایران بیشتر خواهند کرد.

هم اکنون و بر اساس نظر سنجی ها محبوبیت اوباما در جامعه آمریکا در پایین ترین میزان خود قرار دارد. رییس جمهور آمریکا رهبران کنگره را برای دیدار در کاخ سفید در روز جمعه این هفته دعوت کرده است.

دموکرات ها تلاش فراوانی کردند تا با حضور بیشتر رای دهندگان در انتخابات، از شکست احتمالی خود در برابر جمهوریخواهان جلوگیری کنند، اما انگیزه مشارکت شهروندان در انتخابات میاندوره ای کنگره همواره کم بوده است.



جمهوریخواهان کنترل سنای آمریکا را در دست گرفتند



به طور تاریخی نتایج انتخابات میاندوره ای غالبا به ضرر حزب حاکم آمریکا رقم خورده است. دموکرات ها از سال 2006 اکثریت کرسی های سنا را در دست داشتند. آنها نیز مشابه امسال در انتخابات میاندوره ای دوره دوم ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش توانستند با کسب کرسی های سنا و پیروزی در انتخابات میاندوره ای کنگره ، زمینه پیروزی حزب دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری 2008 فراهم کنند.

"هری رید" رهبر دموکرات ها در مجلس سنا با تبریک پیروزی حزب جمهوریخواه به "میچ مک کانل"رهبر جمهوریخواهان سنا، اعلام کرد: "پیام رای دهندگان روشن بود: آنها می خواهند ما با هم همکاری کنیم."

در انتخابات میاندوره ای امسال بیش از 4 میلیارد دلار هزینه تبلیغات انتخاباتی دو حزب شده است.


جمهوریخواهان کنترل سنای آمریکا را در دست گرفتند



منبع: عصر ایران


۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن