تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه به پدافند غير عامل در بازآفريني محدوده ها و محلات هدف شهري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۲۰:۲۹ب.ظ)
ضرورت توجه به پدافند غير عامل در بازآفريني محدوده ها و محلات هدف شهري مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران در گراميداشت روز پدافند غيرعامل گفت: مجموعه اقدامات احيا و بهسازي محلات هدف در راستاي سياست‏ هاي پدافند غيرعامل و مديريت بحران است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيد ايزدي با بيان اينكه پدافند غير عامل با مفهوم كلي دفاع در برابر تهاجم، بدون استفاده از سلاح و درگير شدن مستقيم، سابقه طولاني در تاريخ بشري دارد، گفت: احساس امنيت و تقاضا براي آن، هميشه در طول تاريخ مطرح بوده و بشر با روش‏ هاي مختلف سعي در تحصيل آن داشته است.
وي در ادامه گفت: امنيت، موضوعي اجتماعي است و در ارتباط با پديده ‏ها و افراد ديگر معنا پيدا مي‏كند.
معاون وزير راه و شهر سازي افزود: در سطح ملي امنيت مفهومي اساسي بوده و ممكن است در يك زمان تماميت ارضي، استقلال و حاكميت يك كشور را دست خوش آشوب و هراس و سردرگمي نمايد.
عدم احساس آرامش كه از اين طريق در آحاد جامعه پديد مي آيد، مهمترين مانع در مسير حركت كشور به سوي اهداف از پيش تعيين شده است.
مدير عامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از 57 هزار هكتار محلات نابسامان مياني، 21 هزار هكتار از عرصه هاي تاريخي مراكز شهرها و 53 هزار هكتار سكونتگاه هاي غير رسمي كه رقمي معادل سي درصد بافت هاي شهري موجود كشور را در بر مي گيرند و جمعيتي معادل 17 ميليون نفر، حدود بيست درصد جمعيت شهري كشور در آن ساكن هستند به عبارت ديگر معادل يك چهارم جمعيت كشور را در خود جاي داده است.
شناسايي اين گونه بافت‏ ها و تفكيك و اولويت بندي مقاوم سازي قطعات فرسوده كه در پدافند غير عامل از گام هاي اساسي است، از آسيب پذيري اين‏گونه بافت‏ ها كم شده و خسارت ناشي از آن در زمان وقوع حوادث كاهش يابد.
وي تصريح كرد: هرگونه برنامه ريزي و اقدام اساسي براي كاهش خطرات تأثيرگذار بر اين محدوده‏ ها مستلزم تدبير، هماهنگي و تعامل شايسته تمامي دستگاه‏ ها و ادارات اعم از استاني و ملي است.
در اين ميان اجراي برنامه‏ هاي آموزشي نقش بسزايي در افزايش توانايي و آمادگي كليه شهروندان و مديران شهري در كليه سطوح مديريت بحران دارد. بنابراين برنامه ‏ريزي در زمينه آموزش، مطالعه، تحقيق و جمع آوري اطلاعات، ساماندهي و طراحي و تأمين منابع و امكانات، از ابزارهاي مهم و اساسي ايجاد آمادگي به منظور كاهش خطرات مي‏ باشد.
ايزدي در پايان مهمترين نكات پدافند غير عامل در محلات هدف احيا و بهسازي شهري را شامل: مقاوم سازي ساختمان ها در محدوده بافت هاي ناكارآمد بر اساس آخرين دستورالعمل‏ ها و مباحث مقررات ملي ساختمان ها، حفاظت از زير ساخت‏ ها و تأسيسات شهري به عنوان اساس ساختار كالبدي شهر، درنظرگيري نحوه دسترسي به محلات و محورهاي ترافيكي در راستاي امكان خدمات دهي به مناطق شهري و سكونتگاه‏ ها در موقع بروز حوادث، توزيع مناسب كاربري‏ ها و انتقال كاربري‏ هاي آسيب پذير از محدوده مورد نظر و مكان يابي مناسب مراكز آتش نشاني و تجهيزات اطفاي حريق و سايت ايستگاه‏ هاي اورژانس در ساختار شهري، به منظور استفاده مطلوب در صورت وقوع حادثه احتمالي در بافت هاي فرسوده دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن