تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820311058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانایی شنیدن «نه» از کودک خود را داشته باشید |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توانایی شنیدن «نه» از کودک خود را داشته باشید
کد خبر: ۴۴۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰ - 02 November 2014


اگرچه ممکن است در سال‌های اولیه زندگی کودک شاهد رفتارهای ناهنجار زیادی باشیم، اما بسیاری از کودکان این عادت‌ها را تا سال‌های ابتدایی درس خواندن نیز ادامه داده و حتی ممکن است، در دوران بزرگسالی نیز شاهد این رفتارهای ناهنجار باشیم.

به گزارش ایسنا، محققان معتقدند با وجود بروز برخی رفتارهای ناهنجار از سوی کودکان در مقطع ابتدایی، به‌ هرحال مشکلات کودکان قابل‌ رفع است و مهم برخورد محبت‌آمیز با کودک است.

همچنین والدین باید رفتاری صبورانه و مصر در اجرای اصولی نکاتی که باعث حذف این عادت‌ها در کودک می‌شود، از خود نشان دهند.

محققان بر این باورند که رفتارهای ناهنجار می‌توانند دسته‌بندی شوند که البته شناخت والدین از چند رفتار شایع ناهنجار در کودکان می‌تواند آن‌ها را در اجرای راه‌ حل مناسب در جهت حل مشکلات کودکان یاری کند.

به گفته محققان یکی از مهم‌ترین رفتارهای ناهنجار کودکان این است که علاقه زیادی به "جروبحث" دارند. این مسئله ناشی از این است که آن‌ها مستقل شدن را تجربه می‌کنند و حتی گاهی والدین نمی‌دانند چگونه در این جنگ قدرت پیروز باشند، اما رفتار اصولی والدین هنگام این کشمکش‌ها باعث شکل‌گیری شخصیت مستقل کودک می‌شود.

همچنین والدین باید آمادگی شنیدن "نه" از جانب کودک خود را داشته باشند. در کنار این رفتارها، جویدن ناخن‌ها یک عادت رایج در طول دوران ابتدایی، مدرسه و حتی در بزرگ‌سالی است، استرس، ترس و الگوگیری از دوستان می‌تواند سبب ابتلای کودک به جویدن ناخن‌هایش باشد.

جویدن پستانک یا بغل گرفتن عروسک‌ از دیگر عادت‌هایی است که در بچه‌ها وجود دارد؛ بغل کردن اشیایی مانند عروسک یا پتو باعث احساس امنیت در آن‌ها می‌شود. حتی گاهی مکیدن پستانک در دوران ابتدایی هم در بین بچه‌های 6 تا 9 ساله دیده می‌شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن