تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819760710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو فرهنگستان علوم: مهمترین پیام عاشورا «ولایت پذیری» و «دفاع از ولایت» بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو فرهنگستان علوم: مهمترین پیام عاشورا «ولایت پذیری» و «دفاع از ولایت» بود پکن - ایرنا - فیلسوف ایرانی و استاد سابق گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی، شهادت امام حسین(ع) در عاشورا را دفاع از ولایت و ارزش ها دانست و تصریح کرد که زنده ماندن اسلام تا به امروز نتیجه همین ولایت پذیری است.


«غلامرضا اعوانی" که به مناسبت گرامیداشت واقعه عاشورا در جمع ایرانیان مقیم چین سخن می گفت، اظهار داشت: چنانچه واقعه کربلا و حوادث بعد از آن پیش نمی آمد، معلوم نبود چه بر سر اسلام می آمد.
وی ادامه داد: بعد از واقعه عاشورا بود که مظلومیت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش بر همگان مشخص شد و اگر تا به امروز محرم و عاشورا در نزد مسلمانان جهان زنده مانده، نتیجه همان مظلومیت است.
چهره ماندگار سال 82 با اشاره به موضوع شهادت در قرآن کریم گفت: در قرآن کریم به کرات به موضوع شهادت پرداخته شده و آیات زیادی در این خصوص وجود دارد. شهادت از نگاه قرآن یعنی کشته شدن در راه خداوند و برای خداوند، برای فردی که قرار است همیشه از فضل خداوند برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: معنی دیگر شهادت "شهود" و "شهادت دادن" است، یعنی اینکه یک شهید همه حقایق الهی را مشاهده می کند و نسبت به آن واقف می شود. بیشتر لفظ شهدا با صدیقین آمده است یعنی بسیار تصدیق کننده. یعنی این فرد با شهادت خودش بر صحت دین مهر تایید می زند.
اعوانی با بیان اینکه شهید عاشق راه حق و محبوب خداوند است، تصریح کرد که در میان شهدا، امام حسین (ع) از مقام بسیار والایی برخوردار بودند که دلیل آن، دارا بودن مقام ولایی، معصومیت از گناه و صاحب ولایت مطلقه بودن ایشان است.
رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران در ادامه سخنانش به شکل گیری شخصیت سیدالشهدا پرداخت و گفت: ایشان در خانه پیامبر رشد یافته بود و دارای خلق و خویی پیامبر گونه بود ولی یزیدیان و بنی امیه در جایی رشد کردند که منبع تمام خباعث بود.
"اعوانی" دنیادوستی و آخرت دوستی را دو خصلت دیگر افراد حاضر در محشر کربلا برشمرد و گفت: بصیر بودن و قدرت تشخیص حق از باطل نیز از ویژگی های دیگر سربازانی بود که در رکاب امام حسین (ع) جان خود را نثار کردند.
وی نداشتن درک صحیح از ولایت را جزو خصلت های دیگر دشمنان امام حسین (ع) نام برد و تصریح کرد: عدم درک صحیح از امام و ولایت مداری سبب شد تا بسیاری از دشمنان سیدالشهدا مقصد و راه رسیدن به آن را گم کنند.
رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه همچنین یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران نیز با تاسی از قیام عاشور شکل گرفت و با فریاد دفاع از مظلوم و با شعارهای عاشورایی به بار نشست.امام راحل (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در سخنان خود همواره شکل گیری انقلاب اسلامی را واقعه عاشورایی عنوان می کردند که همه این موارد نشان دهنده عظمت عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.
این مراسم دوشنبه شب در سالن اجتماعات سفارت ایران در پکن و با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم چین برگزار شد.
آساق ** 1597 **1392


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن