تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804385949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین خبرها از داعش/ از سردار ایرانی در صف مقدم تا ترس آمریکا از موشک


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



آخرین خبرها از داعش/ از سردار ایرانی در صف مقدم تا ترس آمریکا از موشک
شکست داعش در تصرف شهر ادلب سوریه، از دست دادن شهر جرف الصخر، حضور سردار ایرانی در کنار سپاهیان بدر، ترس آمریکا از موشک های ضد هوایی داعش، مهم ترین خبرهای روزهای اخیر بوده است.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، مبارزان شیعه، سنی و کرد همچنان در دو جبهه عراق و سوریه در حال جنگ با تروریست ها هستند. ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی شیعی موفق شدند شهر استراتژیک "جرف الصخر" را از داعش پس بگیرند. از سوی دیگر در سوریه، تروریست های جبهه النصره فعال تر شده اند اما ارتش سوریه اجازه تصرف شهر "ادلب" را به آن ها نداده است.     در میان مبارزه شیعه و سنی و کرد با تروریست ها خبر چندانی از ائتلاف به رهبری آمریکا نیست. تنها یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا اعلام کرده که آن ها نگران حمله موشکی داعش به بالگردهایشان هستند.     نگاهی به رویدادهای مهم روزها و ساعت های اخیر در عراق و سوریه خواهیم داشت:    

    * شکست جبهه النصره از ارتش سوریه در حمله به "ادلب"   تروریست های جبهه النصره در سایه توجه جهانی به تروریست های داعش دست به حمله ای علیه شهر ادلب زده اند و موقتا کنترل چند ساختمان دولتی را به دست گرفتند.   جبهه نصره و جنگجویانش ده ها سرباز ارتش سوریه را کشتند اما نیروهای دولتی موفق شدند آنها را از شهر عقب براندند.   دولت سوریه در طول چند سال جنگ داخلی کنترل ادلب، در شمال غربی کشور، را حفظ کرده است. این شهر فقط برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۲ در دست مخالفان بود.   جیم میور خبرنگار بی بی سی در بیروت می گوید درحالی که توجه جهانیان به عملیات مرتبط با داعش معطوف بوده است، جبهه نصرت و متحدان آن درحال پیشرفت های آهسته ای در شمال غربی و جنوب سوریه بوده اند.    

خوشحالی ارتش عراق از پیروزی در "جرف الصخر"     * تصرف شهر استراتژیک  "جرف الصخر" توسط ارتش عراق و حملات انتحاری داعشی ها علیه شیعیان    روزنامه واشنگتن پست از قول یک مقام امنیتی که نخواسته نامش فاش شود، خبر داده که در نبرد روز شنبه ارتش عراق با تروریست های داعش در نزدیکی کربلا، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و نیز هادی امیری فرمانده سپاه بدر شخصا شرکت داشته‌اند.   بر اساس این گزارش، شبکه تلویزیونی سپاه بدر، امیری فرمانده این سپاه را در کنار نیروهایش نشان داده است. وی مقابل دوربین گفته فرماندهی این عملیات را به همراه وزیر کشور عراق بر عهده داشته است.    مقام امنیتی که این اطلاعات را در اختیار واشنگتن پست قرار داده گفته است: «جنگجویان ما از هر جا بیایند، همه هدفی مشترک دارند و آن نجات کربلاست. آنها با ایمانشان این تهدید را از بین بردند.»   پیشتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران اعلام کرده کرده بود که خط قرمز این کشور کربلاست و اگر داعشی ها به این شهر مقدس شیعیان حمله کنند، ایران قطعا واکنش نشان خواهد داد.

   

سردار قاسم سلیمانی، نفر دوم سمت راست     جرف الصخر در ماه میلادی ژوئیه به دست تروریست های داعش افتاده بود.   خبرگزاری رویترز می‌گوید این شهر اهمیت ویژه‌ای برای نیروهای عراقی دارد، چرا که به آنها کمک می‌کند تا شبه‌نظامیان اسلام‌گرا را از پیشروی به سوی پایتخت بازدارند.   از سوی دیگر این شهر در نزدیکی پایتخت در میانه راهی قرار دارد که گاه شیعیان عراق برای رفتن به کربلا از آن گذر می‌کنند. از آنجایی که عاشورا نزدیک می‌شود طی روزهای آینده گروهی از شیعیان راهی کربلا خواهند شد.   دوشنبه در پی دو حمله با خودروهای بمب‌گذاری شده، که یکی از آنها حمله‌ای انتحاری به نیروهای ارتش عراق و شیعیان هوادار دولت بود، دست‌کم ۳۸ نفر کشته شدند.    

    * سر بریدن چهار سنی از سوی تروریست های داعش   "رامی عبدالرحمان" رئیس سازمان غیردولتی ناظران حقوق بشر سوریه، به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که داعش روز یکشنبه، ٤مرد قبیله "الشعیطات" در استان "دیرالزور" را، در مقابل عموم مردم سر برید. وی افزود که اتهام این ٤ نفر همکاری با دولت سوریه عنوان شده است.   خبرگزاری فرانسه گزارش داده که از سال 2013 که داعش در جنگ داخلی سوریه ظاهر شد، همزمان در چندین جبهه مشغول مبارزه است. این گروه افراطی دشمنان خود، اعم از کردها، نیروهای دولتی، شهروندان خارجی و حتی شورشیان را به گونه‌ای یکسان گردن می‌زند.    

کوبانی سوریه     * پایداری کردها در کوبانی

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدافعان کوبانی موفق شدند یک حمله دیگر تروریست های داعش را دفع کنند. داعشی ها دوشنبه مجددا به مواضعی در حاشیه شمالی کوبانی حمله کردند. "ادریس ناسان" سخنگوی کردهای کوبانی به خبرگزاری فرانسه گفته است که جنگ با شدت تمام در کوبانی و اطراف آن ادامه دارد.
مدافعان کوبانی هم‌چنان در انتظار رسیدن گروهی از پیشمرگه‌های کرد عراق هستند که قرار است برای تقویت جبهه کوبانی از مرز ترکیه به آن‌جا بروند. به گفته خبرگزاری کردی "روداو" انتظار می‌رود که ۱۵۰ تا ۲۰۰ پیشمرگه کرد عراق امروز وارد کوبانی شوند.   یک مقام پیشمرگه‌های کرد گفته است که آن‌ها به بهترین سلاح‌های آمریکایی مجهز شده‌اند و با آمادگی کامل به کوبانی می‌‌روند.   تروریست های داعش تنها ۷۰۰ متر با مرز ترکیه فاصله دارند. مرزی که تنها راه ارتباطی کوبانی با جهان خارج است. اگر تروریست ها بتواند این تنها راه ارتباطی را قطع کند، امکان رسیدن نیروهای کمکی به کوبانی از بین می‌رود.    

موشک های دوش پرتاب داعش     * ترس آمریکا از موشک های ضدهوایی داعش   روزنامه "نیویورک تایمز" به نقل از یک مقام بلندپایه‌ی ارتش آمریکا نوشته است که موشک‌های پدافند هوایی داعش می‌تواند در هفته جاری به خطری جدی برای هلیکوپترهای نیروهای ائتلاف تبدیل شود.   این مقام آمریکایی که نخواسته نامش آورده شود، اضافه کرده است که این دفاع هوایی می‌تواند تاثیر به سزایی در روند جنگ داشته باشد.   بنا بر اطلاعات دولت آمریکا، تروریست های داعش به موشک‌های سبک زمین به هوا مجهز هستند که از روی دوش شلیک می‌شوند.      

    

      

   

   

    444  




۰۶/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن