تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814654460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویتامین اخلاق را بهتر بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ویتامین اخلاق را بهتر بشناسید
کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تغذیه سالم، نه تنها در سلامت جسم که در سلامت روان نیز مؤثر است.
به گزارش نامه نیوز ، نوروزعلی عزیزخانی، کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: مصرف نان‌های سبوس­دار، به خاطر داشتن ویتامین B1 باعث خوش‌اخلاقی افراد می‌شود.


وی ضمن اشاره به اهمیت ویتامین B1 در بدن و اینکه آن را به نام «ویتامین اخلاق» می‌شناسند، در بحث فرایند تهیه نان خاطرنشان کرد: گندم، گیاهی مقوی و سرشار از ویتامین‌های گروه B و نشاسته است.


وی افزود: متأسفانه در زمان تهیه نان، سبوس، دور ریخته می‌شود و فقط نشاسته، به بدن می‌رسد که نتیجه آن، بدن دچار مشکلات سوخت و ساز و بروز حالاتی مانند عصبانیت، بداخلاقی و کاهش تمرکز می‌شود.


این کارشناس، پنج گروه اصلی موادغذایی را شامل: گروه «گوشت‌ها»، «لبنیات»، «نان و غلات»، «میوه‌ها» و «سبزیجات» دانست که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و درباره مصرف بی‌رویه شکر و روغن، هشدار داد.


کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: روغن و شکر، به دلیل اینکه مواد مُغذی و معدنی ندارند و فقط چربی‌ها را در بدن انباشته می‌کنند، باید از برنامه غذایی افراد حذف و یا بسیار کم، مصرف شود.


وی افزود: چون نزدیک به 60 درصد چربی‌ها، در داخل برخی موادغذایی مانند گوشت، زرده تخم‌­مرغ، شیر و آجیل وجود دارد، نیازی به مصرف روغن‌های اضافی نیست و بهتر است در پخت موادغذایی، به جای سرخ کردن، از روش‌های بخارپز یا آب‌پز استفاده شود.


عزیزخانی در مورد مصرف گروه نان و غلات، با اشاره به اینکه درجه استخراج آرد، مراحل تخمیر و پخت نان، بر قابلیت دسترسی برخی عناصر در بدن، مؤثر است، خاطرنشان کرد: با مصرف نان‌هایی که مراحل طبیعی تخمیر ندارند، بدن از وجود عناصری مانند آهن، روی، کلسیم و منیزیم، محروم می‌شود.


منبع: ایسنا


۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن