تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819525076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقارن 13 آبان با عاشورای حسینی ظرفیتی برای مرور قیام کربلاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده خبرگان رهبری: تقارن 13 آبان با عاشورای حسینی ظرفیتی برای مرور قیام کربلاست ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تقارن 13 آبان با عاشورای حسینی ظرفیتی عظیم برای مرور دوباره قیام کربلاست.


حجت الاسلام والمسلمین "عسگر دیرباز" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 آبان ریشه در عاشورای حسینی دارد و ظلم ستیزی و مبارزه با اربابان زر و زور هدف اصلی هر دو قیام عاشورا و 13 آبان است.
وی اظهار کرد: همزمانی این دو رویداد باعث شد تا هرچه بیشتر حقیقت قیام کربلا تبیین شده و صف بندی لشکر حق در برابر یزیدیان به تصویر کشیده شود.
وی یادآوری کرد: اگر آن روز امام حسین (ع) با یزیدیان مبارزه کرد در روز 13 آبان نیز جوانان این مرز و بوم با تاسی از مولایشان حسین ابن علی (ع) چپاولگران را به خاک مذلت نشاندند.
وی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: براساس آئین مقدس اسلام درهر برهه زمانی وقتی درجامعه ای حاکمیت از صلاحیت لازم برخوردار نبوده و جامعه را به سمت تباهی سوق دهد باید در برابر ظلم قیام کرد و چنین حاکمی را از حکومت برکنار کرد.
وی افزود: بر اساس آموزه های دینی در یک جامعه اسلامی نباید ظلم کرد و نباید ظلم را پذیرفت و امام حسین (ع) در طول 20 سال خلافت بنی امیه و فرزندش یزید، شاهد رواج ارزشهای ضد اسلامی و مغایر با تعالیم پیامبر اسلام شد بنابراین رواج بدعتها و ارزشهای غیراسلامی و غاصبانه بودن حکومت یزید، رسالتی عظیم برعهده امام حسین (ع) گذاشت و آن حضرت برای احیای دین پیامبر، شهادت در راه خدا را برگزید.
عضو خبرگان رهبری آگاهی بخشیدن به مردم و خارج ساختن آنان از غفلت و نادانی و بی خبری را دیگر فلسفه قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: روز 13 آبان نیز تجلی حق در برابر باطل و تبلور غیرت و شجاعت دانشجویانی است که حافظه تاریخ، سخنرانی های آتشین آنها درعاشورای سال 58 را هرگز فراموش نخواهد کرد.
وی افزود : قیام امام حسین (ع) خاندان بنی امیه و فرزندش یزید را رسوا کرد و 13 آبان دست غارتگران را از منافع ملی و خاک ایران اسلامی برای همیشه قطع کرد.
این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: برای ماندگارساختن قیام 13 آبان باید رسانه های دیداری و نوشتاری و تمامی متولیان فرهنگی با تمام توان حرکت کرده و ابعاد و زوایای این روز و چگونگی وقوع این رویداد تاریخی را به صریح ترین شکل به تصویر بکشند.
سیزدهم آبان سال 1358 ساختمان سفارت امریکا در تهران توسط جمعی از دانشجویان مبارز و انقلابی تصرف شد این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به روز استکبارستیزی و مبارزه با استکبار شهرت یافته است.
همچنین دراین روز تعداد زیادی از دانش آموزان نیز به شهادت رسیدند از آن روی این روز، روز دانش آموز نیز نامیده می شود.
8135/581


13/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن