تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819686614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت اجرايي کردن پروژه هميار سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۸ق.ظ)
وزير بهداشت تأکيد کرد: ضرورت اجرايي کردن پروژه هميار سلامت وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشکي گفت: پروژه هميار سلامت بايد عملياتي شود و هر خانه اي يک هميار سلامت داشته باشد و در اين خصوص بايد مشوق هايي را نيز تعريف کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي در نشست امضاي تفاهم نامه با وزير آموزش و پرورش که در ستاد مرکزي وزارت بهداشت تشکيل شد، اين جلسه را يکي از بهترين و باارزش ترين جلسات وزارت بهداشت دانست و گفت: همه ما ارزش زيادي براي دانش، معلمان، مدرسان و جامعه آموزش و پرورش قائل هستيم و به نوعي دست آموز اين جامعه گرانقدر محسوب مي شويم.
وي با اشاره به اين که در حوزه اخلاق نيز مي توانيم با بهره گيري از حوزه آموزش و پرورش، حداکثر بهره را ببريم، افزود: در حال حاضر تعداد 13 ميليون نفر دانش آموز در حال تحصيل هستند که با احتساب خانواده هاي آنها با نيمي از جمعيت کشور مواجهه مستقيم داريم و مي توانيم با آموزش آنها در حوزه مهم پيشگيري، بسيار اثربخش عمل کنيم.
به گفته وي آمار 15 درصدي چاقي در بين دانش آموزان يک آمار نگران کننده است که در آينده گرفتاري هاي زيادي را براي حوزه بهداشت و درمان ايجاد خواهد کرد. بنابراين بايد از هم اکنون در پيشگيري از شيوع بيماري هاي غيرواگير ناشي از چاقي و اضافه وزن در دانش آموزان اقدام کنيم.
دکتر هاشمي بر جديت و استمرار عملياتي کردن برنامه هايي که در اين حوزه تعريف و طراحي مي شود، تأکيد کرد و گفت: وزارت بهداشت در کنار آموزش و پرورش در حوزه سلامت دانش آموزان بايد در گستره وسيعتري اقدام کند و خروجي اين همکاري ها فراتر از صرفا صدور يک کارت سلامت الکترونيک باشد.
وي افزود: در خصوص مباحثي چون معضلات اجتماعي، اعتياد، دخانيات، الگوي تغذيه و کم تحرکي مي توانيم به طور مشترک در دو وزارتخانه مشکلات را پيگيري کنيم و گرفتار بخشي نگري بخصوص در حوزه اعتبارات نشويم.
وزير بهداشت در خصوص بحث تغذيه در بوفه هاي مدارس گفت: يکي از اهداف مهم بايد حذف سوسيس، کالباس، نوشابه، سرخ کردني ها، چيپس و پفک از بوفه مدارس باشد. متأسفانه ما در رسانه ها در خصوص حذف اين کالاهاي زيانبخش مصاحبه مي کنيم، اما؛ اتفاقي نمي افتد به طوري که داخل بوفه ها مثل سابق است.
دکتر هاشمي در خصوص ريشه کني بيماري ها از دوران مدرسه خاطرنشان کرد: بسياري از بيماري ها مثل پوکي استخوان، از دست دادن دندان ها و گرفتگي عروق قلب ريشه در دوران کودکي دارند بنابراين فرهنگ تغذيه را از همين دوران بايد نهادينه کنيم.
وي با تأکيد بر راه اندازي پروژه هميار سلامت افزود: هميار سلامت بايد عملياتي شود و هر خانه اي بايد يک هميار سلامت داشته باشد و در اين خصوص بايد مشوق هايي را نيز تعريف کنيم.
دکتر هاشمي در پايان گفت: بايد تمام تلاشمان بر نهادينه کردن بحث پيشگيري و تقويت و صرف هزينه در حوزه بهداشت باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن