تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804028889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاصی فارس/ تجمع اعتراض‌آمیز کسبه بازار میوه‌فروشان دوگنبدان در برابر شورای این شهر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اختصاصی فارس/
تجمع اعتراض‌آمیز کسبه بازار میوه‌فروشان دوگنبدان در برابر شورای این شهر
جمعی از کسبه بازار تره‌باری «بازار شیطونی» دوگنبدان در اعتراض به اقدام شهرداری این شهر مبنی بر بستن قرارداد مال‌الاجاره با مغازه‌های که به گفته آنها به این افراد فروخته شده است، در مقابل شورای این شهر تجمع کردند.

خبرگزاری فارس: تجمع اعتراض‌آمیز کسبه بازار میوه‌فروشان دوگنبدان در برابر شورای این شهر



به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، در پی تماس‌های مکرر بازاریان و اصناف مختلف در بازار کپری سابق معروف به «بازار شیطونی» و بازار تره‌باری کنونی با دفتر خبرگزاری فارس در گچساران در راستای پیگیری و اطلاع‌رسانی مشکلات این صنف، برای تهیه گزارش به محل تجمع این افراد در مقابل شورای اسلامی شهر دوگنبدان رفتیم. با حضور در محل شورای اسلامی شهر دوگنبدان با تجمع نمایندگان بازاریان بازار تره‌باری «بازار شیطونی» گچساران مواجه شدیم که برای نشان دادن اعتراض خود به مسئله‌ای که آنها آن را اقدام زیرکانه شهرداری دوگنبدان مبنی بر بستن قرارداد ما‌ل‌الاجاره با این افراد آن هم در خصوص مغازه‌های که بر اساس ادعای تجمع‌کنندگان به آنها فروخته شده بود، تجمع کرده بودند.

در این راستا با معرفی خود به عنوان خبرنگار خبرگزاری فارس و طرح پرسش با موضوع چرایی این تجمع، میرزا نظری، نماینده تجمع‌کنندگان اظهار کرد: شهرداری در سال 1380 تعدادی غرفه با عنوان مکانی برای دستفروشی به افراد واگذار کرد که خود به نوعی دال بر امتیاز است. وی با بیان این‌که بعد از گذشت مدتی از این اقدام اماکن، بازرگانی، امور صنفی، شبکه بهداشت و چند اداره و نهاد دیگر بر داشتن پروانه کسب تأکید کردند، افزود: با توجه به فضای کم، مغازه‌ها نیاز با ابعاد بیشتری داشت به همین دلیل شهرداری زمین ابعاد 12 متری پشت مغازه‌ها را به صورت خرید و فروش به ما فروخت یعنی از مالک و مستاجر به خریدار و فروشنده تبدیل شد و به همین دلیل قرارداد جدیدی به عنوان مال‌الاجاره بسته نشد.

این کسبه و نماینده تجمع‌کنندگان بازار تره‌باری دوگنبدان بیان کرد: بعد از این مراحل و اقدامات با اجازه شهرداری و به صورت کارشناسی نسبت به ساخت و ساز کفی، پایه حتی حریم پیاده‌رو و سایبان با هزینه شخصی اقدام شد و در این ساخت و ساز شهرداری هیچ‌گونه نقشی نداشت. نظری با تأکید بر این‌که مسئولان وقت شهرداری قول مساعد برای واگذاری مغازه‌ها به افراد را دادند، گفت: تمامی هزینه‌های ساخت و هزینه انشعابات آب، برق و تلفن با هزینه شخصی مغازه‌داران انجام و به نام آنها ثبت شده این در حالی است که واحد بازرسی شهرداری به صورت مکرر با اخطارهای متعدد مغازه‌داران را به پلمپ واحد مربوطه تهدید کرد‌ه‌اند.

وی با بیان این‌که آنها اعلام کردند که در صورت عدم پرداخت مال‌الاجاره مغازه‌ها، این واحدها پلمپ خواهد شد، خاطرنشان کرد: این تهدیدها در حالی صورت گرفته است که ما هیچ‌گونه تخلف صنفی و مشابه آن نداشته و پروانه کسب نیز داریم. نظری اظهار کرد: در این خصوص نیز هیچ‌گ.نه تصرف عدوانی صورت نگرفته و تنها خرید و ساخت و ساز وجود داشته است. این بازاری گچسارانی ادامه داد: شهرداری در نظر دارد به وسیله اعمال فشار بر بازاریان قرارداد مالک و مستأجر ببندد که این امر با توجه به خرید زمین و ساخت و ساز مغازه‌ها با هزینه شخصی افراد غیرممکن است.

نماینده بازاریان معترض به شهرداری دوگنبدان معتقد است که شهرداری دوگنبدان با توجه به رونق گرفتن این بازار و تبدیل آن از بازاری کپری به بازاری مدرن همچنین بالا رفتن قیمت عرصه و اعیان قصد بستن قرارداد مال‌الاجاره بر خلاف قانون و توافق فی‌ما‌بین دارد. نظری یادآور شد: تمامی این مغازه‌ها توسط افراد و با هزینه‌های شخصی ساخته و به این مرحله رسیده و شهرداری به جز دریافت پول هیچ نقشی ایفا نکرده است. وی افزود: البته ما نسبت به پرداخت عوارض احتمالی و بدهی قانونی هیچ مشکلی نداریم اما قراردادی با عنوان مال‌الاجاره نخواهیم بست. وی تأکید کرد: افزون بر 14 سال در این مغازه‌ها برای کسب روزی حلال و امرار معاش خانواده‌هایمان تلاش کرده‌ایم و بیشتر جمعیت این بازار نیز از قشر محروم جامعه هستند همچنین همه سرمایه و آینده خود را در این بخش هزینه کرده‌ایم لذا انتظار تعامل و همکاری داریم.

نظری تصریح کرد: در این بازار حدود 250 مغازه وجود دارد که در هر کدام پنج نفر نان‌آور خانواده وجود دارد در این بازار حدود یک‌هزار و 500 نفر امرار معاش می‌کنند و خدا را خوش نمی‌آید که شهرداری نسبت به خواسته ما بی‌تفاوت باشد. در این خصوص با چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان که پس از اتمام جلسه‌ در میان تجمع‌کنندگان حضور یافتند که حمید بخشایی از اعضای شهر دوگنبدان در این تجمع اظهار کرد: شورای شهر دوگنبدان در راستای پیگیری مشکلات بازاریان در کمیسیون مالی اظهار نظر کرده و آن را به شهردار دوگنبدان منتقل خواهد کرد. وی افزود: در خصوص عدم پلمپ مغازه‌ها با شهرداری دوگنبدان رایزنی‌ها های لازم صورت خواهد گرفت تا شورا و شهرداری به نتیجه لازم دست پیدا کنند. این عضو شورا ادامه داد: شما مردم بخشی از خود ما هستید و فاصله‌ای میان ما وجود ندارد  و ما اگر امروز در این جایگاه قرار داریم به دلیل رأی اعتماد شما بوده به همین دلیل پیگیر حقوق شما خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گونه جانبداری به جز اعمال قانون و رعایت حقوق شهروندان نخواهیم داشت و مدافع حقوق مردم شهر هستیم. این عضو شورای شهر دوگنبدان در ادامه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان کسانی که از طریق رأی اعتماد مردم به این جایگاه رسیده‌ایم کمک به حفظ منافع و برطرف کردن نگرانی‌ها و دغدغه های آنها است. بخشایی ادامه داد: در خصوص این تجمع باید بگویم در کمیسیون مالی مطرح می‌شود و ما به مردم کمک خواهیم کرد تا جایی که حق دارند به حق خود برسند. محمود اسدپور از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان در این خصوص به فارس گفت: شنبه هفته آینده جلسه‌ای با حضور شهردار و تعدادی از بازاریان معترض برگزار می‌شود تا شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان از گلایه‌ها و خواسته‌های آنها مطلع شوند و در این خصوص چاره‌اندیشی شود. کیانوش بلوطی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان نیز به فارس گفت: زمین‌های مورد نظر هم در حریم کانال و هم حریم برق بوده و شهرداری اگر ادعای فروش زمین به بازاریان را دارد کاری اشتباه انجام داده است. وی ادامه داد: زمین‌های مورد بحث متعلق به شهرداری نیست اما هوایی این زمین‌ها توسط شهرداری فروخته شده است به همین دلیل امکان سنددار شدن این زمین‌‌ها وجود نخواهد داشت. =================== گزارش و عکس از: کوروش رضایی =================== انتهای پیام/82014/

93/08/06 - 06:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن