تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804029347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم بازگشت به مکتب امام حسین (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: لزوم بازگشت به مکتب امام حسین (ع) خبرگزاری پانا : رهبر حوثی های یمن گفت: امام حسین (ع) ارزش های عزت و کرامت را در بین امت اسلامی پایه گذاری و تثبیت کرد و به امت اسلامی بهترین درسی را که در رویارویی با دشمنان نیاز دارد ارائه کرد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۴ آبان ساعت 02:12



به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از شبکه المنار،عبدالملک الحوثی درسخنرانی که به مناسبت عاشورای حسینی درصعده ایراد کرد گفت: زندگی تحت هیمنه و تسلط ظالمان چیزی جز بدبختی نیست وهیچ خیری در آن نیست. وی افزود : دولت های ظالم درجهان درهمان مسیر یزید حرکت می کنند. الحوثی افزود: عزاداری ما برای امام حسین (ع) نه برای انتقام گیری بلکه احیای عاشورا به عنوان پرچم هدایت است. حادثه عاشورا ادامه قیام همه انبیا علیه استکبار و فاسدان با هدف خارج کردن امت از جهالت است. ما از مکتب امام حسین (ع) درس عدالت و حمایت از عدالت را می آموزیم. بدون بازگشت به مکتب امام حسین (ع) و اسلام اصیل، امت اسلامی در گمراهی باقی خواهد ماند. وی خاطر نشان کرد: همه آزادگان جهان باید از مسیر امام حسین (ع) پیروی کنند. امت اسلامی امروز به ارزش های اصیل امام حسین (ع) برای مبارزه با تسلط استکبار و وابستگی به استکبار نیاز دارد. امام حسین (ع) با قیام خود بهترین درس را به امت اسلامی در برابر دشمنانش داد. امام حسین (ع) عزت امت اسلامی را احیا کرد. زندگی کردن همزمان با تسلط ظالمان بدبختی است وهیچ خیری در آن نیست. امام حسین (ع) درسخنان خود به خوبی شرایط بدی را که امت اسلامی در آن زمان در آن قرار داشت، ترسیم کرده است.  
رهبر حوثی های یمن درادامه سخنانی در جمع عاشورائی های یمنی تاکید کرد که مسلمانان نباید در برابر ظلم و ستم حکومت های ظالم بی تفاوت و ساکت بمانند.
عبدالملک الحوثی گفت: سخنان، قیام، جانفشانی، استواری و مظلومیت امام حسین (ع) غنی ترین منبع در تاریخ مسلمانان برای الهام گرفتن مفاهیم شرافتمدی، ارزش های اخلاقی، پایداری و تجلی بخش اسلام ناب محمدی باقی خواهد ماند. امروز، امت اسلام با چالش ها، تهدیدها، مشکلات و فتنه های زیادی مواجه است و درگیر رویارویی شدید و بی سابقه ای با دولت های استعمار و مزدوران آنهاست. امت اسلام امروز به شدت نیازمند بهره گیری از درس های مکتب امام حسین (ع) است. قیام امام حسین (ع) با شرایط و جزئیاتش مدرسه و مکتب غنی و سرشار از درس ها و عبرت ها در زمینه تربیت، اخلاق، ارزش ها و ارتقاء معرفت است. چیزی که امت اسلامی امروز برای رویارویی با همه چالش ها، خطرها، دشواری ها به آن به شدت نیازمند است قیام امام حسین (ع) به علت قداست، عدالت و جانفشانی بزرگ آن است. از مکتب امام حسین (ع) یاد می گیریم که چگونه به حقانیت مسائل بر اساس عدالت پایبند باشیم.
وی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) در واقع مکتب جد ایشان حضرت محمد مصطفی (ص) است و ما از این مکتب یاد می گیریم که حجم چالش ها و سطح فداکاری ها هر چقدر که زیاد باشد در برابر این چالش ها و خطرها ایستادگی کنیم. از مکتب امام حسین (ع) حقیقت ایمان را با متعالی ترین و زیباترین اشکال آن فرا می گیریم.
امروز، ملت های منطقه با شرایط حساس و بسیار مهمی مواجه هستند. بدون تکیه بر این مکتب و اسلام ناب، امت اسلام آنچه از شایستگی های معنوی، اخلاقی، معرفتی برای رویارویی با تهدیدها و چالش ها نیاز دارد را به دست نخواهد آورد. در قیام امام حسین (ع) حقایق زیادی تجلی یافت که در مقدمه آن موضع اسلام در برابر ظالمان و ستمگران بود. اگر موضع امام حسین (ع) در این خصوص نبود، مشروعیت دروغین تسلط ظالمان و ستمگران در بین محافل اسلام ریشه می دواند و امت اسلام دچار سرسپردگی مطلق در برابر تسلط ظالمان می شد. اما امام حسین (ع) با موضع خود که تجلی بخش اسلام و قرآن، تقوی، ایمان، اصول، ارزش ها و ویژگی های اخلاقی بود که پیامبر اکرم (ص) ایجاد کرده بود، همه تلاش ها برای مشروعیت بخشیدن به تسلیم شدن در برابر ظالمان و ستمگران و تسلط آنها را فروپاشید. پس از حادثه کربلاء تا ابد کسی نمی تواند هر چقدر که تلاش کند، به دروغ زنی و تحریف متون بپردازد، اطاعت از ظالمان و تسلیم شدن در برابر آنها را در اسلام مشروعیت بخشد. بی شک، چنین تلاش هایی به شکست منجر خواهد شد. قیام امام حسین (ع) ناشی از نگاه و نگرش اسلامی و قرآن و معرفت کامل، صحیح و شناخت دقیق ایشان از خطر تسلط ظالمان و ستمگران بر امور مسلمانان بود. ایشان به درستی با بصیرت روشن و قرآنی به خوبی می دانست که امت اسلام با مسئله بسیار خطرناکی مواجه است و این خطر فقط محدود به دوره زمانی ایشان نمی شود بلکه خطر شامل اسلام تا روز قیام است.
امام حسین (ع) در اولین سخنرانی اش در راه کوفه فرمودند: «هر کس سلطان زورگویی را ببیند که حرام خدا را حلال می کند، پیمان الهی را می شکند و با سنت و قوانین رسول خدا مخالفت می کند ودر میان بندگان خدا، راه گناه و معصیت و دشمنی در پیش می گیرد، ولی با عمل یا سخن اظهار مخالفت نمی کند، بر خداوند است که او را در محل و جایگاه آن سلطان ظالم قرار دهد.»
بنابراین، اگر امت اسلام از مسئولیت خود چشم پوشی کند و آن را به فراموشی بسپارد و در برابر سلطان زورگویی و دولت مستبد و ستمگری تسلیم شود، شریک گناه و جرم خواهد بود زیرا چشم پوشی او و سکوتش عامل اساسی در تسلط و ظلم ظالمان و ستمگران و تثبیت ظالمان و ادامه دادن به ظلمشان است.
امام حسین (ع) فرموده اند «آنها طاعت شیطان را پذیرفته اند و اطاعت خداوند را رها کرده اند. آنها در سراسر زمین، فساد و بی بند و باری را گسترش داده اند و حدود الهی را تعطیل کرده اند. آنها به بیت المال دست اندازی کرده اند و حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال شمرده اند و من برای تغییر شایسته ترین هستم.»
عبدالملک الحوثی در ادامه گفت: این چنین بود که امام حسین (ع) در صدر همه صالحان، شایستگان و شرافتمدان برای تغییر واقعیت نامناسب امت اسلامی و بازگردان امت اسلامی به ارزش ها و اصول خود به پاخاست. در آن سو نیز رویکرد یزدی، رویکرد نفاق، گمراهی و تحریف مفاهیم و ارزش ها و اصول واقعی اسلام بود. در برابر شاهد روش تجاوزکارانه یزیدی و گمراهی آن و انحراف آن از ارزش ها و اصول اخلاقی هستیم و به پیکار و مقابله با رویکرد و روش اسلام واقعی که امام حسین (ع) در سخن و عمل به آن اشاره کرد اقدام کرد. روش یزید همان روشی بود که حکومت های ظالم و ستمگر در طول تاریخ عربی و اسلامی در پیش گرفته بودند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن