تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820876655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد فرهنگ پدافند غيرعامل را در بين مردم توسعه دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۳ (۲۰:۴۳ب.ظ)
بايد فرهنگ پدافند غيرعامل را در بين مردم توسعه دهيم مديرکل دبير شوراي پدافند غيرعامل لرستان گفت:بايد فرهنگ پدافند غيرعامل را در بين مردم توسعه دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج ، ناصر سپهوند، مديرکل دبير شوراي پدافند غيرعامل لرستان امروز، پنجم آبان در نشست خبري تشريح اهداف و برنامه‌هاي اجرايي هفته پدافند غيرعامل ضمن تسليت ايام محرم و شهادت سيدالشهدا(ع)، اظهار کرد: قطعاً واقعه کربلا واقعه‌اي بود که اتفاق مي‌افتاد؛ چراکه هرگاه دلت با دينت، قلمت با قدمت و علمت با قولت نباشد واقعه کربلا اتفاق خواهد افتاد و منحصر به زمان خاصي نبوده است.
وي افزود: از سوم تا نهم آبان به هفته پدافند غيرعامل با شعار «پدافندغيرعامل، مصونيت‌بخشي با عزم ملي و مديريت جهادي» تعبير مي‌شود و هشتم آبان به‌عنوان روز پدافند غيرعامل نام‌گذاري شده است.
سپهوند با اشاره به اين‌که تکنولوژي رواج يافته و گام‌هاي بزرگي را برمي‌دارد، عنوان کرد: محور اصلي اقدامات پدافند غيرعامل آموزش و فرهنگ‌سازي است که در اين راستا اصحاب رسانه، چه در صداوسيما، چه روزنامه‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي همه به‌عنوان يک رسانه نقش مهمي را ايفا مي‌کنند و نسبت به ديگر محيط‌ها نقش مهمي را ايفا مي‌کند.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل استان لرستان در رابطه با پدافندغيرعامل و منشأ آن عنوان کرد: پدافند يک مجموعه اقدامات غير مسلحانه است که موجب کاهش آسيب‌پذيري، افزايش پايداري و تحميل در مديريت بحران مي‌شود.
وي افزود: در تمدن پنج هزار ساله بشري 267 سال جنگ نبوده که در بقيه سال‌هايي که جنگ صورت گرفته، چهار ميليارد نفر تلفات داشته است و يا در سال‌هاي 1945 تا 1991، دويست جنگ در جهان رخ داده که شامل جنگ‌هاي مسلحانه و غيرمسلحانه مي‌شود.
سپهوند با بيان اين‌که جمهوري اسلامي ايران اکنون در حال جنگ است، افزود: اين جنگ در کشور ما، جنگ فرهنگي و اقتصادي است، چراکه تحريم خود يک نوع جنگ است؛ لذا در مقابل هر جنگ بحث مقاومت پيش مي‌آيد وقتي اسم اقتصاد مقاومتي مي‌آيد، يعني در مقابلش يک جنگ اقتصادي انجام مي‌دهيم.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل استان لرستان با بيان اين‌که در باب پدافند با توجه به تاريخچه بايد اقداماتي داشته باشيم، اظهار کرد: ما بايد اقداماتي براي حفاظت و حراست از جان مردم و داشته‌هايمان انجام دهيم که بخشي از آن اقدامات جهت حفاظت از مردم و بخشي جهت حفاظت از زيرساخت‌هاست.
وي با اشاره به اينکه زيرساخت‌هاي ما همان مردم هستند، گفت: اگر در حکومت مردم نباشند حکومت پايدار نيست و جدايي مردم از حکومت باعث شکست و زوال حکومت خواهد شد.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل استان لرستان در رابطه با اقدامات اين سازمان، عنوان کرد: بيست مانور در حوزه‌هاي مختلف در کل استان برگزار شده و مي‌شود، برپايي کارگاه آموزشي در سطح مديران، فرمانداران و بخش‌داران، برگزاري مسابقه فرهنگي در تاريخ هفتم آبان، اختصاص موضوع انشا در حوزه پدافند، نصب بنر در سطح شهر و سردر دستگاه‌هاي اجرايي، درج شعار هفته پدافند غيرعامل مصونيت‌بخشي با عزم ملي و مديريت جهادي است در سربرگ نامه‌ها و قبوض است.
وي افزود: اختصاص صفحه ويژه در پرتال دستگاه‌هاي اجرايي، برگزاري صبح‌گاه مشترک نيروهاي مصلح، برپايي کارگاه‌هاي تخصصي و توزيع بروشور در سطح دستگاه‌هاي اجرايي، تشکيل ستاد بزرگداشت هفته و نشست شوراي اداري در استان و تجليل از کارگروه‌ها و فعالان در حوزه پدافند را داريم.
سپهوند با اشاره به بحث فرهنگ‌سازي عنوان کرد: اگر ما نتوانيم بحث فرهنگ‌سازي را در پدافند غيرعامل داشته باشيم يقيناً مشکلاتي پيدا مي‌کنيم و اگر الزاماتي همچون فرهنگ‌سازي و آموزش مديران و ايجاد باورهاي فرهنگ‌سازي بين مديران را انجام ندهيم يقيناً نمي‌توانيم به اهداف پيش رو برسيم.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل استان لرستان در رابطه با اعتبارات و بودجه پدافند غيرعامل افزود: در زمينه اجراي برنامه‌ها بودجه خاص داريم و پنج درصد از اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي نيز در باب پدافند غيرعامل به دستگاه‌هاي اجرايي داده مي‌شود.
وي عنوان کرد: در بحث فرهنگ‌سازي انشانويسي را براي تمام مقاطع تحصيلي و در همه مدارس مشخص کرده‌ايم و به سه نفر از برگزيدگان استان جوايز نفيسي از طرف سازمان پدافند غيرعامل اهدا مي‌شود.
سپهوند با بيان اين‌که رياست کارگروه فرهنگي و اجتماعي به عهده مديرکل ـموزش و پرورش است، عنوان کرد: در باب فرهنگ‌سازي پدافند غيرعامل به‌دنبال آموزش هزار نفر از مربيان درس آموزش دفاعي در هفته آينده هستيم و در برنامه ملي درسي، درس آمادگي دفاعي به درس آمادگي دفاعي و پدافند غيرعامل تغيير يافته است.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل لرستان با بيان اين‌که براي هر تهديدي که نظام جمهوري اسلامي ايران را تهديد مي‌کند، يک پدافند صورت مي‌گيرد، عنوان کرد: در مقابل بودجه‌هاي کلان فرهنگي که دشمنان براي ما و نظام ما مي‌گذارند بايد پدافند فرهنگي داشته باشيم که ما در اين سازمان نيز بخش پدافند فرهنگي داريم.
وي با اشاره به اين‌که 160 شبکه ماهواره‌اي فارسي زبان در دنيا فعاليت مي‌کنند، گفت: دشمن براي جنگ فرهنگي سرمايه‌گذاري مي‌کند نه براي نمايش برنامه‌هاي رايگان به ما؛ چراکه حدود 80 شبکه از آن‌ها صهيونيستي هستند، اين در حالي است که آن‌ها داروي ما را تحريم مي‌کنند ولي براي ما برنامه مي‌سازند پس حتماً دچار يک جنگ فرهنگي هستيم.
سپهوند افزود: سازمان پدافند قوانين و اسنادي را در باب پدافند غيرعامل تهيه کرده و در سطح استان‌ها اين موضوع را بومي کند؛ چراکه در هر فرهنگ که بومي‌سازي شود مي‌تواند کمکي براي پدافند غيرعامل باشد.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل لرستان با بيان اين‌که سازمان پدافند غيرعامل به‌دنبال نظارت به اجراي کار دستگاه‌هاي اجرايي است، عنوان کرد: در دستگاه‌هاي اجرايي کارها يا مربوط به پدافند غيرعامل است و يا کارهاي روتين خود را انجام مي‌دهند.
وي با اشاره به اينکه اداراتي که جز سه گروه حساس، حياتي و مهم باشند، پيوست پدافند غيرعامل نياز دارند، عنوان کرد: اگر کل کشور يا بخشي از آن مورد تهديد قرار گيرد مرکز حياتي محسوب مي‌شود، اگر استان دچار مشکل شود جز مراکز حساس است و اگر شهري دچار مشکل شود جزو مراکز مهم است.
سپهوند اضافه کرد: در استان ما اکثر مراکز حساس هستند و فقط يک مرکز حياتي در استان داريم و استانداري نيز از مراکز مهم به‌شمار مي‌رود و در رابطه با طرح آمايش پدافند غيرعامل براي همه استان‌هاي کشور بايد اجرا شود و اين درحالي است که فقط 10 استان در اولويت قرار دارند.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل لرستان ادامه داد: در بحث آموزش ما در سال‌هاي گذشته حدود 2500 نفر از دستگاه‌هاي اجرايي را به صورت‌هاي مختلف چه استفاده از اساتيد مجرب کشوري و چه استفاده از نيروي انساني و چه دوره‌هاي تربيت مربي آموزش داده‌ايم.
وي افزود: امسال نيز در برنامه‌هاي ما آموزش دستگاه‌هاي اجرايي در اولويت و سپس آموزش دانش‌آموزان و دانشجويان و در پايان آحاد مردم قرار دارند، که اميدواريم در دو سال آينده اين آموزش به پايان برسد.
سپهوند با بيان اين‌که در سطح کشور سه دانشگاه رشته پدافند غيرعامل را در مقطع ارشد و دکتري دارند، عنوان کرد: دانشگاه مالک اشتر که زيرنظر وزارت دفاع است و دانشگاه امام حسين(ع) که زير نظر سپاه و دانشگاه فارابي که زير نظر ارتش است به تدريس اين رشته‌ها مي‌پردازند که در استان لرستان نيز از رئيس دانشگاه پيام‌نور شنيديم که مجوز تدريس يکي از رشته‌هاي پدافند غيرعامل را از وزارت علوم اخذ کرده است.
مديرکل و دبير شوراي پدافند غيرعامل لرستان عنوان کرد: ما يک پدافند به نام پدافند مردم محور داريم در مقابل تهديدهاي مردم محور و اين درحالي است که مي‌خواهيم مردم‌دار باشيم يعني مردم را اداره کنيم و در جايي ديگر مردم‌يار باشيم يعني به مردم امداد برسانيم و در جايي ديگر مي‌خواهيم مردم‌بان باشيم که به معناي حفاظت و صيانت از مردم است.
وي با اشاره به اينکه براي پيشگيري برنامه‌هايي داريم، عنوان کرد: ما يازده کارگروه داريم که توسط دستگاه‌هاي مرابط با کارگروه‌ها اداره مي‌شوند و اکنون از رسانه‌ها براي فرهنگ‌سازي در زمينه پدافند غيرعامل کمک مي‌خواهيم؛ چراکه هرکاري که مي‌کنيم نوعي سرمايه‌گذاري براي آينده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن