تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820206773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزاداری ما باید همراه با معرفت و درک و فهم کار اباعبدالله(ع) باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در فارس: عزاداری ما باید همراه با معرفت و درک و فهم کار اباعبدالله(ع) باشد خبرگزاری پانا: امام جمعه شیراز گفت: عزاداری ما که پر از عاطفه است باید همراه با معرفت و درک و فهم کار اباعبدالله(ع) باشد.
۱۳۹۳ جمعه ۹ آبان ساعت 22:41



به گزارش خبرگزاری پانا، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه گفت: تاسوعا و عاشورا در پیش است حادثه ای که در جهان منحصر بفرد است. آنچه در عاشورا و کربلا اتفاق افتاد نه تا آن روز مسبوق به سابقه بود نه تا امروز حادثه ای به آن عظمت اتفاق افتاده است.
 نماینده ولی فقیه در فارس  بیان کرد: این حادثه بیشترین تاثیر را در جامعه بشری به جا گذاشته و حادثه ایست که بیشترین دگرگونی را در دلها ایجاد کرده است و طبیعی است باید چنین حادثه ای را به بهترین شکل منعکس كرد.
وی اضافه كرد: عزاداری ما که پر از عاطفه است باید همراه با معرفت و درک و فهم کار اباعبدالله(ع) باشد و سفارش موکد و مکرر اینکه اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا فراموش نشود. هیئات در هر خیابانی که هستند همان جا نماز را اول وقت اقامه كنند و لازم نیست به مسجد و امامزاده برسند.
 
آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به مصادف شدن 13 آبان امسال با روز عاشورا، تصریح كرد: 13 آبان در تاریخ ما یادآور 3 حادثه بزرگ است که چهره کریه آمریکا را آنچنان که هست نشان می‌دهد. حادثه اول تبعید امام در 13 آبان 1343، حادثه دوم شهادت دانش آموزان ما در صحن دانشگاه تهران در 13 آبان 1357 و حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان پرشور آن روز در 13 آبان 1358. آمریکا از سال 1332 تا امروز یعنی 61 سال به طور مداوم با مردم ما در جنگ بوده و منافع ما را غارت کرده است و قبل از آمریکا، انگلیس.
وی اضافه كرد: تاریخ فراموش نمی‌کند در جنگ جهانی دوم با اینکه ایران اعلام بی طرفی كرده بود سران متفقین در ایران جمع شدند و تقسیم ایران را تصویب کردند و در آن حادثه یک سوم مردم ایران بخاطر قحطی و مشکلات از بین رفتند و این بزرگترین ضربه ای بود که از سوی آمریکا و انگلیس و اتحاد جماهیر شوروی آن روز بر پیکر امت ما وارد شد.
 
امام جمعه شیراز با بیان اینكه 13  آبان روز ملی مبارزه با استکبار است، بر فراموش نكردن این روز تاكید و خاطرنشان كرد: هیئات مذهبی ما به یاد شهدای دانش آموز و به یاد ظلم و جنایاتی که یزید و ابن زیاد امروز بر جامعه اسلامی روا می دارند عزاداری خواهند كرد.
وی همچنین با اشاره به اینكه روز 14  آبان روز فرهنگ عمومی است، فرهنگ عمومی را شاکله یک ملت معنا و تاكید كرد: فرهنگ عمومی ما متخذ از ارزش‌های ملی و اسلامی است. یعنی ما به عنوان ملتی ریشه دار  در تاریخ دارای ارزش‌ها و هنجارهایی بوده و هست، اسلام هم ارزش‌ها و هنجارهایی به ما آموخته و فرهنگ ما تلفیقی است از این ارزش‌ها و هنجارها. بنابراین وقتی از فرهنگ عمومی یاد می‌شود یعنی فرهنگ ملی، دینی و انقلابی، فرهنگ عزت و افتخار و آبرو، فرهنگ مقاومت و استقلال.
 
آیت‌الله ایمانی گفت: برای اصلاح و تثبیت فرهنگ عمومی باید همه امکانات ما به کار گرفته شود. کتاب، فیلم، هنر، سخنرانی، صدا وسیما و هر چه که می‌تواند در مردم اثر بگذارد باید به عنوان ابزاری برای اصلاح فرهنگ عمومی مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.
خطیب جمعه شیراز همچنین با یادآوری اینكه 11  محرم  روز تجلیل از آزادگان و مفقودین است، گفت: شهدایی که از مناطق مختلف شناسایی می شوند بخشی از آن مفقودین هستند. امیدواریم تجلیل لازم از آزادگان، مفقودین و شهدا و رزمندگان و خانواده آنها داشته باشیم.
امام جمعه شیراز همچنین در خصوص حركات دشمن با هدف منزوی ساختن ایران اسلامی هشدار دارد و با بیان اینكه استكبار می‌داند ایران اسلامی منادی اسلام ناب محمدی و وحدت امت اسلامی و بیداری و آگاهی مسلمانان جهان است، به‌دنبال جدا كردن ایران از پیكره دنیای اسلام هر اقدامی انجام می‌دهند، در خصوص لزوم هوشیاری همه مسلمانان، تاكید كرد.
 
وی گفت: اسلام ناب یعنی اسلام مقاومت و ایستادگی. اسلام مبارزه با آمریکا. این اسلام ناب در بحرین، فلسطین، سوریه، عراق، ایران، یمن و هر کجا در مقابل استکبار مسلمانان بایستند و مقاوت کنند و این ایستادگی از روی فهم و درک باشد، حاکم است. در مقابل اسلام آمریکایی یعنی اسلام  وابسته و ارتجاعی. اسلامی که بعضی از کشورهای مرتجع منطقه از آن دفاع می‌کنند. یعنی وابستگی کامل به اروپا و آمریکا.
امام جمعه شیراز خاطرنشان كرد: استكبار جهانی، وحدت امت اسلامی را هدف گرفته و با این جنگ‌های فرقه‌ای می‌خواهند وحدت امت اسلامی را بشکنند و افکار و اندیشه‌ها را از ایران اسلامی منحرف كنند، در حالیکه امروز دنیا می‌داند جمهوری اسلامی ایران چه می‌گوید و چه می‌خواهد و دنبال چیست.
 
آیت‌الله ایمانی، اقدامات اخیر در راستای تحت‌الشعاع قرار دادن امر به معروف و نهی از منكر را یكی از همین توطئه‌ها دانست و تاكید كرد: آنها می‌خواهند احساس امنیت را از مردم ما بگیرند. خدای متعال بر مردم ما منت گذاشته که به عنوان کشوری آرام و در منطقه امن ترین کشور هستیم، می‌خواهند این احساس آرامش را از مردم بگیرند. ما باید هوشیار بوده و در ایام تاسوعا و عاشورا مواظب مسائل مختلف باشیم.
خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به قرار داشتن در هفته امر به معروف و نهی از منكر به ذكر نكاتی با توجه به دستورات قرآن كریم در خصوص این دو فریضه واجب الهی، پرداخت و گفت: قرآن مجید عامل عقب افتادگی و شکست امت‌های گذشته را مسئله ترک امر به معروف ونهی از منکر می‌داند. عامل سقوط امت ها این است که در برابر گناه و فساد بی تفاوتند.
وی اضافه كرد: قرآن مجید هنگامی که سرگذشت پیشینیان را برای درس گرفتن بازگو می‌کند می‌‌فرماید: بنی اسرائیل با آن همه فضیلت‌ها و ارزش‌ها و آن همه مقاماتی که در اختیار آنها گذاشته شد، مورد غضب خدا قرار گرفتند و به زبان دو پیامبر بزرگ الهی ملعون معرفی شدند بخاطر اینکه آنان در برابر گناه بی تفاوت شدند.
خطیب جمعه شیراز با تصریح اینكه پایداری جامعه در گرو توجه و اجرای امر به معروف و نهی از منكر است، اضافه كرد: امام حسین(ع) در نامه‌ای به برادرشان هنگامی که از مدینه خارج شدند فرموده‌اند: من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. می‌خواهم امر به معروف انجام دهم. امام حسین(ع) دراینجا به مسئله بیعت کوفیان اشاره نکردند. امام(ع) به مسئله فشار حکومتیان برای بیعت اشاره نکردند، بلکه فرمودند فساد در جامعه پیدا شده و من می‌خواهم امر به معروف ونهی ازمنکر انجام دهم.
 
آیت‌الله ایمانی تاكید كرد: اگر کوفیان دعوت نکرده بودند و یزیدیان هم امام را تحت فشار نگذاشته بودند، امام باز هم قیام می‌کردند چون فساد همه جا را گرفته بود و اساس اسلام در معرض خطر قرار گرفته بود. امام (ع) می فرماید تمام حرکت من برای امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تاكید كرد: متاسفانه در جامعه امروز ما شاهدیم که این فریضه بزرگ فراموش شده و تازه امروز که می‌خواهند قوانین و مقررات اصل هشتم را تصویب کنند عده‌ای اعتراض می‌کنند که چرا درباره امر به معروف می‌خواهید قانون تصویب کنید؟ این بدبختی جامعه است. این همان روزی است که پیامبر به سلمان فرمودند روزی می آید که مردم از امر به معروف و نهی از منکر بازداشته می‌شوند و به منکر امر می‌کنند و معروف را نهی می‌کنند!
آیت‌الله ایمانی گفت: امروز بعضی از این قلم‌های مزدور این راه را دنبال می‌کنند. امروز مجلس طبق وظیفه‌اش می‌خواهد قوانین اصل هشتم را تصویب کند اما مخالفان کارشکنی می‌کنند و جریان اسید پاشی اصفهان دقیقا در راستای شکستن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
خطیب جمعه شیراز خاطرنشان كرد: امام حسین‌(ع) اعلام می‌کند گاهی اوقات شرایطی برای اسلام پیش می‌آید که نماز، روزه، خمس، زکات، حج و.. نمی‌توانند اسلام را نگه دارند. آنجا باید جانفشانی کرد و زن و فرزند را به اسارت فرستاد تا اسلام باقی بماند و امام این راه را برای ما باز گذاشت.
آیت‌الله ایمانی تاكید كرد: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، بدین معنی است که ما در زندگی همیشه ممکن است به شرایطی برسیم که اسلام با سخنرانی و مقاله حفظ نمی شود و باید برای اسلام فدا کاری کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن