محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842318217
انتقاد اخلاقی هادی غفاری از توهین یک معمم به آیت الله یوسف صانعی
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: انتقاد اخلاقی هادی غفاری از توهین یک معمم به آیت الله یوسف صانعی
حجت الاسلام و المسلمین هادی غفاری گفت: حکومت دینی از ابتدا به شرط آنکه مورد قبول مردم باشد مشروعیت دارد. هیچ پیامبری به روشهای غیرمردمی و غیرحرکت تودهوار ملی، حرکتی علیه حاکمان نکرد. مگر خدا نمیتوانست فرعون را بکشد و موسی را به تشکیلات او بفرستد؟ چرا باید گام به گام بر اساس روشنگری مردم و راه انداختن حرکت عظیم ملی حکومت الهی برپا شود؟
به گزارش نامه نیوز به نقل از جماران حجت الاسلام و المسلمین هادی غفاری در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که یکشنبه 11 آبان در دارالزهرای تهران برگزار شد، با طرح چهار پرسش درباره دلایل حرکت امام حسین(ع) در عاشورا اظهار کرد: اگر بخواهیم قیام عاشورا و حرکت امام حسین(ع) را تبیین کنیم باید به چهار پرسش حرکت اباعبدالله چه بود؟ اباعبدالله چه کرد؟ چه اتفاقاتی افتاد؟ و ما باید چه کنیم؟ پاسخ دهیم.
وی با تأکید بر این مسئله که در اولین جلسه سخنرانی خود تنها به پرسش اول پاسخ خواهد داد، گفت: یکی از تحلیلهایی که متقدمین درباره حرکت اباعبدالله ارائه میکنند این است که حرکت اباعبدالله مبتنی بر شهادتی بود که پدرش، مادرش و جدش وعده آن را به او داده بودند. طبق این عقیده حرکت اباعبدالله یک حادثه از پیش تعیین شده و حتمی است، ضمن اینکه یک تکلیف شخصی بوده و بنابراین جنبه آموزشی برای دیگران ندارد.
رئیس مؤسسه الهادی درباره تحلیل خود از حرکت امام حسین(ع) گفت: دریافت من این است که امام حسین(ع) به دو دلیل قیام کرد، یکی برای مقاومت در برابر نظام حاکم به قصد براندازی آن و دیگری تلاش برای ایجاد نظامی براساس مبانی و باورهای خودش که چیزی جز قرآن، سنت پیامبر(ص) و روش مولا علی(ع) و به طور کلی کلمه مظلوم «ایدئولوژی اسلامی» نبود.
وی ادامه داد: در طول تاریخ خاستگاه حرکتهای اجتماعی از چهار حالت خارج نبوده است. الف: حرکتهای قومی، قبیلهای و کارگری، ب: حرکتهای متکی بر آزادی بدون دین، ج: حرکتهای متکی بر دین بدون آزادی و د: حرکتهای متکی بر دین و آزادی.
هادی غفاری در ادامه به بررسی هر یک از این حرکتها پرداخت و افزود: حرکتهای دسته اول گاهی کور بوده که اصطلاحا به آن شورشهای بی هدف گفته میشود. حرکتهای دسته دوم که به دنبال آزادی بدون توجه به خواستههای الهی بودند، نتیجه سلطه نظام تفتیش عقاید در کلیسا بودند. بعد از اینکه کلیسا محور زمین شد و هیچ علمی بدون اجازه کلیسا ممکن نبود، یعنی اگر کسی چیزی ضد کلیسا می گفت، سرنوشتی شبیه گالیله در انتظارش بود، انقلاب فرانسه برای تحقق آزادی بدون دین رخ داد. انقلابی که با هدف محوریت انسان و علم به دنبال به زیر کشیدن دین بود. تنگنای تفتیش عقاید در نهایت منجر به باز شدن یکباره فنر شد. کلیسا از جامعه رخت بربست و داخل یک ساختمان حبس شد، در نتیجه دین دیگر منشا کمترین حرکت سیاسی و اجتماعی نبود.
وی درباره تاثیر تحولات غرب در ایران گفت: به دنبال انقلاب فرانسه علم تا آنجایی بالا رفت که ترکش آن به سرزمین های ما هم رسید. ما در دبیرستان با مقالاتی مواجه شدیم که می خواست مبانی دینی را که نه ضد علمی بود نه غیر علمی، بلکه فراعلمی بود، علمی کند؛ آن هم با هدف خدمت به دین و حفظ دین از هجمه علم.
رئیس مؤسسه الهادی درباره حرکتهای متکی بر دین بدون آزادی تصریح کرد: نظام خلافت امروز، طالبانیسم و داعش نمونهای از حرکتهای متکی بر دین بدون آزادی هستند. این حرکتها طرفدار دینی هستند که با موازین انسانگرایانه، اخلاقی و هرگونه حرمت و حریم مردم را نگه داشتن، فاصله دارد و فقظ با زبان گلوله سخن می گوید.
هادی غفاری در توضیح حرکتهای متکی بر دین و آزادی اظهار کرد: ما معتقدیم آزادی در دین نهفته است. باورهای دینی ما می گویند که هیچ حکومت دینیای بدون مقبولیت نزد مردم پذیرفته نیست. ما معتقدیم حکومت دینی از ابتدا به شرط آنکه مورد قبول مردم باشد مشروعیت دارد. زمانی که در دبیرستان بودم این پرسش برایم به وجود آمد که چرا خدایی که میتواند تا این حد در هستی دخالت کند، خدایی که چوب مرده را تبدیل به اژدهایی میکند که همه چیز را میبلعد، هیچ یک از پیامبران خود را توصیه به کودتا علیه یک قدرت حاکم نمیکند.
وی اضافه کرد: مگر خدا نمیتوانست فرعون را بکشد و موسی را به تشکیلات او بفرستد؟ چرا باید گام به گام بر اساس روشنگری مردم و راه انداختن حرکت عظیم ملی حکومت الهی برپا شود؟ هیچ پیامبری به روشهای غیرمردمی و غیرحرکت تودهوار ملی، حرکتی علیه حاکمان نکرد.
هادی غفاری ادامه داد: مشکل ما در دنیای تبیین دین این است که مباحث دینی مشکک هستند نه متواطی. ما در هستی دو گونه مقولات داریم یکی متواطی است که هیچ شکی در آن وجود ندارد و دیگری مشکک که شک در آن وجود دارد. زمانی که مسلمبن عقیل که فردی متدین و دینشناس بود، دستگیر شد و او را به دارالعماره کوفه بردند، عبیدالله بن زیاد نگاهی به او انداخت و گفت:«ای تفرقه افکن، ای فتنهگر، بر امام خود(یزید) خروج کردی و وحدت مسلمانان را به هم ریختهای.»
وی با بیان این مسئله که شکاکیت در دین به گونهای است که جوانان را از تبیین دین عاجز میکند، گفت: معاویه به حضرت علی(ع) نامه نوشت و گفت:« علی از خدا بترس و بر مردم ستم نکن، نفس سرکشت را مهار کن و شمشیرت را غلاف کن. از کشتن مسلمانان دست بردار. ای علی لحظهای را که در روز حساب در برابر خداوند میایستی، به یاد آورد.» این سخنان نشان میدهد که دین پر از شکاکیت است. هم حسین(ع) و علی(ع) داد دین سر میدهند و هم ابن ملجم.
هادی غفاری افزود: چند وقت پیش در یک سیدی دیدم که یک فرد معمم که میداند قرآن او را از لقب زشت به مردم دادن و غیبت کردن منع کردهاست، پس از تعریف و تمجید بسیار از یکی از بزرگان به توهین به مراجع میپردازد و میگوید:« در عرف اجتماعی ما رسم است که به کور میگویند عین الله و به هرکس که زشت است میگویند یوسف» یکی از حاضران میپرسد:«کدام یوسف؟» و او پاسخ میدهد:«یوسف صانعی» کدام دین به شما این اجازه را دادهاست که اگر از مواضع کسی خوشتان نمیآید به او توهین کنید؟ این نوع رفتارها باعث شکاکیت در دین میشود چرا که مرجعی که از دین دفاع میکند، توسط یک فرد خدا نترس خرد میشود.
وی ادامه داد: با اینکه پیامبر اکرم(ص) میفرمایند در صورت چاپلوسان خاک بریزید، چاپلوسی جامعه ما را فرا گرفتهاست. به چه کسی بگوییم که حسین از ما، شیعه خواسته است. شیعه بودن به معنای پیرو حسین بودن است.
غفاری در توضیح اولین دلیل امام حسین(ع) برای قیام مبنی بر مقاومت در برابر نظام حاکم برای براندازی گفت: حکومت یزید از دید اباعبدالله دو نقیصه دارد، یکی اینکه انتصابی و ارثی است و دیگری اینکه آنچه به نام بیعت اتفاق افتاده، یا از ترس معاویه بوده، یا از طریق زور و فشار یا فریب و تبلیغات. دستگاه تبلیغاتی معاویه به گونهای بود که در سراسر مملکت جا انداخته بودند یزید امیرالمؤمنین است و امیر مؤمنان در همه جای جهان اوست.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) اصل حاکمیت یزید را زیر سؤال میبرد. او اعتقاد داشت اگر مردم را آزاد بگذارند، بیعت نمیکنند. معاویه برای بیعت گرفتن از مردم مکه و مدینه به آنها دروغ گفت؛ در مکه گفت هم شامیها بیعت کردهاند در مدینه گفت عبدالله بن عباس، حسین بن علی(ع) و محمد بن ابی بکر بیعت کردهاند. برای همه این بزرگان 12 نگهبان گذاشته بود که اگر انکار کردند، کشته شوند. به گونهای که اباعبدالله هم نتوانست انکار کند، چرا که ممکن بود بیهوده و بدون اینکه پیام خود را به جامعه رسانده باشد، کشته شود.
این سخنران درباره انتقاد امام حسین از رفتارهای شخصی یزید گفت: در جایی معاویه از روی نفاق و به ظاهر برای دفاع از دین، با هدف سرکوب کردن امام حسین(ع)، بدنام کردن او و تاراندن یارانش نامهای به او مینویسد که در آن میگوید:« حسین جان ما از یک خانوادهایم، از خدا بترس و این مردم را به فتنه نینداز. به دین خود بیاندیش و مراقب باش دین خود را از دست ندهی. به فکر امت پیامبر باش و مواظب باش کسانی که دینمدار واقعی نیستند(یعنی عباس بن علی یا قبل تر از او حجر و مالک اشتر) تو را ملعبه نکنند و فریب ندهند.
وی در پایان بخش اول سخنرانی خود ضمن بیان پاسخ امام حسین به نامه معاویه اظهار کرد: امام حسین(ع) پاسخ زیبایی به معاویه داد و گفت: «از کدام دین سخن میگویی؟ تو نبودی که حجر و دیگران را کشتی؟» به قدری حضرت از واژه «تو نبودی» در این نامه استفاده کردند که معاویه با خواندن آن آتش گرفت و به عمر و عاص گفت: بروم در سخنرانی چه جوابی به حسین بدهم؟ عمروعاص جواب داد برو دشنام بده.
۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]
صفحات پیشنهادی
عیادت ابطحی و سیدعلی خمینی از آیت الله یوسف صانعی+تصاویر
عیادت ابطحی و سیدعلی خمینی از آیت الله یوسف صانعی تصاویر آیتالله صانعی که در دوشنبه 28 مهرماه به دلیل خونریزی گوارشی در بیمارستان قائم عج رشت بستری شد پس از طی مراحل درمانی و تشخیصی از بیمارستان قائم رشت مرخص و در حال حاضر در یکی از بیمارستانهای تهران بستری است بنا به گفته پآیتالله یوسف صانعی در بیمارستان بستری شد
آیتالله یوسف صانعی در بیمارستان بستری شد آیت الله یوسف صانعی از مراجع عظام تقلید ظهر امروز در بیمارستانی در رشت بستری شد آفتاب به گزارش امید آیت الله شیخ یوسف صانعی از مراجع عظام تقلید که امروز دوشنبه حدود دو ساعت به دلیل خونریزی در بیمارستان شهید انصاری شهرستان رودسرعیادت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیت الله یوسف صانعی+تصاویر
عیادت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیت الله یوسف صانعی تصاویر آیت الله هاشمی رفسنجانی از نزدیک در جریان مداوای آیت الله صانعی قرار گرفت آفتاب- سرویس سیاسی در پی بستری شدن آیت الله یوسف صانعی در یکی ازبیمارستانهای تهران صبح امروز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیمارستاآيتالله يوسف صانعي در بيمارستان بستري شد |اخبار ایران و جهان
آيتالله يوسف صانعي در بيمارستان بستري شد آيتالله يوسف صانعي در بيمارستان شهداي رودسر بستري شد كه بعد از چند ساعت به بيمارستاني در رشت انتقال يافت کد خبر ۴۴۳۷۱۳ تاریخ انتشار ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶ ۴۹ - 22 October 2014 آيتالله يوسف صانعي در بيمارستان شهداي رودسر بستري شد كه بعد ازعیادت رئیس مجمع تشخیص مصلحت از آیت الله یوسف صانعی
محمد کاظم پور عیادت رئیس مجمع تشخیص مصلحت از آیت الله یوسف صانعی در پی بستری شدن آیت الله یوسف صانعی در یکی ازبیمارستانهای تهران آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز جمعه با حضور در بیمارستان از ایشان عیادت کرد ۱۳۹۳ ۸ ۲ - ۱۹ ۲۸رییس دفتر رییس جمهوری از آیت الله صانعی عیادت کرد
رییس دفتر رییس جمهوری از آیت الله صانعی عیادت کرد خبرگزاری پانا رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز شنبه با حضور در بیت آیت الله یوسف صانعی از ایشان عیادت کرد ۱۳۹۳ يکشنبه ۴ آبان ساعت 09 21 به گزارش خبرگزاری پانا محمد نهاوندیان در این دیدار که حسین فریدون دستعیادت خاتمی و هاشمی از آیت الله صانعی |اخبار ایران و جهان
عیادت خاتمی و هاشمی از آیت الله صانعی حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیتالله العظمی یوسف صانعی عیادت کرد کد خبر ۴۴۴۳۶۶ تاریخ انتشار ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹ ۲۶ - 24 October 2014 حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیتالعیادت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیت الله صانعی
عیادت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیت الله صانعی در پی بستری شدن آیت الله یوسف صانعی در یکی ازبیمارستانهای تهران صبح امروز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بیمارستان از وی عیادت کرد به گزارش نامه نیوز به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی بستری شدن آیت الله یورییس دفتر رییس جمهوری از آیت الله صانعی عیادت کرد+عکس
رییس دفتر رییس جمهوری از آیت الله صانعی عیادت کرد عکس رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز شنبه با حضور در بیت آیت الله یوسف صانعی از ایشان عیادت کرد آفتاب به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت محمد نهاوندیان در این دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوریعیادت خاتمی و نوه امام از آیت الله صانعی |عکس|
عیادت خاتمی و نوه امام از آیت الله صانعی |عکس| سید علی خمینی یادگار گرامی حضرت امام و سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان از آیت الله العظمی یوسف صانعی عیادت کردند آیت الله العظمی شیخ یوسف صانعی روز دوشنبه 28 مهرماه به دلیل خونریزی گوارشی در بیمارستان قائم عج رشت بستری شدعیادت چند شخصیت دیگر از آیتالله صانعی + تصاویر
عیادت چند شخصیت دیگر از آیتالله صانعی تصاویر حضرات آيات دستغيب شيرازي و بيات زنجاني و آیت لله موسوي تبريزي در تماسهاي تلفني جوياي احوال آيت الله صانعي شدند آيت الله صافي گلپايگاني از مراجع عظام تقليد طي تماس تلفني از روند درمان آيت الله صانعي مطلع گرديد و شفاي عاجل ایشان را ااطلاعیه حزب مردمسالاری آیتالله مهدویکنی سمبل سیاست اخلاقی و اعتدال انقلابی بود
اطلاعیه حزب مردمسالاریآیتالله مهدویکنی سمبل سیاست اخلاقی و اعتدال انقلابی بودحزب مردمسالاری در اطلاعیهای ارتحال آیتالله مهدویکنی را تسلیت گفت و تأکید کرد پرهیز از افراطیگری و خشونت صداقت در انقلاب و سیاست به عنوان مهمترین ویژگی شیخ علمای تهران باید الگوی دستاندرکارانتصویر/ عیادت سید محمد خاتمی از حضرت آیتالله صانعی
تصویر عیادت سید محمد خاتمی از حضرت آیتالله صانعی در پی بستری شدن آیتالله یوسف صانعی در یکی از بیمارستانهای تهران سیدمحمد خاتمی با حضور در بیمارستان از ایشان عیادت کرد تاریخ انتشار ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸ ۳۴آیت الله مهدوی کنی سمبل سیاست اخلاقی و اعتدال انقلابی بود
در پیام تسلیت حزب مردم سالاری تاکید شد آیت الله مهدوی کنی سمبل سیاست اخلاقی و اعتدال انقلابی بود پرهیز از هرگونه افراطیگری و خشونت خدمات خالصانه دینی و دانشگاهی صداقت کم نظیر در انقلاب و سیاست به عنوان مهمترین ویژگی شیخ علمای تهران باید الگوی دست اندکاران نظام و همه جریانات سعکس: عیادت هاشمی از آیت الله صانعی
عکس عیادت هاشمی از آیت الله صانعی عیادت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیت الله صانعی ایسنا عیادت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آیت الله صانعی تاریخ انتشار ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳ ۱۳عیادت رئیس دفتر و برادر رئیس جمهور و وزیر بهداشت از آیتالله صانعی + عکس
عیادت رئیس دفتر و برادر رئیس جمهور و وزیر بهداشت از آیتالله صانعی عکس رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با حضور در بیت آیت الله یوسف صانعی از ایشان عیادت کرد به گزارش نامه نیوز دکتر محمد نهاوندیان در این دیدار که آقای حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و دکعیادت هاشمی رفسنجانی از آیتالله صانعی + تصاویر
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸ ۲۹ آیتالله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آیتالله صانعی عیادت کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در پی بستری شدن آیتالله یوسف صانعی در یکی از بیمارستانهای تهران صبح امروز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در بی-
سیاسی
پربازدیدترینها