تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819700614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان مرکزی درعاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استان مرکزی درعاشورای حسینی غرق در عزا و ماتم است اراک-ایرنا- نقاط مختلف استان مرکزی روز سه شنبه در عاشورای حسینی و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش غرق در عزا و ماتم است.


مردم مومن و ولایتمدار این استان در شهرها و روستاها، با برگزاری آیین های مختلف در مظلومیت شهادت امام حسین (ع) ، خاندان و یاران با وفایش به عزاداری پرداختند.
اقشار مختلف مردم در قالب هیاتهای سینه زنی و زنجیرزنی به خیابانها آمده و با نوحه سرایی یاد حماسه آفرینان کربلا را گرامی داشته و بر پیروی از سید و سالار شهیدان و زنده نگه داشتن عاشورا تاکید کردند
بانوان عزادار نیز با پوشاندن جامه های سبز و سیاه و پیشانی بند بر کودکان خود، در غم شهادت شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.
به همین مناسبت اقشار مختلف مردم اراک نیز در قالب هیات ها و دسته های عزاداری در حالیکه بیرق های سیاه در دست داشته و نوحه سرایی می کردند به سمت میدان سرداران این شهر حرکت کردند.
روه های تعزیه و شبیه خوانی نیز با حرکت در خیابان های این شهر به نمایش گوشه هایی از واقعه عظیم عاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان ویاران با وفایش پرداختند.
قرار است اجتماع بزرگ مردم اراک برای گرامیداشت یوم الله 13 آبان و عاشواری حسینی به صورت مشترک درمیدان سرداران این شهر برگزار شود.
نظیر این مراسم در شهرستانهای ساوه، زرندیه، خمین، محلات، دلیجان، شازند، خنداب ، تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب و کمیجان نیز برگزار شد.ک/2
716/559


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن