تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804553801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت بحران شهر تهران نیازمند ارتقای آمادگی مردم و همکاری بین بخشی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «هم اندیشی وضعیت مدیریت بحران در کلانشهر تهران، دغدغه‌ها و چالش‌ها» بیان شد:
مدیریت بحران شهر تهران نیازمند ارتقای آمادگی مردم و همکاری بین بخشی است
مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی شهرسازی و مدیریت بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران‌، حفظ جان انسان‌ها، اموال آن‌ها و همچنین حفظ سرمایه‌های ملی، وحدت ملی و روحیه ‌ انسجام را از اهدف کلی مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ محمدرضا فرزاد بهتاش با بیان این مطلب در «هم اندیشی وضعیت مدیریت بحران در کلانشهر تهران، دغدغه‌ها و چالش‌ها» افزود: برای رسیدن به این اهداف باید به ایجاد امنیت پایدار در توسعه و ارتقاء آمادگی مردمی در مقابله با انواع تهدیدات پرداخت.

 وی تحقق این اهداف را در گرو افزایش هماهنگی بین دستگاه‌ها و استقرار نظام مدیریت بحران با رویکرد محله محوری دانست و ادامه داد: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به عنوان اتاق فکر شهرداری به موضوعات مهم شهری از جمله بررسی وضعیت مدیریت بحران در کلانشهر تهران و چالش‌ها و دغدغه‌های آن می‌پردازد.

دبیر کمیته پژوهش و مدیریت بحران شهر تهران از جمله نقاط ضعف سیستم مدیریت بحران در تهران را نبود بانک جامع اطلاعات مدیریت بحران و همچنین اختیارات محدود شهردار تهران نسبت به سازمان های درگیر مدیریت بحران بیان کرد و گفت: در این زمینه ضعف مشارکت و عدم آموزش صحیح مردم در مواقع بحران بسیار چالش‌زا است، که این مسئله می‌تواند از طریق آموزش‌های پایه‌ای و مستمر به کاهش آسیب‌های احتمالی در زمان بحران کمک کند.

ارائه پیشنهاد ساختار تازه ای برای شورای هماهنگی شهر تهران

اکبر پور،‌ معاون سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این هم اندیشی گفت:  با بیان اینکه کلانشهر تهران در مقایسه با سایر شهرها از ویژگی‌های سیاسی، امنیتی و جمعیتی خاصی برخوردار است و از همه مهم‌تر جایگاه حاکمیتی این شهر، در هنگام بحران پیامدهای حاصل از آن در سطح ملی اثر گذار است، گفت: لازم است مدیریت بحران در تهران به نحو خاص دیده شود و در بند ( د) ماده 9 قانون تشکیل سازمان بحران این ویژگی‌ها لحاظ شده است، اما این قانون کفایت نکرده و لازم است ضعف های قانونی در این مسیر برطرف و مسئولیت ها به نحو دقیق تری روشن و معین شود.

وی همچنین از تلاش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در برگزاری این هم اندیشی قدردانی کرد.

رویکرد امروزه مدیریت بحران؛ تمرکز بر روی پاسخ‌ها

همچنین رییس انجمن علمی مدیریت بحران، در  این هم اندیشی بررسی وضعیت مدیریت بحران در کلانشهر تهران به لزوم نگاه کلان و کلی به موضوعات را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازمه این تغییر رویکرد داشتن نگاه کلان به موضوعات، رصد مخاطرات و اولویت‌بندی این مخاطرات می‌باشد.

پورحیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور و علی الخصوص شهر تهران دارای ظرفیت و امکانات زیادی است، افزود: ایجاد هماهنگی بیشتر و برنامه‌ریزی در امر مدیریت بحران، امکان بهره برداری بیشتر و مناسب تر از این ظرفیت ها را فراهم می سازد.

وی رویکرد امروزه مدیریت بحران را در تمرکز بر روی پاسخ ها دانست و افزود لازم است این رویکرد در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه تغییر کند.

لزوم ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای سالمندان

مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  نیز در این هم اندیشی عدم تعریف ساختار مدیریت بحران در سطح محلات را یکی از موانع ساختاری مدیریت مناسب در مواقع بحران بیان کرد.

عباس استاد تقی زاده،‌ نبود ساختار مناسب مدیریت در وضعیت بحران را از جمله ضعف‌های اجرایی موجود دانست و افزود: در بخش کلان مدیریت این تعریف ساختار صورت گرفته در حالیکه در سطح محلات تعریف مشخص و معینی وجود ندارد و نمی‌توان پیش‌بینی مناسبی از نحوه انجام و تدابیر در هنگام بحران در سطح محلات داشت.

 وی با بیان اینکه شهر تهران در حال حاضر 375 محله دارد و برخی از این محلات از بعضی شهرستان‌ها بزرگ‌تر و پر جمعیت تر هستند بر لزوم تقویت گروه‌های دوام (داوطلبان واکنش اضطراری محله ) و سایر گروه‌های مردمی تاکید کرد و گفت:  لازم است پایگاه های مردمی به سطح هر محله یک پایگاه برسد.

تقی زاده در خاتمه به لحاظ کردن ویژگی های جمعیتی در برنامه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تأکید کرد و ادامه داد: در آینده سالمندان بالاترین گروه جمعیتی در تهران هستند و مدیریت بحران لازم است امکانات مناسبی را برای این گروه جمعیتی تدارک ببیند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن