تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819921184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت سیاسی و اقتصادی زنان در عربستان بالاتر از ایران!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


شاخص‌های جدید مجمع اقتصاد جهانی؛
مشارکت سیاسی و اقتصادی زنان در عربستان بالاتر از ایران!
زنان ایرانی در زمینه بهداشت و تحصیلات پیشرفت‌هایی کرده‌اند، اما در زمینه مشارکت سیاسی و اقتصادی هنوز فاصله‌شان با مردان بسیار زیاد است. عربستان از این نظر وضعیت به مراتب بهتری نسبت به ایران دارند.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، بر اساس گزارش‌های جدید بین المللی، جمهوری اسلامی ایران از نظر شاخص شکاف جنسیتی، در میان ده کشوری قرار دارد که دارای بدترین شاخص شکاف جنسیتی در جهان هستند.
    بر همین اساس خبرگزاری "آسوشیتدپرس" (AP) گزارش داد: «در گزارش سالانه مجمع اقتصاد جهانی، رتبه ایران در میان ۱۴۲ کشور مورد بررسی، بعد از ساحل عاج در جایگاه صدوسی وهفتم قرار گرفت.»     این گزارش می‌افزاید: «پنج کشوری که شاخص شکاف جنسیتی در آن ها وخیم‌تر از ایران است عبارتند از مالی، سوریه، چاد، پاکستان و یمن.»
  آسوشیتدپرس افزود: «براسای این جدول، کمترین نابرابری زنان و مردان در جهان متعلق است به کشورهای ایسلند، فنلاند، نروژ، سوئد و دانمارک. در این جدول، کشور آفریقایی رواندا در ردیف هفتم و فیلیپین در ردیف نهم قراردارند، جایگاهی بالاتر از کشور بلژیک که در ردیف دهم قرار گرفته است.»
    بر اساس گزارش سالانه مجمع اقتصاد جهانی، با نگاهی به جدول کلی این ۱۳۶ کشور در عین ناباوری می‌توان دید که کشورهای مسلمانی همچون عمان، مصر، قطر، اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از این نظر وضعیت به مراتب بهتری نسبت به ایران دارند.
    این گزارش خاطرنشان می‌کند که «جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی هم در بین ۱۳۵ کشور مورد مطالعه، رتبه ۱۲۷ را کسب کرده بود. اما گزارش امسال نشان می‌دهد که وضعیت ایران از نظر نابرابری جنسیتی بدتر شده است.»
 

گزارش مجمع اقتصاد جهانی نشان می‌دهد که زنان ایرانی در زمینه بهداشت و تحصیلات توانسته‌اند به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنند، اما در زمینه فعالیت‌های ‌اقتصادی و مشارکت سیاسی هنوز فاصله‌شان با مردان بسیار زیاد است.     در حالی که تائید و باور این گزارش با بالاتر قرار گرفتن کشورهای پادشاهی عرب -که حقوق اولیه زنان چون حق شرکت در انتخابات و رانندگی در آنجا نادیده گرفته می‌شود- از ایران، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.         104  




۰۶/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن