تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798723066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم فرهنگ‌سازي بحث مديريت بحران و پدافند غيرعامل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۳ (۲:۱۱ق.ظ)
لزوم فرهنگ‌سازي بحث مديريت بحران و پدافند غيرعامل مدير کل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو با تأکيد بر لزوم فرهنگ‌سازي بحث مديريت بحران و پدافند غيرعامل گفت: حوادث غيرطبيعي حالت مبهم و ناشناخته دارند که در اين حوزه تمرکز خود را بر مهندسي تهديدشناسي قرار داده‌ايم.
به گزارش خبرگزاري موج، ميثم جعفرزاده در آستانه هفته پدافند غيرعامل با تاکيد بر اصل آموزش در استقرار پدافند غيرعامل، اظهار داشت: اين موضوع، اصلي زمان‌شمول و براي هميشه است که بايد در تمامي مسائل فني و توسعه‌اي در شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت نيرو مدنظر قرار بگيرد؛ در دو سال گذشته به همت کارگروه‌هاي تخصصي، دستورالعمل‌هاي لازم براي اين موضوع تهيه شده است که از جمله اين دستورالعمل‌ها تهيه و تصويب مطالعه‌هاي توجيهي پدافند غيرعامل براي ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه است.
وي با تأکيد بر لزوم فرهنگ‌سازي بحث مديريت بحران و پدافند غيرعامل، ادامه داد: در چند سال گذشته تلاش خوبي در زمينه آموزش و نهادينه کردن بحث پدافند غيرعامل در وزارت نيرو انجام شده است و خوشبختانه هم‌اکنون با تکميل بخش آموزش عمومي براي تمامي کارکنان، به سمت شناسايي و مقابله با تهديدهاي جديد حرکت کرده‌ايم.
جعفرزاده با بيان اينکه هم‌اکنون در مانورهاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل در شرکت‌ها سناريوهاي جديد طراحي و اجرا مي‌شود، ادامه داد: در شرايطي که هر روز زمينه تهديدها و خطرها در صنعت آب و برق در حال افزايش است، هدف اصلي ما شناسايي و کنترل اين تهديدها، ايجاد توان بازدارندگي و ارائه مستمر و مطلوب خدمات به مردم است و در اين راستا با آينده‌نگري و آينده‌پژوهي به‌دنبال قالب‌بندي و نظم بخشيدن به اين فعاليت‌ها هستيم.
وي با بيان اينکه از نظر عملکرد کنوني مديريت بحران و پدافند غيرعامل، شرکت‌هاي وزارت نيرو جزو ارگان‌هاي برتر در ميان دستگاه‌هاي اجرايي کشور هستند، ادامه داد: در حوادث اخير همچون طوفان تهران يا زلزله مورموري ايلام، سريع‌ترين واکنش در بين دستگاه‌ها متعلق به شرکت‌هاي وزارت نيرو بود و در برخي موارد سرعت رسيدگي اين گروه‌هاي عملياتي هم‌پاي مراکز امداد و نجات ثبت شده است.
جعفرزاده بحث بحران را شامل دو بعد سازه‌اي و غيرسازه‌اي عنوان کرد و افزود: در بحث سازه‌اي تدابير لازم در تمامي تأسيسات و مراکز مهم انديشيده شده، اما؛ در بعد غيرسازه‌اي و فرهنگ‌سازي راه نرفته بسيار است و نخستين و مهم‌ترين اقدام ترويج اصول مديريت بحران و پدافند غيرعامل در بين مردم است.
وي ادامه داد: در اين مورد بايد به جايي برسيم که مردم کمک‌رسان خود باشند؛ همانند سونامي اخير ژاپن که مردم بيشترين نجات‌دهنده بودند و مديريت آن بحران بزرگ، بدون همراهي مردم ناممکن بود.
جعفرزاده با تأکيد بر آمادگي وزارت نيرو براي حوادث غيرمترقبه در کلان‌شهرها، گفت: اين نهاد تمامي امکانات خود را براي هرگونه حادثه و بحران در کشور برنامه‌ريزي کرده است؛ نمونه بارز اين آمادگي برگزاري مانور بحران در شهر تهران بود که با 70 سناريو و با مشارکت‌ استان‌هاي معين برگزار شد که برخي از اين سناريوها به‌صورت پاکت بسته بود، اما؛ نتيجه بسيار رضايت‌بخش بود.
وي ادامه داد: تمام تاسيسات وزارت نيرو طبقه‌بندي شده و نقاط ضعف آن در حال به‌‌روزرساني است تا بانک اطلاعاتي جامعي در اين‌باره داشته باشيم؛ در کلان‌شهرهاي بزرگ همچون تهران به جايي رسيده‌ايم که اين شهرها درموقع بحران مي‌توانند به‌صورت جزيره‌اي اداره شوند و هر منطقه يا ناحيه شهر مي‌تواند به‌صورت مستقل اداره شود.
مدير کل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو بر لزوم شناخت و برنامه‌ريزي براي حوادث غيرطبيعي تاکيد کرد و گفت: حوادث غيرطبيعي حالت مبهم و ناشناخته دارند و در اين حوزه به‌روز بودن و مهندسي تهديدشناسي کليد حل مشکلات است و ما بايد به روش‌شناسي تهديد مسلط باشيم.
وي به داشتن نگاه نرم‌افزاري به حوزه تهديدها اشاره کرد و افزود: اينکه ما خود را هميشه در معرض اطلاعات تهديدشناسي و روش‌هاي نوين پدافند غيرعامل قرار دهيم، اولويت ماست؛ چراکه ما از بحث‌هاي ساختاري عبور کرده‌ايم.
جعفرزاده به بحران کمبود آب و برق در سال‌جاري اشاره کرد و افزود: امسال در 517 شهر با بحران آب و در کل کشور نيز گاهي با کمبود برق در مواقع پيک مواجه بوديم و حوزه مديريت بحران شرکت‌ها حضور مؤثري در اين مقطع داشت، اما؛ با همت کارشناسان و همراهي مردم اين مشکلات در آرامش کامل سپري شد.
مدير کل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو در پايان تصريح کرد: هر اندازه که در حوزه پيش‌بيني و پيشگيري هزينه کنيم، از هزينه‌هاي تحميلي آينده مديريت بحران جلوگيري کرده‌ايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن