تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820262440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس ايران با سوميـن بورس بزرگ دنيا مرتبط مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۳۶ب.ظ)
بورس ايران با سوميـن بورس بزرگ دنيا مرتبط مي شود با امضاي تفاهم نامه همکاري فيمابين شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه ايران و چين، بورس ايران با سومين بورس بزرگ دنيا مرتبط مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اين تفاهمنامه با موضوع ايجاد زمينه هاي سرمايه گذاري بين المللي و انتقال تجربيات فيمابين ايران و چين، همزمان با برگزاري اجلاس ساليانه اتحاديه تسويه و پاياپاي آسيا - اقيانوسيه در پکن، به امضاي مديران عامل شرکت هاي سپـرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه ايران و چين رسيد.
براساس اين تفاهم نامه، مقرر شد امکان سنجي لازم به منظور سرمايه گذاري و تامين مالي متقابل سرمايه گذاران و سرمايه پذيران در بازار سرمايه دو کشور ازطريق توسعه زيرساخت هاي بورس دو کشور صورت پذيـرد.
يکشنبه هفته جاري نيز بهره برداري از سامانه جديد و بومي پس از معاملات در بورس ايران با حضور مسئولان ارشد بازار سرمايه کشور در شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار آغاز شد تا بدين ترتيب، يکي از مهمترين و کليدي ترين زيرساخت هاي فني لازم در راستاي بين المللي کردن بورس ايران و جذب سرمايه گذاران خارجي در کشور، فراهم گردد. در اين مراسم، دکتر صالح آبادي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار نيز از تشکيل کارگروه ويژه در سازمان بورس براي تسهيل فرايند ورود سرمايه گذاران خارجي به بورس ايران خبـر داد.
لازم به ذکر است يکي از مهمترين الزامات ارتباط بازارهاي سرمايه در دنيا، ايجاد ارتباط بين شرکت هاي سپرده گذاري اوراق بهادار و تسويه وجوه کشورهاست که وظيفه تسويه معاملات و ثبت و نگهداري اطلاعات دارايي سرمايه گذاران را برعهده دارند، از اين رو امضاي تفاهمنامه فيمابين شرکت هاي سپرده گذاري ايران و چين را مي توان يکي از مهمترين گام ها در راستاي ارتبـاط بازار سرمايه دو کشور برشمرد.
شرکت سپرده گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه کشور چين (CSDC) که خدمات ثبت و تسويه براي بورسهاي شانگهاي و شنزن را ارائه مي دهد، با ثبت بيش از 7 هزار نوع ورقه بهادار متنوع به ارزش بيش از 4 هزار ميليارد دلار، يکي از بزرگترين شرکت هاي سپرده گذاري اوراق بهادار در دنياست، اين در حاليست که بازار سرمايه چين نيز به لحاظ ارزش دارايي هاي مالي سومين بورس بزرگ دنيا محسوب مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن