تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820817286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عثمانی: با وزارتخانه تخصصی، سیاسی برخورد نکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: موافق وزیر پیشنهادی علوم /2/ عثمانی: با وزارتخانه تخصصی، سیاسی برخورد نکنیم خبرگزاری پانا: نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: من از آقای نیلی می خواهم به طور شفاف در خصوص فتنه اظهار نظر کند تا خیال نمایندگان راحت شود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ آبان ساعت 10:27



به گزارش خبرگزاری پانا، محمد قسیم عثمانی افزود: اینکه صحبت هر وزیری که می شود بحث فتنه را پیش می کشیم بحثی انحرافی است؛ اگر دکتر نیلی خودش را از جریان فتنه مبرا نمی دانست مطمئناً رئیس جمهور او را معرفی نمی کرد و مجلس هم به او رأی نمی داد. وی گفت: من از آقای نیلی می خواهم به طور شفاف در این باره اظهار نظر کند تا نمایندگان خیالشان راحت شود چرا که همه مخالفان و موافقان آقای نیلی معتقدند که وزیر علوم باید فراجناحی و غیرسیاسی باشد تا بتواند سکان وزارت علوم را بدون سیاست بازی و جناح بازی در ریل پیشرفت قرار دهد.
نماینده بوکان گفت: آقای اکبریان به عنوان مخالف آقای نیلی گفتند که آقای نیلی برنامه ای ارائه نداده است در صورتی که حدس می زنم برنامه آقای نیلی به دست مخالفان نرسیده است.
وی برنامه آقای نیلی را دقیق ترین، کارشناسی ترین و اجرایی ترین برنامه خواند و گفت: هر کسی غیر از او هم این برنامه ها را اجرا کند، وزارت علوم در مسیر واقعی خود قرار می گیرد.
عثمانی گفت: گفته اند که خانمی در زیرمجموعه آقای نیلی با آقایی دست داده است؛ این چه ربطی به آقای دکتر نیلی دارد؟ مگر چنین مسائلی در جاهای دیگر اتفاق نیفتاده است؟ اگر قرار باشد به خاطر تخلف یک نفر در زیرمجموعه، آن فرد را برداریم دیگر مسئولی در کشور می ماند؟
نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری افزود: یکی از مخالفان آقای دکتر نیلی گفت که او مجوز مراسم اختلاطی را داده است؛ مگر مراسم دانشجویان جدیدالورود و همچنین مراسم فارغ التحصیلی مختلط نیست؟ مگر برخی ها در ایران زندگی نمی کنند و دانشگاه ها را ندیده اند که این چنین اظهار نظر می کنند؟
وی گفت: در همه این گونه مراسم حضور مختلط است و مگر ما در کنسرت های موسیقی حضور خانواده ها را نداریم.
عثمانی افزود: چرا چیزهایی را می گوییم که ربطی به صلاحیت وی ندارد؛ اگر نگاه سیاسی را برداریم او مشکلی ندارد اما اگر با عینک سیاسی نگاه کنیم هر فردی که این دولت معرفی کند رأی اعتماد نمی گیرد.
نماینده مردم بوکان گفت: دولت در شرایط سختی قرار دارد و با انبوه مطالبات مردمی به سبب طرح های ناتمام و کارهای انجام نشده و انبوه بدهی های دولت و کاهش درآمدها مواجه است و این دولت چیزی را به ارث برده است که هر دولتی جز این بود دوام نمی آورد.
وی افزود: یاری این دولت با مقابله نیست و نباید به وزرای تخصصی این دولت نگاه سیاسی داشت.
عثمانی گفت: اگر پاسدارهای گذشته را هم قبول نداشته باشیم پس چه کسی می ماند که قبولش داشته باشیم؟ آقای نیلی همه عمرش را در جبهه و جهاد و در صحنه های علمی و دانشگاهی و در عرصه های اتصال دهنده دانشگاه و صنعت صرف کرده و بیش از 90 مقاله علمی، پژوهشی و بسیاری تألیفات و آثار داشته است؛ از وزیر علوم چه چیزی غیر از این باید بخواهیم؟
وی افزود: من از آقای دکتر نیلی می خواهم که نه برای کمک به دولت بلکه برای کمک به نظام کاری کند وزارتخانه اش از نیروهای جناحی پاک شود و نیروهایی بیایند که وزارت علوم در مسیر واقعی قرار گیرد.
این نماینده مجلس گفت: برخی به نامه نوشته شده به رهبری اشاره کردند؛ مگر در آن نامه چه نوشته شده بود که این همه حساسیت ایجاد کردند؟ آنجا گفته شده بود که چرا با دانشگاهیان برخوردهای خشن شد؟ گفته بودند چرا به خوابگاهها حمله شبانه شد؟ گفته بودند چرا نیروهای غیردانشگاهی به دانشگاه ها لشکر کشی کردند؟
عثمانی افزود: مگر همه این موارد رخ نداد؟ آیا اینها به معنای فتنه است؟ منشأ فتنه؛ همه این جریان ها بودند.
وی گفت: این گونه مسائل هیچ ربطی به جریان فتنه ندارد و نباید به فکر بر زمین زدن دولت باشیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن