تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819900475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همیشه با خلاء تهیه‌کنندگان حرفه‌ای روبه‌رو بوده‌ایم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: همیشه با خلاء تهیه‌کنندگان حرفه‌ای روبه‌رو بوده‌ایم
منوچهر محمدی، تهیه‌کننده آسیب‌دیدگی هنر تهیه‌کنندگی را به عواملی چون چند دستگی تهیه کنندگان و بی‌توجهی دولت‌های گوناگون به این حوزه دانست.
آفتاب- سرویس فرهنگی: منوچهر محمدی در واکنش به احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان در وزارت ارشاد گفت: در چند سال گذشته رقابت‌های غیر‌حرفه‌ای نسبت به این مساله شکل گرفته است و دلیل آن این است که بسیاری از این افراد به تهیه کنندگان تک محصولی مبدل شده‌اند.


منوچهر محمدی که تهیه کنندگی آثاری موفقی همچون بوسیدن روی ماه، طلا ومس و میم مثل مادر و ارتفاع پست را کارنامه هنری خود دارد، به آسیب‌شناسی ضعف فرایند تهیه‌کنندگی در ایران پرداخته و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «متاسفانه رقابت‌های غیرحرفه‌ای و تخریبی بین تهیه‌کنندگان و کم‌توجهی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت‌های گوناگون نام تهیه‌کننده را به سرمایه‌گذار فیلم تغییر داده است. در حالی‌که تهیه‌کننده موفق و حرفه‌ای کسی است که در جایگاه مدیریت فرهنگ نشسته و می‌داند با چه هدفی و چگونه باید اثر خود را بسازد.»


محمدی افزود: «در وزارت ارشاد در ادوار گوناگون گاهی کارگردان سالاری حاکم بوده و گاه مبنای اقتصای مورد توجه قرار گرفته است به همین دلیل ما همیشه با خلاء تهیه‌کنندگان حرفه‌ای رو به‌رو بوده‌ایم و تهیه‌کننده حرفه‌ای تربیت نکردیم.»


محمدی با بیان اینکه در چند سال گذشته این روند آسیب‌زا تشریح نیز شده است، تاکید کرد: «مجموعه این شرایط زمینه‌ای را فراهم کرد که برخی افراد به دلیل روابط خارج از عرف و زدوبند با نهادهای دولتی و خصوصی عنوان تهیه‌کننده بگیرند. در این اوضاع با وجود جای خالی موسسات فیلمسازی معتبر ما با تهیه‌کنندگان تک‌محصولی که تنها سرمایه‌گذاربودند، مواجه شدیم. افرادی که تنها به فکر سود بیشتر و هزینه کمتر بودند. چنین افرادی به دلیل ناآگاهی به جای افزایش کیفیت فیلم سبب کاهش کیفیت می‌شدند. این افراد چون سلیقه علمی فیلمسازی را نشناخته و به نیاز مخاطب نیز آشنا نبودند، فیلم‌هایی می‌سازند که نه امکان نمایش در داخل کشور را دارند و نه امکان نمایش خارج از کشور را دارند و فلسفه تولید آنان معلوم نیست.»


محمدی به طرح احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان وزارت ارشاد اشاره و تاکید کرد: «اگرچه به دلیل اختلافات تهیه‌کنندگان در نهادهای صنفی این رویکرد تا حدودی طبیعی است اما این نکته را نباید فراموش کرد که این سیاست‌هاگذاری‌ها مقطعی است و ما به بازنگری‌های جدی در این حوزه نیاز داریم که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.»


 تهیه‌کننده ارتفاع پست به تحلیل شرایط مناسب و استاندار فیلمسازی پرداخته و تاکید کرد: «ما به جای موسسات بزرگ تولیدی با دفاتر فیلمسازی رو‌به‌رو هستیم. این شرایط استاندارد و ایده‌آل نیست ما باید موسسات بزرگ تولیدی داشته باشیم تا در ژانرهای مختلف فیلم تولید کنند؛ اگر فیلمی شکست خورد فیلم‌های موفق دیگر آن را همپوشانی کنند نه اینکه با تهیه‌کنندگان مواجه باشیم که کارنامه حرفه‌ای ندارند و به خاطر تک‌محصولی‌بودن همه قواعد حرفه‌ای و قانونی را زیر پا می‌گذارند.»




تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن