تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل بايد با جديت موضوع ايجاد منطقه عاري از سلاح‌ هسته‌اي را دنبال کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۷:۵۸ب.ظ)
شمخاني در ديدار قائم مقام دبيرکل سازمان ملل؛ سازمان ملل بايد با جديت موضوع ايجاد منطقه عاري از سلاح‌ هسته‌اي را دنبال کند قائم مقام دبيرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل بايد با اولويت و جديت موضوع ايجاد منطقه عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي در خاورميانه را دنبال کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي شمخاني در اين ديدار با اشاره به انتظار دولت‌ها و ملت‌هاي جهان از سازمان ملل به عنوان نهاد بي‌طرف و مرجع در رسيدگي فوري به بحران‌ها و مشکلات جهاني خاطرنشان کرد، به نتيجه نرسيدن در محکوميت اقدامات رژيم صهيونيستي درباره حمله به مردم غزه و 51 روز بمباران خانه‌ها، پناهگاه‌ها، بيمارستان‌ها و حتي مدرسه سازمان ملل باعث گستاخي بيش‌تر اين رژيم و احتمال تکرار حملات خواهد شد.
او افزود: در حالي که بازرسان سازمان ملل به نتايج قابل توجهي در يافتن مقصر حملات شيميايي در سوريه دست يافتند و مشخص شد منشأ اين کشتار، گروهک تروريستي داعش با همکاري برخي کشورهاي خارجي بوده است، سازمان ملل در اين خصوص گزارشي منتشر نکرد و تاکنون نيز از بيان صريح نتايج تحقيقات پرهيز دارد.
شمخاني تاکيد کرد، واکنش مناسب نشان ندادن سازمان ملل متحد درباره نقض حاکميت ملي کشورها و ايجاد رويه‌هاي غيرقانوني موجب زير سوال رفتن منشور سازمان ملل و شکل‌گيري جريانات خودسر و در نهايت گسترش تروريسم مي‌شود.
وي گفت: به توجه به کار ويژه سازمان ملل در کمک به تقويت امنيت و حفظ صلح در جهان، دبيرکل بايد فعالانه مانع از اقدامات يک‌جانبه قدرت‌ها در کشورهاي ديگر شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان کرد؛ ايران در موضوع هسته‌اي به استمرار مذاکرات خود با کشورهاي 1+5 و همکاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در چارچوب برخورداري از تمام حقوق خود و رعايت قوانين موجود معتقد است و گزارش‌هاي اخير نيز هم‌چون گذشته پايبندي ايران را به انجام تعهدات و صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي نشان مي‌دهد.
وي افزود؛ متاسفانه برخوردهاي دوگانه غرب نسبت به خلع سلاح به منع اشاعه هسته‌اي کمک نکرده است. سازمان ملل بايد با اولويت و جديت موضوع ايجاد منطقه عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي در خاورميانه را دنبال کند.
شمخاني با اعلام اين که ايران آماده همه نوع همکاري بشردوستانه درباره سوريه است تاکيد کرد ايجاد ابتکاراتي مانند ايران - سوريه - سوييس مي‌تواند از آلام و مصائب مردم اين کشور بکاهد.
يان الياسون، قائم مقام دبيرکل سازمان ملل در اين ديدار نيز بر ادامه حمايت‌هاي سازمان ملل از عراق و کمک به آن در مبارزه با داعش تاکيد کرد.
وي با اشاره به چالش‌هاي بزرگ و پيچيده جهاني از جمله پديده تروريسم، بر ضرورت پايبندي کشورها به منشور ملل متحد تأکيد کرد و افزود؛ امنيت جهاني با خطرها و منازعات پيچيده و گوناگوني روبه‌رو است که مقابله با آن به همکاري و مشارکت جمعي همه کشورهاي عضو سازمان ملل نياز دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن