تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803827953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 30 درصدی مراجعات پزشکی به درمانگاه‌ها در ایام حج/ 14 زائر در موسم حج فوت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مرعشی خبر داد
کاهش 30 درصدی مراجعات پزشکی به درمانگاه‌ها در ایام حج/ 14 زائر در موسم حج فوت کردند
رئیس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش 30 درصدی مراجعات پزشکی به درمانگاه‌های هلال احمر گفت: امسال 14 زائر در موسم حج فوت کردند که نسبت به مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید علی مرعشی رئیس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر در نشست خبری صبح امروز با اشاره به پایان یافتن عملیات حج و فعالیت ویژه مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: از بعد نظارت و اجرا که توسط سازمان حج زیارت و مرکز پزشکی انجام شد،هماهنگی‌های بسیار خوب و مناسبی بین بعثه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به وجود آمد این هماهنگی‌ها طی سال‌های اخیر مورد استثنایی بود که در موسم حج امسال باعث روانی و فعالیت خوب تمامی کادر ارائه دهنده خدمات به زائران بود.


وی با اشاره به بعد روانی و بهداشتی حج اظهار داشت: امسال برای دومین بار تحت پزشک مجموعه اجرا شد و با آسیب شناسی صورت گرفته از نخستین سال اجرایی آن این طرح با موفقیت به اجرا درآمد و از هر دو الی 3 کاروان یک پزشک مجموعه فعالیت پزشکی آنها را انجام می‌داد. به گفته مرعشی امسال 280 پزشک در مجموعه هتل‌ها حضور داشتند.

مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به حضور پزشکان در زن در موسم حج افزود: امسال برای نخستین بار برای طرح انطباق مسائل پزشکی با مسائل شرعی، حضور پزشکان زن در مجموعه کادر درمانی میسر شد و پزشکان زن با استقرار در درمانگاه‌های شبانه روزی و برخی مجموعه هتل‌ها این امکان را برای استفاده زائران زن از پزشکان به وجود آورده است.


مرعشی ادامه داد: در مجموع 5 درمانگاه شبانه روزی در مکه و 3 مجموعه شبانه روزی در مدینه به صورت اختصاصی برای بانوان با حضور پزشکان زن ارائه خدمات کردند.

وی با اشاره به ساختمان جدید بیمارستان مدینه اظهار داشت: امسال به دلیل طرح گسترش حرم نبوی امکان استفاده از بیمارستان قبلی وجود نداشت بنابراین از مدت‌ها قبل مکانی برای بیمارستان در موسم حج دیده و مقدمات برپایی آن آماده شد و در حج تمتع این بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت.

مرعشی تصریح کرد: داوطلبان سلامت طرحی بود که امسال برای نخستین بار به اجرا درآمد از آنجایی که هر سال در بین زائران تعداد بسیاری متخصص و پزشک وجود دارد، 400 نفر از زائران در این طرح شناسایی شدند و 100 نفر از آنان تمایل خود را برای ارائه خدمات منطبق با تخصصشان در همان هتل محل استقرار و در ساعات بیکاری اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: از خدمات این 100 داوطلب سلامت در موسم حج استفاده‌های بسیاری شد.

مرعشی در ادامه با اشاره به کاهش 30 درصدی مراجعات پزشکی به بیمارستان‌ها گفت: امسال با اجرای طرح پزشک مجموعه تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها بسیار کمتر شد و این فرصتی را برای تخصیص خدمات و فرصت بیشتر پزشکان به بیماران بستری فراهم می کرد به طوری که 3552 مورد به درمانگاه‌های تخصصی در مکه و 1286 مورد مراجعه به درمانگاه‌های مدینه وجود داشته است.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین در ایام حج 552 مورد بستری در بیمارستان مکه و 1190بستری در بیمارستان مدینه داشتیم.

رئیس مرکز حج و پزشکی با اشاره به کاهش 40 درصدی فوتی‌ها گفت: امسال فوتیها در بین زائران 14 نفر بوده که نسبت به سال گذشته که 23 مورد ثبت شد، 40 درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌های عفونی در ایام حج بیان داشت: امسال نگرانی‌های زیادی در مورد سلامتی زائران وجود داشت ویروس کرونا و ابولا و همچنین تقارن یافتن ایام حج با گرمای بسیار شدید عربستان که تا 10 سال آینده نیز با چنین شرایطی مواجه هستیم، وجود داشت بنابراین از مدت‌ها قبل به زائران و مدیران کاروان‌ها آموزش و  اطلاع‌رسانی های لازم صورت گرفت خوشبختانه طبق آخرین اطلاع از نتایج آزمایشات ویروس کرونا در بین زائران ایرانی هیچ موردی یافت نشد و زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات زائران به درمانگاه‌ها در بین زائران مرد بوده است افزود: بیشتر کسانی که به درمانگاه‌ها مراجعه کردند به علت بیماری‌های تنفسی و قلبی و در نهایت اسکلتی بوده است همچنین در بین بیماری‌های حاد نیز سنگ کیسه صفرا و التهاب لوزالمعده به کرات مشاهده شد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به مراجعات زائران مبنی بر 2 بیماری حاد التهاب لوزالمعده و سنگ کیسه صفرا لازم است که یک بازنگری در بحث رژیم غذایی زائران صورت بگیرد چرا که این 2 بیماری ناشی از مصرف غذاهای پرچرب است.

به گفته مرعشی امسال 45 نفر از زائران برای ادامه درمان خود به ایران منتقل شدند که دو نفر آنان به مناسک حج نرسیدند.

وی با بیان اینکه همکاری بیمارستان صعودی با مرکز پزشکی بسیار خوب بود افزود: طبق قوانین کشور عربستان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موظف است مطابق سایر کشورها فقط به زائران خود خدمات رسانی کند.

مرعشی با اشاره به استفاده از داروی جدید در بحث درمانی زائران حج تمتع امسال تصریح کرد: امسال با همفکری وزارت بهداشت دو داروی جدید به نام آیمول و آربیمول برای افزایش ایمنی و دفاع بدن زائران به چرخه دارویی آنها وارد شد این طرح به صورت آزمایشی وبا پژوهش و همچنین هماهنگی کاروان‌ها و زائران همان کاروان صورت گرفت که پس از کشف رضایت زائران و با اجازه آنها این طرح آزمایشی در برخی از کاروان ها به اجرا درآمد. هنوز نتایج این آزمایش جمع‌آوری نشده است چرا که باید تا 24 الی 30 روز پس از ورود زائر به کشور مجدد روی آنها تست شود.

رئیس مرکز پزشکی و حج و زیارت با بیان اینکه هر سال عملکرد پزشکان در طول سفر ارزشیابی می‌شود گفت: بازرسان ما طی یک ماه 13 بار از درمانگاه‌ها بازدید می‌کنند و عملکرد پزشکان را مورد رصد قرار می دهند که این بازرسی‌ها در کیفیت بخشی به خدمات و استفاده از پزشکان زبردست در موسم های دیگر موثر است.

وی در ادامه تصریح کرد:همچنین برای پزشکان علاقمند به خدمات رسانی در ایام حج سایت مرکز پزشکی حج و زیارت آماده دریافت درخواست و ثبت نام آنان است تا کنون 8 هزار نفر در این سایت ثبت نام کردند و پشت نوبت هستند.

مرعشی خاطرنشان کرد: پزشکان مورد استفاده در موسم حج 70 درصد با تجربه و فقط 30 درصد از نیروهای جدید هستند که آنان نیز می‌بایست در عتبات و عمره از قبل شرکت کرده باشند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن