تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799346402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضربه بزرگ نظام بنگاه‌داری به صنعت برق / 33 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید طی 5 سال آینده وارد می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزیر نیرو:
ضربه بزرگ نظام بنگاه‌داری به صنعت برق / 33 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید طی 5 سال آینده وارد می‌شود
چیت چیان گفت: اختلال در نظام بنگاه‌داری صنعت برق موجب شد تا به شبکه‌های برق ضربه بزرگی زده شود و درصدد اصلاح این نظام بنگاه‌داری هستیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید چیت‌چیان در بیست و نهمین همایش صنعت برق گفت: صنعت برق کشور یکی از صنایع پیشرو و پرافتخار است.

وی با بیان اینکه ظرفیت نامی نیروگاه‌های نصب شده در کشور 72 هزار مگاوات است افزود: این ظرفیت موجب شده تا کشور در رتبه چهاردهم دنیا از نظر ظرفیت نیروگاهی قرار داشته باشد.

چیت‌چیان تصریح کرد: صنعت برق از نظر خودکفایی در بین صنایع دیگر سرآمد است و از نظر طراحی، ساخت و اجرا شبکه انتقال و توزیع و ساخت انواع تجهیزات مورد نیاز در این صنعت با اتکا به توان داخلی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این صنعت در حال حاضر در بیست کشور دنیا دارای بازار صادراتی است.

وزیر نیرو گفت: صادرات برق به هفت کشور همسایه نیز نشان از بلوغ این صنعت است و اینکه ایران به عنوان قطب شبکه برق منطقه عمل می‌کند.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه صنعت برق در خصوصی‌سازی نیز پیشگام بوده افزود: در حال حاضر 50 درصد برق تولیدی مربوط به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه این صنعت در کنار افتخاراتی که دارد با چالش‌هایی نیز روبرو است گفت: افزایش ظرفیت تولید در صنعت برق باید به گونه‌ای باشد که سالانه 5 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی افزایش یابد و با در نظر گرفتن ظرفیت ذخیره 5 درصدی برای اطمینان بخشی به صنعت برق باید سالانه بیش از 5 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی افزایش پیدا کند این در حالی است که در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت نیروگاهی در دست احداث تنها 3 هزار و 800 مگاوات بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی بود که در روزهای پیک میزان تولید و مصرف برق برابر بوده است و اگر ظرفیت جدیدی نداشته باشیم ناچارا مجبور به خاموشی می‌شویم.

چیت‌چیان در ادامه افزود: خوشبختانه در حالا حاضر 10 هزار مگاوات نیروگاه در دست احداث داریم که وارد مدار شدن آن دو تا سه سال زمان می‌برد و همچنین طی 5 سال آینده 33 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید وارد مدار می‌شود که بخشی از آن برای پاسخگویی به مصرف و بخشی دیگر برای جایگزینی با نیروگاه‌های مستهلک است.

وی دیگر چالش صنعت برق را افزایش راندمان تولید عنوان کرد و افزود: متوسط راندمان نیروگاه‌های کشور 37 درصد است و طبق برنامه‌ای که از سال گذشته آغاز کرده‌ایم تمام نیروگاه‌های گازی کشور بلااستثنا به سیکل ترکیبی تبدیل خواهد شد.

چیت‌چیان ادامه داد: 3 هزار و 700 مگاوات قرارداد تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی از محل بند 19 با بخش خصوصی به امضا رسیده است.

چیت‌چیان گفت:  با نیروگاه‌های بخش دولتی قرارداد تبدیل 4 هزار مگاوات نیورگاه گازی به سیکل ترکیبی به امضا رسیده که تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین ادامه داد: تولید همزمان برق و حررات از سوی وزارت نیرو با جدیت دنبال می‌شود و در این زمینه نیز در سال جاری دو واحد CHT نیز آغاز به کار کرده‌اند.

وی ادامه داد: با تولید همزمان برق و حرارت در سواحل خلیج‌ فارس و دریای عمان علاوه بر تولید برق سالانه یک میلیارد متر مکعب آب شیرین برای مصارف مختلف استحصال می‌کنیم.

وزیر کابینه دولت یازدهم همچنین از افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: توانیر برنامه دارد که ظرفیت تولید برق انرژی‌های تجدیدپذیر به دو برابر افزایش پیدا کند.

وزیر نیرو در خصوص شبکه توزیع و انتقال نیز گفت: بحث کاهش تلفات شبکه توزیع و انتقال در رأس برنامه‌های این وزارتخانه است به طوری که طبق میثاق‌نامه‌ای که با صنعتگران برق به امضا رسیده تا پایان مهر ماه سال آینده امیدواریم که تلفات شبکه برق به کمتر از 10 درصد برسد.

وی تصریح کرد: با اجرای این کار سالانه 5 هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

چیت چیان ادامه داد : حذف شبکه فشار ضعیف و اجرای MAI که از زیرساخت‌های اندازه‌گیری پیشرفته است و همچنین قرار گرفتن کنتورها در کنار ترانس‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که به دنبال اجرای آن هستیم.

وی توسعه‌ واحدهای DG برای جلوگیری از افت ولتاژ و ارتقای کیفیت و امنیت برق شبکه را مناسب عنوان کرد و ادامه داد: ارتقا استانداردهای مصرف انرژی نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

چیت‌چیان از دیگر چالش‌های این صنعت را اقتصاد برق عنوان کرد و گفت: این مسئله در مسائل فنی تأثیر خواهد گذاشت و اگر تأمین هزینه‌ها انجام نشود اثربخشی به حداقل می‌رسد.

وی از ایجاد تنظیم مقررات بخش برق خبر داد و گفت: در چنین بازاری وجود نهاد تنظیم مقررات حائز اهمیت است چرا که با در نظر گرفتن همزمان منافع تولید و مصرف در مجموع سود و راندمان را به حداکثر خواهد رساند.

چیت‌چیان از اصلاح نظام بنگاه‌داری در صنعت برق نیز خبر داد و گفت: در طی چند سال گذشته در نظام بنگاهداری اختلالاتی به وجود آمد که به شبکه برق ضربه بزرگی زد.

وی ادامه داد: باید شفافیت در نحوه عملکرد مدیریت شرکت‌ها به وجود آید.

چیت چیان تأکید کرد: دولت اگر می‌خواهد یارانه بدهد نباید همه شرکت ها را درگیر کند و در این میان اصلاح نظام بنگاه‌داری صنعت برق موجب خواهد شد تا بنگاه‌دار قیمت واقعی سوخت را به وزارت نفت پرداخت کرده و از طرف دیگر قیمت واقعی برق را از خریدار دریافت کند.


انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن