تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803812590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنگاه فرافكنی بی‌بی‌سی: بازوی تبلیغات رسانه‌ای برای انگلیس و آمریکا/ از سوءاستفاده از یک عکس عراقی تا تحریف واقعیت‌ها در اوکراین


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پایگاه خبری "نيو ايسترن اوت لوك" گزارش داد
"بنگاه فرافكنی" بی‌بی‌سی: بازوی تبلیغات رسانه‌ای برای انگلیس و آمریکا/ از سوءاستفاده از یک عکس عراقی تا تحریف واقعیت‌ها در اوکراین
شبكه بی بی سی بارها به تحریف موضوعات و اخبار واقعي جهان پرداخته است از حادثه اوکراین گرفته تا جنگ غزه و تحولات خاورميانه. اين بنگاه تبليغاتي به حذف حقایق و روایات مربوط در مورد مسائل جهاني اهتمام داشته است.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری نيو ايسترن اوت لوك، گزارش مغرضانه لندن در پوشش و پخش اخبار استقلال اسکاتلند نمونه‌اي از كارهاي هدفمند اين شبكه است . شبكه بی بی سی بارها به تحریف موضوعات و اخبار واقعي جهان پرداخته است از حادثه اوکراین گرفته تا جنگ اسرائيل و ماجراهاي خاورميانه ، اين بنگاه تبليغاتي به حذف حقایق و روایات مربوط در مورد مسائل جهاني اهتمام داشته است. 


برنامه هاي خبري بي بي سي در ماجراي استقلال اسكاتلند ، به طور گسترده‌ای از سوي بسیاری از اسکاتلندي‌ها برای "تبلیغ" مغرضانه در همه‌پرسی سپتامبر سال جاري مورد انتقاد قرار داشت ، كه در نهايت منجر به تظاهرات هزاران نفر از مردم اسكاتلند در خیابان‌ها در اعتراض به عدم یکپارچگی و پايبندي اين شبكه به رسالت خبري رسانه‌اي‌اش شد(بی‌بی‌سی) .


قسمت عمده‌ای از اين اعتراض مردمي مربوط به اظهارات سردبیر سیاسی بی بی سی ، نیک رابینسون ، بود . اين سردبير عامدانه پاسخ طولانی آلکس سالموند به یک سؤال در مورد شایعاتی مبني بر اين که بانک سلطنتی اسکاتلند (RBS) مقر خود را به لندن منتقل خواهد كرد ، اگر اسکاتلند برای استقلال خود رای مثبت بدهد ! ، سانسور كرد .


با وجود پاسخ جامع و روشن سالموند به اين سوال ، رابینسون به فریب افكار عمومی برآمد و مدعي شد سالموند به اين سوال پاسخ مشخصي نداده است . 


این حركت رسانه‌اي تنها بخشی از یک كمپين "تبلیغات سوء " براي تزریق ترس و عدم اطمینان به استقلال اسکاتلند به عنوان یک کشور مستقل در بين افكار عمومي بود .


نحوه پوشش خبري بی بی سی از برنامه استقلال‌طلبي اسکاتلند فقط یک نمونه بارز از رفتار و تعامل هدفمند اين بنگاه خبري با مسائل روز جهاني است . 


بارها اين بنگاه خبري نشان داده است كه یک ارگان تبلیغاتی براي تثبيت و گسترش اهداف انگلیس و آمریکا است .


*** طرفداری از اسرائیل  
تظاهرکنندگان در ماه ژوئیه سال جاري مقابل دفتر مرکزی بی بی سی در لندن در يك راهپیمایی اعتراض آميز ، به تعصب و طرفداري كوركورانه اين شبكه از اسرائیل اعتراض كردند . آخرين نمونه حمايت‌هاي مغرضانه اين بنگاه خبري مربوط به حمله تل آويو به غزه و پوشش هدفمند اين شبكه اشاره دارد .  


اعتراض كنندگان در يك طومار بلند با امضاي 45000 نفري متذكر شده‌اند : "ما می‌خواهیم به بی بی سی بفهمانيم که غزه در محاصره و اشغال اسرائیل است .... و اين رژيم اسرائیل است كه به بمباران جمعیت بي پناه غزه دست زده است ".
 
اين طومار را افراد برجسته‌اي همچون "نوام چامسکی" فیلسوف و فعال مشهور، و روزنامه نگار کهنه‎کار ، نویسنده و فیلمساز جان پیلگر امضا كرده‌اند . 


در مقاله سال 2012 با عنوان : " حمله دوباره به غزه ، درک نقش تاریخی بی بی سی بسیار حیاتی است" ، پیلگر ، در مورد چگونگي تاثير معكوس گزارش‌هاي بی بی سی در ارائه یک تصویر وارونه و تحریف شده از اوضاع واقعي غزه به بینندگان ، پرداخته است . 


این امر به ویژه در خاورمیانه واقعیت دارد ، منطقه‌اي که در آن رژيم اسرائیل با موفقیت شبكه بی بی سی را به ارائه تصويري نادرست از "سرقت سرزمین توسط فلسطینيان و شکنجه و کشتار مردم خود" ، واداشته است . 


آنقدر اين تبليغات سوء مهم بوده است كه حتي بینندگان جوان اخبار بی بی سی به محققان دانشگاه گلاسکو گفته‌اند ، آنها اينگونه تصور مي‌كنند که فلسطینیان استعمارگران غیر قانونی کشور خود هستند!! . 


نحوه و چگونگي "پوشش" خبري بی بی سی از نسل‌کشی غزه به تقویت اين ديدگاه‌ها و برداشت‌ها كمك كرده است. 


مکس کایزر ، کارگزار سابق بورس ، یکی از منتقدان صریح بی بی سی و ماهیت جانبدارانه آن نسبت به اسرائیل هستند . وی در مصاحبه‌ای در ماه اوت سال جاری مي‌گويد: تا زمانی که مجري برنامه شبكه بی بی سی بود ، از اشاره كردن به نام اسرائيل در هر متتني ممنوع شده بود!. "هنگامی که ما مسئول اجراي برنامه‌اي در اخبار بی بی سی به نام" اوراکل "، با مکس کایزر ، بوديم ، در چند سال گذشته ، تنها يك دستور كاري داشتيم ، و آن این بود که ما نبايد نام رژيم اسرائیل را در هر زمینه‌اي در اين برنامه به زبان بياوريم ." . 


وی در ادامه ، اين برنامه بی بی سی خود را بخاطر خط مشی پخش آن ، ترک كرد و در حساب توئيتر خود نوشت: 
"همانطور که من بارها به اين موضوع اشاره كرده‌ام ، برنامه خبري بي بي سي را بخاطر موضع و حمايت همه جانبه‌اش از اسرائيل و الزام من به عدم اشاره به نام رژيم اسرائيل ، ترك مي‌كنم ". 
چگونه می‌تواند یک سازمان خبری مانند بي بي سي ادعا كند یک خروجی آزاد و چراغ سبز مطبوعات آزاد است ، در حاليكه احکام مغرضانه‌اي را به روزنامه‌نگاران خود براي جلوگيري از مباحثه و انتقاد از رژيم اسرائيل صادر مي‌كند ؟ 


*** تحریف واقعیت در اوکراین 
پوشش خبري بی بی سی از حوادث اوکراین بار دیگر اسفناک بوده است و تنها به تحريف حقیقت وضعیت این کشور در اذهان عمومي دامن زده است . 
بي بي سي بارها به ارائه اطلاعات نادرست از اوضاع شرق اوکراین چشم داشته است ، چرا که مردم لوهانسك و دونتسک در آستانه برگزاري انتخابات آزاد برای تعیین آینده خود پس از یک کودتای غیر قانونی با دخالت غرب در کیف ، خود را آماده مي‌كردند . 
 
به تيتر خبري بي بي سي در اين مورد توجه كنيد : "روسیه رای شورشیان دونتسک و لوهانسك را به رسميت شناخت ".


بي بي سي در اين تيتر خبري مردم شرق اوکراین را "شورشیان" بد ناميده است . اوکراینی‌ها در شرق کشور حق برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین آینده خود و مستقل از رژیم‌های دست نشانده غرب در کیف را دارند ، براي احياء حقوق خود و منافع خود ، آزادند تصميم بگيرند . 


نحوه پوشش خبري لندن از رای‌گيري کریمه در ماه مارس نیز محکوم شده است ، چرا كه اين بنگاه خبري سعي داشت اين اقدام را به عنوان يك رفراندوم غیر قانونی و دروغ القاء كند ، چرا که اکثریت مردم به دوباره پیوستن خود به روسیه تمايلي ندارند! ، با وجود شواهد دال بر اين امر ، بي بي سي چنين تصويرسازي مي‌كرد .


"پل کریگ رابرتز " معاون سابق وزیر خزانه‌داری ایالات متحده ، اقتصاددان و سردبیر سابق وال استریت ژورنال ، در پاسخ به این گزارش‌ها تحریف شده توسط بي بي سي لندن مي‌نويسد:
"بی بی سی کاملا وجهه خود را به عنوان یک سازمان خبری بی اعتبار كرده است ، اين شبكه بيشترخود را به عنوان یک عضو از وزارت تبليغات واشنگتن نشان داده است . بی بی سی خود را کاملا غیر قابل اعتماد كرده است . هیچ انسان آگاهي هرگز به گزارشات بی بی سی اعتماد نخواهد كرد ."


*** سوءاستفاده از یک عکس عراقي برای فرافكني در مورد قتل عام سوریه
 مارکو دی لارو ، زمانی که عکس سال 2003 خود را كه در عراق در زمان جنگ گرفته بود ( قتل عام 2012 در شهر سوریه از منطقه حوله) ، بر روی وب سایت بی بی سی مشاهده كرد ، در مصاحبه با رسانه‌ها مي‌گويد : " سازماني با استفاده از تصاویر من ، موجي از تبلیغات واهي را علیه دولت سوریه براي اثبات قتل عام مردم سوريه ، به راه انداخته است."
 
به گفته اين عكاس خبري ، استفاده مغرضانه از عكس جنگ عراق بدون ذكر نام خبرنگار نشان از هدف شوم اين بنگاه خبري براي ايجاد يك جنگ جديد در سوريه و القاء اكاذيب به افكار عمومي جهان است .


بی بی سی بازوي تبليغات امريكا و انگلستان ، به تحریف واقعیت درگیری‌های متعدد و اخبار جهان به نفع نخبگان غربی اهتمام دارد . رسانه‌های مستقل تنها پادزهر این شبکه تبلیغاتی یکپارچه است ، و تحریم پخش ، تنها راه براي رهايي از تعصب بی بی سی است.
 




انتهای پیام./










تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن