تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804543031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد مدیران به هنرمندان مهمترین نیاز صنعت گیم ایرانی است -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
اعتماد مدیران به هنرمندان مهمترین نیاز صنعت گیم ایرانی است

بازی رایانه‌ای


یک انیماتور با بیان اینکه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صنعت گیم در ایران وجود دارد، گفت: اگر مدیران به هنرمندان ایرانی اعتماد کنند صنعت گیم داخلی در مسیر توسعه گام بر می‌دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، امیر محمد دهستانی، با بیان اینکه صنعت گیم اهمیت زیادی در جهان امروز دارد زیرا کمتر شهروندی پیدا می‌شود که گیم بازی نکرده باشد، گفت: گیم برای مخاطب پسند بودن باید دارای یک سری اصول باشد؛ اولین اصل این است که از نظر فنی مطابق با استانداردهای روز باشد و درست اجرا شود، در مرحله بعدی تنوع و مخاطب پسند بودن محتوای بازی است که اهمیت پیدا می‌کند و اصل سوم در دسترس بودن و قیمت مناسب آن است.وی افزود: تکنولوژی ارتباطی این امکان را به گیمرها داده است تا رایگان یا حداقل با قیمت ارزان به گیم‌های متنوع و جذاب دسترسی داشته باشند. بنابراین رقابت در چنین بازاری نفس‌گیر است و باید بازی‌های جذاب و متنوع با قیمت مناسب تولید و عرضه شود.دهستانی سرمایه گذاری و تربیت نیروهای انسانی متخصص را دو نیاز اساسی در صنعت گیم ایران عنوان کرد و گفت: هنوز گیم‌های جذاب ایرانی که مخاطب را جذب کند کم است؛ هرچند قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولید چنین گیمی در کشور وجود دارد و ما قادر به ساخت گیم جذاب هستیم.وی ضمن تاکید بر الهام بخش بودن محتوای داستانی انیمیشن های محبوب در ساخت گیم یادآور شد: انیمیشن‌های محبوب زیادی در ایران تولید شده‌اند که قابلیت تبدیل شدن به بازی جذاب را دارند، نمونه مشخص این انیمشن ها «شکرستان»، «پهلوانان»، «شجاعان» و «تهران 1500» هستند که با استقبال خوب مخاطبان ایرانی روبرو شده‌اند.این انیماتور، با بیان اینکه عناصر فرهنگی بومی قابل استفاده در گیم باید برای مخاطب جهانی قابل فهم باشد، تصریح کرد: استفاده از عناصر ایرانی در گیم‌های داخلی یک ضرورت است، البته اگر هدف جهانی‌سازی این گیم‌هاست باید توجه داشته باشیم که گاهی این عناصر ایرانی در عرصه بین المللی برای مخاطب قابل درک نیست، با این‌حال بازی‌های زیادی وجود دارد که با وجود قابل درک نبودن برای مخاطب جهانی، موفقیت بین المللی کسب کرده‌اند.دهستانی با بیان اینکه محتوای گیم‌های ایرانی باید از قصه‌ها و فرهنگ ایرانی و غیر ایرانی اخذ شود، گفت: مشکل عمده‌ای که بر سر راه فعالان عرصه گیم در ایران وجود دارد مشکل محتوا  وگرافیک نیست، بلکه محدودیت‌هایی است که سفارش دهنده‌ها ایجاد می‌کنند. آنان چهارچوب‌هایی بسته تعیین کرده‌اند که هنرمندان را ناگزیر می‌کند در همین چهارچوب های بسته فعالیت کنند. به همین دلیل هنرمندان موفق عطای کار با سفارش دهنده‌ها را به لقایش می‌بخشند و آنها هم می‌روند سراغ هنرمندان درجه دو که حاضرند چهارچوب های آنان را بپذیرند.این انیماتور با تاکید بر لزوم اعتماد مدیران به هنرمندان عرصه گیم و انیمشن، اظهار کرد: باید جرات ریسک پذیری مدیران را بالا ببریم تا امکانات و گستره فعالیت بیشتری به هنرمندان حوزه گیم و انیمیشن بدهند و به آنان اعتماد کنند، اگر این امر محقق شود، هنرمندان با آزادی عمل بیشتری آثار متنوع تری تولید می‌کنند اما اگر بخواهیم در چهارچوب آثار کلیشه‌ای حرکت کنیم نباید چشم انتظار موفقیتی برای گیم ایران باشیم.



چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن