تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820062759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش به دنبال احياي خلافت بني اميه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۳ (۱۵:۴۴ب.ظ)
يونسي: داعش به دنبال احياي خلافت بني اميه است دستيار ويژه رئيس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي گفت: داعش امروز به دنبال احياي خلافت بني اميه است، بنابراين همه دنياي اسلام با آنها مخالف هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام علي يونسي طي سخناني در حسينيه فاطمه‌الزهراء (س) با بيان اين‌که پيامبر اسلام داراي سه مقام رسالت، امامت و خلافت بود، گفت: بزرگ‌ترين معجزه پيامبر اسلام تربيت شخصيت‌هايي همانند امام علي (ع)، امام حسن (ع) و امام حسين (ع) و در مرتبه بعد صحابه است.
دستيار ويژه رئيس‌جمهوري در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي با اشاره به اين‌که در اسلام خلافت و حکومت وسيله و ابزار است نه هدف، خاطرنشان کرد:‌ در احاديث ما بيان شده دنباله‌روي از قدرت و رياست‌طلبي خطرناک است. در انديشه ماکياوليستي گفته مي‌شود براي رسيدن به هدف از هر وسيله‌اي مي‌توان استفاده کرد که اين منطق، منطق يزيد و بني‌اميه بود. اکنون نيز در جنگ‌هاي سياسي بر اساس همين منطق، تقوا کنار گذاشته شده و دروغ جايز مي‌شود و جنايت توجيه مي‌شود.
يونسي همچنين با اشاره به عوامل شکل‌گيري گروه تروريستي داعش، اظهار کرد: داعش امروز به دنبال احياي خلافت بني اميه است، بنابراين همه دنياي اسلام با آنها مخالفند. تاکنون يک روحاني بلندمرتبه سني نيز از داعش حمايت نکرده است. امروز مکتب حسيني راه نجات مشکلات جهان اسلام است. همه مذاهب اسلامي عاشق امام حسين (ع) هستند و امام مظهر وحدت جهان اسلام است زيرا امام حسين (ع) به دنبال احياي امامت بود.
وي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به فريضه امر به معروف و نهي از منکر، گفت: امر به معروف شرايطي دارد و هر کسي نمي‌تواند آمر به معروف باشد. مردم هم موظفند هم از دولت مراقبت کنند و هم از ديگران. امر به معروف به معناي تحقير کردن يا متهم کردن ديگران نيست. مردم حق دارند بر عالي‌ترين مقامات کشوري نيز نظارت داشته باشند. امام علي (ع) در روز اول حکومت خود گفت اي مردم شما وظيفه انتقاد و نظارت بر حکومت را داريد. ايده‌آل يک حکومت اسلامي اين است که همه يکديگر را به خير دعوت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن