تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1849880586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترس فروریخته


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: بالاخره شاخص ترین IP ترسناک سال 2014 پس از سه بار تاخیر در تاریخ انتشار بالاخره در پاییز امسال روی خود را به نمایش قرار داد.عنوانی که نزدیک به 4 سال شایعه ساخت آن توسط شینجی میکامی، پدر سبک وحشت بر سر زبان ها افتاد تا این که در اوایل سال 2013 رسما توسط کمپانی کاملا متفاوتی نسبت به عناوین قبلی شینجی میکامی یعنی Bethesda به همراه استودیوی تازه تاسیس این بازیساز مطرح به نام Tango Gameworks در مراسم TGS معرفی شد.بسیاری تنش ها از روز معرفی تا عرضه از جمله تغییراتی در نام این عنوان و تاخیرات پی در پی و رفع مشکلاتی در بهینه سازی این اثر جدید صورت گرفت. بسیاری از هواداران پس از عرضه منتظر این بودند تا بتوانند انقلابی جدید را در سبک وحشت تجربه کنند. پس از یک برهه زمانی بین نسل های 7 و 8 تغییرات زیادی از سوی بهینه سازی موتور گرافیکی این بازی توسط جان کارمک برای عرضه بهتر بر روی کنسول های Xbox One و PS4 اعمال شد و دلایل اصلی تاخیر ها نیز علت بر ساخت یک عنوان بین نسلی برای تمامی جایگاه های بازی بود. حال این عنوان پس از عرضه با واکنش هایی از همه جهات ها روبرو شده است و بسیاری منتظر هستند که سرنوشت این عنوان با به پایان رساندن بخش داستانی به کدام سو جهت بر میدارد. به سوی بقای انقلاب و پیشرفت این سبک یا محو شدن در تاریخ سبک وحشت؟


حکایت عناوین سبک محدود شده ترسناک تقریبا شبیه به داستان هایی برای سری فیلم هایی الهام گرفته از سبک رمان های پر فروش با محوریت ارواح و یا درام های زامبی در این دهه پیش رفته و بدون شک نیاز بازیباز ها در سبک وحشت بسیار بالا رفته است و عطششان برای یک فرانچایز بی نقص ترسناک اوج گرفته که بتواند المان های قدیمی را یادآوری کرده و در عین حال شامل فاکتور ها و المان های استاندارد یک سبک Survival سوم شخص غلیظ و خالص شود.در این که شینجی میکامی سعی بر این داشته که این مضمون را به the evil within القا کند،شکی نیست و ما تلفیقی از یک شوتر سوم شخص کاملا بم و کم رنگ با المان های هم شکل و با تفکرات گذشته همراه با ایده های کاملا جدید تر را حس میکنیم.اما این عوامل به قدری در بازی زیاد می شود که ما رفته رفته در اواسط بازی احساس میکنیم که در این IP ما فقط در حال تجربه یک Resident Evil دیگر با زمینه های بصری متفاوت هستیم.
تم های TEW ترکیبی از شالوده های کاملا پخته و طبقه بندی شده Resident Evil 4 و داستانی ضعیف با مضمونی از شیاطین الهام گرفته شده از فیلم ها دنبال میشود که این ضربه بدی به بازی زده است.داستان بازی شامل دو بخش از یک سفر به دنیایی نامفهوم و کاملا گنگ تا انتهای بازی همراه با شبیه سازی Survival Horror است که میخواهد قدرت بازیباز را در مقابله با این وضعیت بسنجاند.

داستان بازی کاملا ضعیف و گنگ است. در مقطع زمانی بین 15 تا 20 دقیقه از بازی درگیر فضا می شوید و تا آخر بازی فقط قرار است به این فکر کنید که اصلا داستان بازی دقیقا از کجا شروع و به کدام قهقرا نازل شد. کاراگاه سباستین کاستیانوس مامور بررسی حادثه ای از یک قتل جمعی در تیمارستانی در غرب نیویورک است. پس از ورود به محل حادثه به همراه دو نفر از همکارانش محل جرم را بررسی می کنند. پس از بررسی ویدئویی از دوربین های مداربسته ساختمان متوجه نیرویی شیطانی از یک روح پلید به نام Ruvik می شود که در لحظه ای کوتاه تمامی پرسنل ساختمان را نابود می کند.پس از یک لحظه کاملا کوتاه کاراگاه کاستیانوس متوجه وجود این نیروی پلید در پشت سرش می شود و در یک چشم به هم زدن او خود را در یکی از اتاق های تیمارستان می یابد که کاملا با دنیایی که قبلا در آن زندگی می کرده متفاوت است.حال اون تک و تنها باید راز این تحول را با جستجو و پا گذاشتن به فضای تاریک از چندین ترس بگشاید.از این نقطه به بعد ما اساسا فاکتور خاصی را در داستان نمیبینیم. حتی کات سین های Real Time بازی نیز به شما برای فهمیدن منشا اصلی اتفاقات داستان کمک چندانی نخواهند داشت. روند بازی شامل تزریق فضاها،موجودات کاملا الهام گرفته و ترکیب آن با پیشبرد گیم پلی کاملا اعتیاد آور و بسیار سخت بازی است. باید اعتراف کرد 60 درصد بازی کاملا با این وجه مثبت قابل ستایش است. از هر لحاظ نباید از لذت بخش بودن سختی گیم پلی تنها با 2 درجه Difficulty گذشت. پیشنهاد می شود بر روی درجه سختی بالا این عنوان را تجربه کنید تا بتوانید حس بقا در دنیایی پر از شیاطین را درک کنید. طبعا سختی بازی از عناوین گذشته شینجی میکامی کاملا درس گرفته و حتی دشوار تر شده است.

مهمات در هر Chapter شاید به 10 فشنگ و یک Health نیز نرسد. البته اگه بتوانید خانه ها و اتاق ها را کاملا مهر و موم نمایید.هوش مصنوعی دشمنان فوق العاده است. علاوه بر هوش مصنوعی،تکنیکی به نام Raft Section توسط میکامی تعبیه شده است و باعث می شود که حتی یک درصد هم نتوانید حرکت بعدی  دشمنان بازی را تشخیص دهید. همانند عناوین مشابه،در TEW نیز می توانید به جستجو برای مدارک و پرونده های قابل خواندن بپردازید و از گذشته این دنیا و شخصیت های آن اطلاع پیدا کنید که البته زیاد در روند داستان تاثیر ایجاد نمی کند. سیستم ارتقا یکی از لذت بخش ترین فاکتور های این بازی است و باعث میشود که شما بتوانید خود را در مقابل دشمنان سرسخت بازی مجهز کنید. از ارتقا قدرت اسلحه ها گرفته تا قدرت بخشیدن به شخصیت اصلی داستان.پای دشمنان بازی را به میان آوردیم و باید بگوییم که دشمنان اصلی و نامیرای داستان با به زبانی دیگر Boss های بازی تمام و کمال پیچیده و الهام گرفته شده از فیلم های ترسناک به سبک Slasher می باشند.وجود دشمنانی نامیرا همانند Box man-Spider Lady-Chain man به همراهی Coat man می تواند تمامی شیاطین و ترس ها را در یک ترس با نقاط مختلفی از زمان بازی القا کند تا شخصا این تئوری در عنوان را مجموعه تمام ترس ها از فیلم های بزرگ ژانر ترس مثل Evil Dead و Texas Chainsaw نام گذاری کنم.

نکته بسیار جالبی در گیم پلی بازی وجود دارد و آن هم سیستم مخفی کاری و سورپرایز دشمنان از پشت سر است.شما میتوانید بدون سر و صدا از میان دشمنان عبور کرده و گلوله های خود را پس انداز کنید یا آن ها را از پشت سر با یک چاقوی دستی غافلگیر کنید که این حرکت نیز محدود به سوزاندن دشمنان با آتش میشوند و آتش در بازی نیز محدود به آیتم کبریت است که کبریت نیز در بازی محدودیت خاص خود را داراست. اما مطمئنا هنگام تجربه این سیستم در بازی کاملا نا امید خواهید شد و با قفل بودن فریم زیر 30 شما در بسیاری از لحظات به راحتی توسط دشمنان شناسایی میشوید. فرمالیته شدن یک فضای ترسناک در یک سبک وحشت میتواند تاثیر به سزایی در روند بازی بگذارد. محیط های بازی رفته رفته با گذشت زمان بازی دارای یک مضمون بسیار سنگین میشوند. شما وارد اتمسفری سنگین از یک راهرو با جزییاتی خیره کننده از یک گرافیک هنری و تکنیکی میشوید. ذرات در هوا به زیبایی می چرخد. به جلوتر میروید و Texture ها را بر دیوار و زمین مشاهده می کنید که هیچ گاه در هیچ محیطی افت نمیکند.باز هم به جلوتر میروید.سایه ترسناکی از خود جلوتر و در امتداد نور مهتابی کم سو ملاحظه میکنید.محیط ها بسیار چشمگیر هستند. گرافیک بهینه شده Id Tech کاملا نکات مثبت خود را به رخ میکشاند. همین طور در حال ثبت مشاهدات خود از این راهرو هستید. راهرویی که شامل اتاق هایی میشوند. تمامی اتاق ها میتواند حس یک ترس بارز باشد. اگر ترسو هستید و میخواهید زودتر از شر این راهرو خلاص شوید باید اتاق ها را نادیده بگیرید و اگر ترسو نیستید مسلما میتوانید با جستجو در این اتاق ها ترس خود را تکمیل کنید. صدای بم از یک طرف و صدای موسیقی درام ملایم اما کاملا عصبی با صدای زوزه یک هیولا که با چشم دیده نمیشود و در انتهای راهرو منتظر شماست،ترکیب شده و باعث شود که در چند لحظه حتی توان جلو بردن شخصیت اصلی را نداشته باشید. مطمئنا پس از اتمام بازی حسرت این را میخورید که چرا این عنوان یک داستان بسیار عالی را در بر نداشت تا بتواند همانند سایر عناوین سبک Survival Horror اثر شینجی میکامی یک پکیج بی نقص ترس را دارا باشد. آخرین عنوان پدر سبک ترس نسبت به شاهکار Resident Evil 4 افت بسیار چشمگیری داشته است و نتوانسته در ارائه یک خط داستانی پیشرفته و سناریو بندی مناسب چندان موفق ظاهر شود.وجود طرح های از پیش تعیین شده و ایده های جالب توجه در الهامات از عناوین دیگر تا حدود زیادی موفق جلوه داده است.اما این ایده ها کاملا بدون برنامه ریزی در نقشه بازی گنجانده شده و نبودن یک داستان ایده آل سرکوب شدیدی بر پیکره بازی وارد کرده است.بازیباز می تواند برای ترسیدن به مدت یک هفته خود را آماده کند؛اما اگر فکر میکنید که این برند جدید شینجی میکامی همانند سری Silent Hill فاکتوری بیش از ترس و ورود به یک ترس درام روانشناسانه است،باید ذکر کرد که از تهیه این نسخه صرف نظر کنید.

نویسنده:محمد جمشیدی



2 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن