تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820219456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در افغانستان اشک ماتم ریختند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در افغانستان اشک ماتم ریختند
هزاران تن از عزاداران حسینی در شهرهای کابل، هرات، مزارشریف و دیگر شهرهای افغانستان امروز و امشب (یکشنبه) در مساجد، حسینیه ها و تکایا بر سر و سینه زدند و واقعه کربلا را گرامی داشتند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  مردم مسلمان افغانستان صبح امروز (یکشنبه) در غرب کابل و بخش های دیگری از پایتخت این کشور در دسته جات عزاداری به خیابان ها آمدند و در وصف حسین ابن علی (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهدای کربلا نوحه سرایی و سینه زنی کردند.

امشب نیز حسینیه ها و مساجد کابل شاهد حضور صدها تن از عزادارن حسینی بود که به طور منظم بر اساس آیین سنتی این کشور بر سینه زدند و نوحه سرایی کردند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان مساجد، تکایا و حسینیه های هرات و مزار شریف نیز امروز پذیرای هزاران تن از عزاداران سیاه پوشی بود که در غم شهدای کربلا بر سر و سینه زدند.

بر اساس این گزارش در دسته جات عزاداری در شهر هرات که شخصیت های علمی و سیاسی،علماء و روحانیون، اساتید و دانشجویان، مقامهای نظامی و دولتی و مردم این منطقه در آن حضور داشتند؛ عزاداران در مظلومیت شهدای کربلا گریستند.

مراسم مشابهی نیز امشب همچون شب های گذشته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با حضور "محمد رضا بهرامی" سفیر جمهوری اسلامی، کارکنان سفارت و نهادهای ایرانی در افغانستان و ایرانیان مقیم در این کشور برگزار شد.

در این مراسم که از اول ماه محرم هر شب برپاست، سخنرانان در وصف واقعه کربلا سخنرانی کردند و مداحان اشعاری در باره واقعه کربلا سرودند.
/انتهای یپام
منبع:ایرنا






تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن