تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819531622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به صادرات و برندسازي در تدوين 20 بسته کارآفريني گياهان دارويي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۳ (۱۹:۱ب.ظ)
توجه به صادرات و برندسازي در تدوين 20 بسته کارآفريني گياهان دارويي عضو هيأت علمي وزارت جهاد کشاورزي و مجري مجلد بسته هاي کارآفريني از اتمام تدوين 20 بسته کارآفريني به همت متخصصين، کارشنان و فعالان عرصه گياهان دارويي خبر داد و گفت: بسته هاي کارآفريني ديگري نيز به زودي تدوين و در اختيار علاقه مندان و کارآفرينان اين حوزه قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، علي محمد عمويي، افزود: بسته هاي کارآفريني که براي اولين بار تهيه و تدوين آن از سوي ستاد توسعه علوم و فناوري گياهان دارويي و طب سنتي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري پيشنهاد داده و حمايت مالي و معنوي شد، هم اکنون در 4 بخش کشت و پرورش، آموزش و ترويج گياهان دارويي، صنعت و فراوري گياهان دارويي در حال تدوين است.
عمويي با بيان اينکه با برنامه ريزي انجام شده بسته هاي کارآفريني در 20 عنوان تهيه و تدوين مي شود، اظهار کرد: اين اقدام در راستاي تکميل زنجيره توليد تا مصرف انجام مي شود.
وي به کارگروه هاي شکل گرفته براي تدوين بسته هاي کارآفريني اشاره کرد و گفت: براي تدوين20 بسته کارآفريني تهيه شده 20 کارگروه شکل گرفته است که در هر کارگروه 5 متخصص و خبره اين صنعت حضور دارند. همچنين برخي از متخصصان به دليل سطح علمي بالاتر و اشراف بيشتر به حوزه گياهان دارويي به طور مشترک در چند کارگروه ايفاي نقش مي کنند.
نويسنده مجلد بسته هاي کارآفريني با بيان اينکه در تدوين بسته هاي فوق گياهاني که سطح کشت بيشتري در کشور دارند مورد استفاده قرار گرفته اند، افزود: از جمله اين گياهان مي توان به مريم گلي، آلوئه ورا، نعنا، آويشن، بادرنجبويه، هميشه بهار، رازيانه و زيره اشاره کرد.
به گفته وي، بازه زماني در نظر گرفته شده براي تکميل و تدوين بسته هاي کارآفريني سه سال مي باشد اين در حالي است که براي اجرايي شدن و جذب سرمايه گذار در حوزه هاي تدوين شده نيازمند برنامه ريزي 5 ساله هستيم. اطلاعات موجود در تدوين بسته هاي کارآفريني براساس تحليل اوليه و نيازسنجي و ارزيابي 400 سرمايه گذار و کارآفرين اين حوزه جمع آوري شده است.
وي همچنين بيان کرد: مخاطبان در نظر گرفته شده براي بسته هاي کارآفريني در ابتدا بنگاه هاي کوچک و افرادي هستند که مي خواهند با سرمايه کم صاحب يک شغل پايدار در حوزه گياهان دارويي شوند. اما در نگاه کلان کارآفريني مخاطبان اين بسته ها را بنگاه هاي بزرگ تشکيل مي دهند.
عضو هيأت علمي وزارت جهاد کشاورزي توجه به بحث صادرات و برندسازي گياهان دارويي را از ديگر بخش هاي مورد نظر براي تدوين بسته هاي کارآفريني جديد برشمرد و افزود: اولويت اين بخش با کشت و پرورش گياهان ارگانيک و برندسازي آن است.
به گفته وي اگر چه در تدوين بسته هاي کارآفريني سعي بر خودآموز بودن آن شده است، اما؛ براي موفق بودن در آموزش بسته هاي تدوين شده کارآفريني موضوع آموزش و مشاوره در اختيار مرکز آموزش عالي امام خميني (ره) قرار گرفته و در اين راستا مزارع الگويي نيز در اين مرکز ايجاد شده است.
عمويي در ادامه تبديل هزينه به فايده را از جمله ويژگي بسته هاي کارآفريني گياهان دارويي برشمرد و تصريح کرد: سرمايه گذاراني که علاقه مند به سرمايه گذاري در اين حوزه هستند مي توانند با بازديد از اين مرکز و ديدن نحوه توليد نشاي پايلوت در مزرعه نمونه ايجاد شده در مرکز آموزش امام خميني (ره) از روند پيشرفت کار و ميزان موفقيت آن اطمينان حاصل کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن