تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798433614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ سالانه 367 هزار نفر بر اثر ديابت در خاورميانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آبان ۱۳۹۳ (۱۳:۱۳ب.ظ)
مرگ سالانه 367 هزار نفر بر اثر ديابت در خاورميانه مدير عامل انجمن ديابت ايران با بيان اين‌که کم تحرکي، تغذيه نامناسب و چاقي عمده‌ترين فاکتورهاي خطر ابتلا به ديابت هستند، تأکيد کرد: نيمي از موارد ديابت با جلوگيري از چاقي و اضافه وزن قابل پيشگيري است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر اميرکامران نيکوسخن که در حاشيه دومين همايش بازآموزي پرستاران در حوزه ديابت سخن مي‌گفت، خاطر نشان کرد: بر اساس آخرين آمارها حدود 11 درصد کل هزينه‌هاي بهداشتي دنيا صرف درمان ديابت و عوارض آن مي‌شود که اين رقم در سال 2010 معادل 5.6 ميليارد دلار بوده که در سال گذشته ميلادي (2013) اين رقم به 13.6 ميليارد دلار افزايش يافته است.
وي با بيان اين‌که متاسفانه نيمي از مبتلايان ديابت از بيماري خود اطلاع نداشته و به دليل عدم کنترل به هنگام، در معرض عوارض ناگوار ناشي از آن قرار دارند، اظهار کرد: ديابت نوع 2، مستقيما به شيوه‌ي نامناسب زندگي بر مي‌گردد. مصرف غذاهاي آماده (فست‌فودها) و غذاهاي حاوي چربي و نمک فراوان، زندگي ماشيني و کم‌تحرکي ناشي از شهرنشيني و آپارتمان‌نشيني، استرس و مصرف دخانيات مهمترين فاکتورهاي خطر ابتلا به ديابت هستند.
مدير عامل انجمن ديابت ايران درباره‌ي ميزان شيوع ديابت در کشور گفت: براسا‌س آمارهاي رسمي حدود 11.3 درصد جمعيت بالغ کشور به ديابت مبتلا هستند، البته خاورميانه و شمال آفريقا ديابت خيز‌ترين منطقه دنيا هستند و سه کشور همسايه ما در حاشيه جنوبي خليج‌فارس جزو 10 کشور داراي بيشترين ميزان شيوع ديابت در دنيا هستند.
نيکوسخن با اشاره به مرگ 367 هزار بيمار ديابتي در منطقه خاورميانه و شمال افريقا در سال 2013 تصريح کرد: اگر چه نرخ شيوع ديابت در ايران با کشور‌هاي کويت،‌ عربستان و قطر که با شيوع فوق‌العاده ديابت مواجه‌اند قابل مقايسه نيست، ولي؛ با توجه به تغيير هرم جمعيتي و افزايش جمعيت ميانسال و سالمند کشور در سال‌هاي آينده افزايش چشمگير شيوع ديابت در آينده دور از ذهن نيست. در اين زمينه وزارت بهداشت و همه دستگاه‌هاي مسوول سلامت، انجمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد و حتي ائمه محترم جمعه و مساجد مي‌توانند با ترويج الگوي زندگي و تغذيه سالم در پيشگيري از ابتلاي مردم به اين بيماري و عوارض ناگوار آن نقشي مؤثر ايفا کنند.
مدير عامل انجمن ديابت ايران در ادامه در جمع پرستاران بيمارستان هاي تهران در خصوص نحوه‌ تشخيص ديابت گفت: شايع‌ترين علامت ديابت بي‌علامتي است، لذا لازم است افراد بالاي 45 سال به صورت سالانه نسبت به انجام آزمايش قندخون اقدام کنند و افراد زير 45 سال نيز که فاکتورهاي خطر ديابت مثل چاقي، مصرف دخانيات، سابقه خانوادگي ديابت يا سابقه ابتلا به ديابت بارداري دارند، بايد نسبت به انجام مستمر آزمايش‌ها اقدام کنند.
وي با بيان اين‌که عوارض ديابت بسياري از اندام‌ها از جمله چشم، قلب و پاها را درگير مي‌کند، اظهار کرد: شايع‌ترين علت مرگ بيماران ديابتي عوارض قلبي عروقي ناشي از آن است. از سوي ديگر در هر دقيقه دو بيمار ديابتي به مرحله‌ي قطع پا مي‌رسند. بايد توجه داشت مهمترين راه براي مهار ديابت و عوارض ناگوار آن، پيشگيري از ابتلا به آن است که با توجه به نکات تغذيه‌اي و اصلاح الگوي زندگي و پيشگيري از چاقي با افزايش تحرک و انجام حداقل نيم ساعت ورزش در پنج روز هفته به سادگي امکان‌پذير است.
نيکوسخن در پايان با اشاره به شعار امسال روز جهاني ديابت (23 آبان‌ماه) که «تغذيه صحيح با صبحانه آغاز مي‌شود» است، از همه مبتلايان ديابت و افراد در معرض خطر دعوت کرد با شرکت در برنامه‌هاي آموزشي هفته ديابت که از 20 تا 26 آبان‌ماه جاري برگزار مي‌شود، آگاهي و آموزش لازم را در زمينه پيشگيري و كنترل ديابت كسب كنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن