تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819061459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار کتاب اصول و ضوابط سيستم هاي اطفاي حريق ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۳ (۹:۳۱ق.ظ)
انتشار کتاب اصول و ضوابط سيستم هاي اطفاي حريق ساختمان کتاب اصول و ضوابط سيستم هاي اطفاي حريق ساختمان منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اين اثر در 96 صفحه موضوعات مختلفي را مورد بررسي و تحليل قرار مي دهد. تقسيم بندي فضاها و ساختمان ها از لحاظ تصرف، سيستم هاي حفاظت از حريق، روش هاي عمومي اطفاء حريق بر پايه، سيستم هاي حفاظت حريق بر اساس گاز و مواد شيميايي، به کارگيري سيستم هاي آتش نشاني مناسب در ساختمان ها، طبقه بندي ساختمان ها و بکارگيري سيستم هاي محافظت از حريق در آن ها و غيره برخي از عناوين اين کتاب را به خود اختصاص داده است.
در مقدمه اين اثر آمده است: مقررات ملي ساختمان مجموعه اي است از ضوابط فني، اجرايي و حقوقي با رعايت الزام در طراحي، نظارت و اجراي عمليات ساختماني که به منظور تدمين ايمني، بهره دهي مناسب، آسايش، بهداشت و صرفه جويي اقتصادي فرد و جامعه وضع مي شود.
مباحثي که در زمينه مهندسي تاسيسات تدوين شده است عبارت اند از: تأسيسات مکانيکي، تأسيسات بهداشتي، لوله کشي گاز طبيعي و صرفه جويي در مصرف انرژي. همچنيني مبحث سوم مقررات ملي ساختمان که به عنوان، حفاظت ساختمان ها در مقابل حريق ارايه شده است به ضوابط اختصاصي راه هاي خروج، روشنايي و علامت گذاري در آنها و غيره پرداخته است و تاکنون مقررات مربوط به طراحي و سيستم هاي اطفاي حريق ساختمان تدوين و ارايه نشده است.
به سبب تنوع بسيار زياد ساختمان ها از نظر کاربري، مساحت و ارتفاع، تشخيص به کارگيري سيستم اطفاي حريق مناسب دشوار و نيز به دليل نبود مقررات مدون، سليقه اي شده و مشکلاتي را براي طراحان و مجريان ايجاد کرده است.
نويسنده هدف از اصول و ضوابط سيستم هاي اطفاي حريق ساختمان را اينگونه شرح داده است: بر آن شديم ضمن تدوين مجموعه اي با عنوان اصول و ضوابط سيستم هاي اطفاي حريق ساختمان، علاوه بر معرفي انواع سيستم هاي اطفاي حريق و تقسيم بندي ساختمان ها از نظر کاربري، سيستم اطفاي حريق مناسب هر کاربري، به ارايه طراحي و اجراي انواع سيستم هاي اطفاي حريق که در ساختمان ها استفاده خواهد شد، بپردازيم.
در اين مجموعه از آخرين استانداردهاي بين المللي استفاده شده که به کمک کارشناسان صاحبه نظر در مواردي با توجه به فرهنگ جامعه، بومي سازي نيز در آن ها انجام گرفته است در اين راه، تيمي متشکل از اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها، کارشناسان سازمان آتش نشاني و صاحبان صنايع مرتبط با موضوع با کارشناسان ارشد رشته هاي مهندسي مکانيک و معماري همکاري داشته اند.
مهندس محمد سادات کارشناس ارشد مکانيک، مهندس فرنوش جوانبخت کارشناس ارشد معماري و مهندس آرش حيدر نژاد کارشناس تأسيسات در گردآوري، ترجمه و تدوين مطالب اين مجموعه اردشير فرشيديان فر را ياري کرده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن