تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819937761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمن ها باعث هم افزايي قدرت افراد مي شوند/ از سازمانهاي مردم نهاد براي اهداف سياسي استفاده نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۳ (۱۶:۴۰ب.ظ)
فرماندار خرم آباد: سمن ها باعث هم افزايي قدرت افراد مي شوند/ از سازمانهاي مردم نهاد براي اهداف سياسي استفاده نشود فرماندار خرم آباد با اشاره اينکه سازمانهاي مردم نهاد باعث هم افزايي قدرت افراد مي شوند گفت: نبايد از سازمانهاي مردم نهاد براي اهداف سياسي استفاده کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، فرماندار خرم آباد در جمع مسئولان سازمانهاي مردم نهاد با اشاره به اهميت جايگاه NGOها در تسريع فعاليت هاي اجتماعي گفت: اينكه افراد در كنار همديگر به يك فعاليت گروهي مي پردازند به هم افزايي مي رسند و با حضور در تشكل ها و سازمان ها ي مردم نهاد ما به هم افزايي و قدرت بيشتري براي رسيدن به اهدافمان دست مي يابيم.
حبيب اله خجسته پور كه در جمع فعالان سازمانهاي مردم نهاد شهرستان خرم آباد با اشاره به تقسيم بندي جوامع به دو دسته توده اي و مشاركتي گفت: جوامع توده اي شكل ندارند و افراد د اين جوامع بصوت توده اي رفتار مي كنند.
وي در ادامه افزود: در جوامع توده اي مردم بيشتر به مسائل حاشيه اي توجه مي كنند و اين هم به خاطر عدم وجود سازمانها و تشكل هايي براي هدايت افراد به سمت تعالي است.
خجسته پور توجه بيش از حد افراد به ريز و درشت زندگي ديگران را از ديگر و يژگي هاي جوامع توده اي بيان كرد و گفت: در اين فضا افراد به جاي اينكه انرژي و وقتشان را در مسير تعالي، رشد و تكامل خود و جامعه صرف نمايند، صرف زندگي خصوصي ديگران مي كنند.
فرماندار ضمن بيان اينكه موج سواري از مظاهر اين جوامع است گفت: افراد سودجو و فرصت طلب در جامعه توده اي در شرايط مختلف بر موج ها سوار مي شوند و به جايگاه هايي كه مد نظرشان است مي رسند.
وي شايعات را اساس و بنيان جوامع توده اي بيان كرد و اظهار كرد: در جوامع توده اي به جاي تكيه بر علم و دين بر خرافات تأكيد مي شود.
خجسته پور علت اين مسأله را نبود سازمانهاي مشاركت كننده براي روشن ساختن افكار مردم بيان كرد و گفت: اگر در جامعه سازمان هايي برخاسته از خود مردم باشند كه هدفشان كمك به آنها در روشن كردن مسائل باشد ديگر جامعه به سمت خرافات و شايعه نمي رود.
فرماندار خرم آباد ضمن پرداختن به ويژگي هاي جوامع مشاركتي گفت: افراد در اين جوامع بدنبال راه خروج خود از بن بست ها هستند و به مشاركت در تعيين سرنوشت خود و ديگران مي پردازند.
وي با اشاره به اينكه در كشورهاي توسعه يافته افراد با توجه به علائق مختلفي كه دارند همزمان در چندين سازمان مردم نهاد مختلف به فعاليت مي پردازند گفت: ما نبايد فعاليت مشاركتي افراد را در سمن ها محدود به يك سمن نماييم بلكه بايد از افراد بخواهيم همزمان در چند NGO مختلف خيريه، محيط زيستي، ورزشي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي به فعاليت بپردازد.
خجسته پور با بيان اينكه در قرآن بيان شده كه دست خدا با جماعت است گفت: مهمترين كاركرد يك سمن ارائه يك مدل براي حل يك مشكل اجتماعي است.
خجسته پور در تشريح اين مطلب گفت: شايد يك نفر مشكل را در اعتياد ببيند و يك نفر ديگر در محيط زيست و ديگري در فقر، پس مي توان براي هر كدام از اين موضوعات اقدام به راه اندازي و تشكيل يك سازمان مردم نهاد کرد.
وي اظهار كرد: ما شايد به تنهايي نخبه نباشيم اما زماني كه در كنار همديگر قرار بگيريم و يك مدل براي حل يك مشكل ارائه نماييم به نخبگي برسيم.
وي در پايان گفت: يك NGO زماني مي تواند موفق باشد كه به صورت تخصصي كار نمايد و در عين حال غير انتفاعي و غير دولتي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن