تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت پتروشيمي، ارزش افزوده بالايي دارد/ اثرگذاري مثبت توسعه پتروشيمي ها در اشتغالزايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۱۸ق.ظ)
عضو کميسيون صنايع؛ صنعت پتروشيمي، ارزش افزوده بالايي دارد/ اثرگذاري مثبت توسعه پتروشيمي ها در اشتغالزايي نماينده مردم کرج در مجلس گفت: يکي از کارهاي مهم و اساسي نمايندگان در مجلس، کمک به توسعه صنايع مولد براي رفع بيکاري است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، صنعت پتروشيمي به عنوان يکي از قطب هاي توليد در کشور شناخته مي شود که در سال هاي گذشته به علت برخي از مشکلات، توسعه کمي پيدا کرد.
خصوصي سازي به سبک دولت قبل که نه تنها دردي را از صنايع کم نکرد بلکه بدهي روي بدهي افزود، اين اقدام يکي از مشکلاتي بود که صنعت پتروشيمي با آن دست به گريبان بوده و هست.
در دولت گذشته صنعت پتروشيمي بدون هيچ برنامه مدوني، به بخش خصوصي منتقل شد اما مشکلاتي از جمله سردرگمي نيروي انساني و بدهي هاي اين بخش هنوز نيز بخش دولتي را آزار مي دهد.
در سال گذشته بحث تغيير قيمت خوراک پتروشيمي ها بسيار داغ بود و در اين ميان بخش اعظمي از پتروشيمي هاي خصوصي شده که سود هاي ميلياردي خود را در خطر مي ديدند، از اين بحث ها ابراز نگراني کرده و اين حرکت را به صلاح اقتصاد کشور نمي دانستند.
صنعت نفت به ويژه بخش پتروشيمي نقش بسياري در ايجاد اشتغال در کشور بازي مي کند؛ از اين رو توسعه پتروشيمي در بالا دست و پايين دست مي تواند بسياري از مشکلات اشتغال را در کشور حل کند.
عزيز اکبريان نماينده مردم کرج در مجلس در مورد توسعه پتروشيمي ها گفت: اين مهم يکي از کارهاي اساسي است که بايد انجام شود و ما چاره اي جز توسعه زير ساخت هاي صنايع نفتي نداريم.
وي ادامه داد: پتروشيمي از جمله صنايع مهم بخش نفت است که هر چقدر بتوانيم در آن بيشتر و بهتر سرمايه گذاري کنيم، ارزش افزوده بالاتري نسيب کشور خواهد شد.
عضو کميسيون صنايع و معادن کشور با تاکيد بر نقش صنعت پتروشيمي در ايجاد اشتغال مولد تصريح کرد: اين صنعت سهم بسيار بالايي در افزايش درآمدهاي ارزي کشور نيز بازي مي کند و همچنين از نقش اين صنعت در معادلات داخلي و خارجي نيز نمي توان به راحتي گذشت.
اين نماينده مجلس در مورد بحث خوراک پتروشيمي ها نيز گفت: با توجه به اينکه جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي و توسعه اين صنعت در گروي تامين مناسب و ارزان خوراک است، مجلس و کميسيون صنعت و معدن براي جلوگيري از بروز مشکل در تامين خوراک مورد نياز، پيگيري هاي مناسبي را انجام خواهد داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن