تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819073722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کم توجهي مديران روابط عمومي دستگاههاي اجرايي لرستان به جلسه شوراي پدافند غير عامل استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۳ (۲۱:۳۲ب.ظ)
کم توجهي مديران روابط عمومي دستگاههاي اجرايي لرستان به جلسه شوراي پدافند غير عامل استان بدليل عدم حضور مديران روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان جلسه اطلاع رساني با موضوع پدافند غير عامل در استانداري لرستان تشکيل نشد.
به گزارش خبرنگار موج از خرم آباد، باتوجه به دعوت روابط عمومي استانداري لرستان از مديران روابط دستگاههاي اجرايي استان قرارشد جلسه اطلاع رساني با موضوع پدافند غير عامل در ساعت 15:30 در استانداري لرستان تشکيل شود اما متاسفانه تنها مديران روابط عمومي کميته امداد لرستان و جهاد کشاورزي در جلسه حضور يافتند و جلسه تشکيل نشد.
ناصر سپهوند مدير کل پدافند غيرعامل استان لرستان در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از کم توجهي مديران روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان به جلسه شوراي پدافند غير عامل گفت:اين جلسات براي مردم تشکيل مي شود نه براي مسولين ، دستگاههاي اجرايي موظف هستند کار مردم را انجام بدهند.
وي پدافند غيرعامل را يک استراتژي مهم براي کشور دانست و افزود: با توجه به جايگاه ويژه سياسي و جغرافيايي و جايگاه فکري و اعتقادي کشورمان در منطقه، بحث پدافند غيرعامل مورد تأکيد جدي مقام معظم رهبري قرار گرفت و در همه ابعاد سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، زيستي و فناوري لازم است بحث پدافند غيرعامل به صورت جدي دنبال شود.
وي گفت: پدافند نوعي دفاع غير نظامي است و به مجموعه اقداماتي اطلاق مي‌گردد که به بکارگيري جنگ افزار نياز ندارد و با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري نموده و يا ميزان اين خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وي هدف عمده برنامه‎هاي هفته پدافند غيرعامل را فرهنگ‎سازي ضرورت و اهميت پدافند غيرعامل در همه عرصه‎ها بيان کرد و توسعه فرهنگ پدافند غيرعامل را باعث تقويت نظام دانست.
وي افزود: در شرايطي که انواع تهديدها و طمع ورزي هاي روزافزون دشمنان عليه نظام وجود دارد، دفاع غيرعامل نيز بهترين پشتوانه و مناسب ترين شيوه در کاهش اين گونه خطرات و آسيب پذيري ها محسوب مي شود.
بر اساس اين گزارش هفته پدافند غيرعامل که از روز شنبه سوم آبانماه آغاز و تا جمعه نهم آبانماه ادامه دارد، امسال با شعار "پدافند غير عامل، مصونيت بخشي با عزم ملي و مديريت جهادي" برگزار مي شود.
اولين روز هفته پدافند غيرعامل با عنوان توليد و ترويج علم پدافند غيرعامل نامگذاري شده است که محور اساسي اقدام در آن، منابع انساني، آموزش، پژوهش، توليد علم، تبليغ و تکرار و فرهنگ سازي مي باشد.
چهارم آبانماه روز دوم هفته پدافند غيرعامل که با عنوان سلامت انسان و محيط زيست، محور پايداري ملي و پدافند غيرعامل نامگذاري شده است؛ فرهنگ سازي، بهداشت، آمادگي مصون سازي را دنبال مي کند.
سومين روز از هفته پدافند غيرعامل نام استاندارد سازي، مقاوم سازي، خوداتکايي و پدافند غيرعامل را بر خود گرفته تا موضوع نظامات فني، استانداردها، آيين نامه ها، الگوي طرح و منابع انساني و خوداتکايي را تجلي و پيگيري نمايد.
ششم آبانماه، چهارمين روز از هفته پدافند غيرعامل با عنوان گفتمان سازي و نهادينه سازي و پدافند غيرعامل نامگذاري شده است و محورهاي اساسي اقدام آن مصون سازي بخش خصوصي، توليد بومي، ذخيره سازي، تداوم نيازهاي ضروري، و مديريت کنترل و بحران تعريف شده است.
کاهش آسيب پذيري، افزايش توانمندي در فضاي سايبري و پدافند غيرعامل براي پنجمين روز از هفته پدافند غيرعامل در نظر گرفته شده است تا بستري مناسب براي طرح مباحث فرهنگ سازي، صحت، امنيت و دفاع سايبري، بازدارندگي و شناخت سرمايه هاي سايبري باشد.
ششمين روز از هفته پدافند غيرعامل با عنوان بسيج، مشارکت مردمي، محور تحقق پدافند غيرعامل مشخص شده است تا اهميت بسيج، تداوم خدمات ضروري، تمرين آمادگي، مردم و نهادهاي ديني و مذهبي در آن روز مورد بحث و مداقه قرار گيرد.
اما آخرين روز از هفته پدافند غيرعامل با عنوان منابع ملي، سرمايه پايدار و پدافند غير عامل متمايز گشته است و در آن استقلال اقتصادي و پدافند اقتصادي به عنوان محورهاي راهبردي مورد توجه قرار خواهد گرفت.







»
تصاویر مرتبط































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن