تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804545344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروزه تهدیدات دشمن فراتر از تهدیدات نظامی است / تلاش دشمن برای گسترش ماهواره و اینترنت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سردار احمدی مقدم در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل:
امروزه تهدیدات دشمن فراتر از تهدیدات نظامی است / تلاش دشمن برای گسترش ماهواره و اینترنت
فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروزه در حوزه‌های مختلف می‌بینیم که تهدیدات دشمن فراتر از تهدیدات نظامی بوده و پدافند غیرعامل در همه زمینه‌ها پذیرفته شده است.


به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل اظهار داشت: امروزه در حوزه‌های مختلف می‌بینیم که تهدیدات دشمن فراتر از تهدیدات نظامی بوده و پدافند غیرعامل در همه زمینه‌ها پذیرفته شده است.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به ضرورت آمادگی پیش‌هنگام برای بازدارندگی و ادبیات راهبردی نظام جهان در دو عنصر بازدارندگی و پاسخ بنیان‌نهاده شده، اظهار داشت: نیاز امنیت مقدم بر نیاز فیزیولوژیکی است و امروز حوادثی که در پیرامون ما در حال گذر است وابسته به امنیت است و وجود جبهه حق و باطل به عنوان دو جبهه قدیمی بوده و تا آخر هم وجود خواهد داشت.  
 
وی با اشاره به وجود کنشگران و بازیگران متعدد با ابزارهای مختلف و وجود رسانه‌ها در این زمینه اظهار داشت: شاید بعضاً این‌گونه به نظر برسد که هزینه برای ارتش‌ها بیهوده باشد اما بشر هزینه می‌کند تا از خطر احتمالی در امان بوده و اگر در معرکه‌ای وارد می شود پیروز شود و تمام ائتلاف‌ها و هزینه‌ها به خاطراحساس ناامنی و تحقق ایجاد تهدیدات است.  
 
سردار احمدی‌مقدم با اشاره به در نظر گرفتن راهکارها و تدابیردر شرایط بحرانی اظهار داشت: شرایط بحرانی شرایطی است که تعادلات را به هم می‌زند و در این حالت اولین اصل قدرت پیش‌بینی است که در صورت وقوع چالش پیشگیری‌ها لازم انجام شود و در نهایت قدرت ترمیم و بازسازی مورد توجه قرار بگیرد.  
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش مهم پدافند غیرعامل در ایجاد امنیت و جلوگیری از خسارات و تضمین پایداری سیستم‌ها گفت: اگر پدافند غیرعامل مثل عامل امنیت به طرح‌های عمرانی بیفزاییم و پروژه‌ها را چند منظوره کنیم هزینه‌ها کاهش یافته و این عامل کمک کننده خواهد بود مانند مترو که هم می‌تواند عامل پناهگاه باشد و مشکل ترافیک و آلودگی را حل کند و هم رفت و آمدهای زیرزمینی را تسهیل بخشیده و از چشم دشمن دور کند.  
 
وی با اشاره به کشور سوئیس به عنوان یک کشور بی‌طرف در منازعات افزود: در این کشور ایجاد سازه‌های پدافند غیرعامل اجباری است.
 
سردار احمدی‌مقدم گفت: اگر بتوانیم همه قواعد و برنامه‌ها را مشمول دستورالعمل‌ها کنیم و به عنوان برنامه طرح ریزی کنیم می‌توانیم در زمینه پدافند غیرعامل موفق باشیم.
 
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که در گذشته نیروهای مسلح همواره از پدافند غیرعامل به عنوان یک موضوعی که مزاحم بودجه‌ها بوده و با آن به عنوان یک رفع تکلیف برخورد می‌شده تصریح کرد: در درون نیروهای مسلح هم توجهی نمی‌شده اما امروزه در سازمان‌های متولی و در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف به عنوان یک ساز و کار ارزشمند و مهم در نظر گرفته شده و به این نگاه در نظرگرفته می‌شود.  
 
سردار احمدی‌مقدم با اشاره به این که تهدیدات دشمن فراتر از تهدیدات نظامی است اظهار داشت: در این زمینه وزیرخارجه به خوبی بیان کرده که آن‌ها بحث تعطیلی فردو را مطرح می‌کنند زیرا نمی‌توانند آن را مورد حمله قرار دهند و پدافند غیرعامل در همه زمینه‌ها پذیرفته شده است.  
 
سردار احمدی مقدم با اشاره به تلاش دشمن برای گسترش ماهواره و اینترنت و در اختیار گرفتن افکار عمومی و فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت به واسطه به دست گرفتن رسانه گفت: صدا و سیما توانست راه‌های جایگزین را پیش‌بینی کند و به تهدیدات پاسخ دهد و تهدیدات هم کاهش پیدا کرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که اینترپل به صورت ویژه  تهدیدات سایبری را رصد می‌کند تأکید کرد: آن‌ها تهدید سایبری را جدی گرفته و حمله سایبری با پاسخ نظامی مواجه شده و این حمله تهدید به امنیت ملی محسوب و به آن پاسخ داده می‌شود.  
 
وی با اشاره به اهمیت تهدید سایبری در مقابل جنگ افزارهای نظامی مثل موشک گفت: یک موشک هر چه قدر هم دقیق باشد تنها می‌تواند بخشی از یک نیروگاه را به کار بیندازد اما با یک حمله سایبری تمام نیروگاه‌ها از کار می‌افتد.
 
وی با اشاره به گام‌های بلند نیروی انتظامی در مبارزه با جرام سایبری و حفاظت از مردم اظهار داشت: با تشکیل پلیس فتا قدم‌های بلندی در این راستا برداشته شده و اگر به عنوان مثل یک شبکه بانکی و سیستم برق و مخابرات از کار بیفتد ساز و کارهای لازم در نهادهای متولی در همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی در نظر گرفته شده به عنوان یک موضوع جدی به آن نگاه می‌شود.  
 
سردار احمدی‌مقدم با اشاره به اهمیت بومی‌سازی و ملی کردن نرم افزارها و عدم نگاه ساده انگارانه به میزبانی اطلاعات در خارج اظهار داشت: باید نرم افزارها بومی و ملی شود تا از امنیت خودمان مراقبت کنیم.
 
وی با اشاره به پنجاه عنوان برنامه و فعالیتی که ناجا برای پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده تصریح کرد: در برخی موارد مثل نوشتن کتاب و دستورالعمل‌ها به مرحله عملیاتی رسیده و برای استحکام بخشی ساختارها اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد تدابیرلازم اندیشیده شده تا مخازن حیاتی در امان باشد و گام‌های بزرگی در بخش علمی، فنی، فاوا، اماد و لجستیک و تجهیزات مصرفی و غیرمصرفی در نظر گرفته شده است.  
 
سردار احمدی‌مقدم در پایان خاطر نشان کرد: مسئله اول در بلایای طبیعی مانند زلزله مسئله امنیتی و انتظامی است که گاه در فعالیت‌هایی که به منظور کمک رسانی انجام می‌شود اختلالاتی از قبیل دزدی و سو استفاده از کمک‌های مردمی انجام می شود که باید شرایط لازم در این زمینه را فراهم کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شود و برهمین اساس باید بخش‌های حساس را ترمیم کنیم.  

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن