تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعزیه روز عاشورا در بندرریگ با حزن واندوه سوگواران حسینی برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تعزیه روز عاشورا در بندرریگ با حزن واندوه سوگواران حسینی برگزارشد گناوه-ایرنا- نمایش تعزیه روز عاشورا در بندرریگ در حضور مشتاقان زیاد و باحزن و اندوه سوگواران حسینی در میدان طاق این بندر باعظمت و شکوه خاصی برگزارشد.


به گزارش ایرنا، تعزیه روز عاشورا دراین بندر که از سنت های گذشتگان این دیار برجای مانده جذاب و با شور وشعف خاصی در میدانی که قدمت زیادی دراجرای آن دارد، به نمایش درآمد.
قبل از به اجرا درآمدن تعزیه، عزاداران حسینی در میدان طاق در زیارت عاشورا شرکت کرده و سپس با زنجیزرنی شروع به اجرای نمایش کردند.
نمایش نمادین حادثه کربلا دراین بندر با رو در رو شدن سپاهیان یزید و یاران سروروسالار شهیدان و رجزخوانی سران سپاه کفر آغاز می شود.
در ادامه بازیگران نقش یاران امام حسین (ع) یکی پس از دیگری با اسب و شتر و پیاده و علم به میدان می آیند و با نمایش نبرد عاشورا، حماسه خونین کربلا را در اذهان تداعی می کنند.
گرداندن حجله حضرت قاسم ابن الحسن (ع) و گهواره نمادین علی اضغر(ع)، برافراشتن بیرق و علم های سیاه دراین میدان و ورود هیات های سینه زن و دمان زن سنتی از دیگر برنامه های این تعزیه بود.
دراین نمایش پس از خاتمه نبرد امام حسین (ع) و یاران باوفایش خیمه گاه نمادین سرور وسالار شهیدان به آتش کشیده شد و هیات های عزاداری دور آن تجمع و به سروسینه زدند.
پس از پایان آیین سوگواری اباعبدالحسین (ع) که بانظم خاصی نسبت سالهای گذشته برگزارشد، نماز ظهر عاشوار باحضور پرشور هیات های عزاداری و میهمانان زیادی که از دور ونزدیک برای دیدن تعزیه روز عاشورا به این بندر آمده بودند، اقامه و غذای نذری بین آنان توزیع شد.
بندرقدیمی ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد. ک/3
637/539


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن