تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804570290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دسترسی محدود به فضای مجازی ازمشکلات دانش آموختگان برای یافتن شغل است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دسترسی محدود به فضای مجازی ازمشکلات دانش آموختگان برای یافتن شغل است یاسوج - ایرنا - نایب رییس کانون زنان بازرگان ایران گفت: یکی از مهمترین مشکلات دانش آموختگان کشور فارغ از جنسیت برای یافتن شغل دسترسی محدود آنان به فضای مجازی فعال در کسب و کار و کارآفرینی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مهین یلدا راهدار روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی یک روزه فرهنگ و توسعه کارآفرینی که به همت دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد، افزود: مسلط نبودن به زبان انگلیسی و نداشتن روابط قوی اجتماعی از سایر مشکلات مهم افراد جویای کار و دانش آموختگان کشور برای دستیابی به شغل است.
وی با اشاره به این که همه ساله به طور میانگین حدود 400 هزار نفر از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دانش آموخته می شوند، بیان کرد: از این تعداد حدود 65 درصد را بانوان تشکیل می دهند.
راهدار با ارایه برخی راهکارهای دستیابی آسانتر به شغل، اظهار کرد: امروز فناوری اطلاعات یک رکن مهم در کسب و کار به شمار می رود.
وی با تاکید بر لزوم تصمیم ساز بودن دانش آموختگان کشور برای دستیابی به شغل، عنوان کرد: در فضای کسب و کار مشکل افراد جویای کار آن است که برای اشتغال به فکر تصمیم گیری مسوولان و متولیان امر هستند.
راهدار ابراز داشت: در همایش های ملی کارآفرینی باید از افراد شکست خورده دعوت شود زیرا بهتر می توانند دلایل ناکامی و روش های رسیدن به کامیابی را برای افراد و مسوولان اجرایی شرکت کننده تشریح کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، گفت: نیاز امروز استان بیش از هر چیز دیگری انجام اقدامات فرهنگی در حوزه کارآفرینی و اشتغال است.
سید موسی خادمی افزود: امید است از نتایج و دستاوردهای این همایش در راستای توسعه روزافزون کهگیلویه و بویراحمد استفاده مطلوب شود.
وی با اشاره به این که کارآفرینی باید متناسب با فرهنگ بومی هر منطقه باشد، بیان کرد: لازم است در کهگیلویه و بویراحمد کارآفرینی و اشتغال بر اساس فرهنگ سنتی در دستور کار قرار گیرد.
خادمی یکی از مهمترین مشکلات کنونی کشور را مساله بیکاری دانست و اظهار کرد: دلیل اصلی بروز چنین مشکلی آن است که موضوع مهم کارآفرینی به طور مطلوب در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه نشده است.
وی عنوان کرد: بهترین و مناسب ترین بستر برای فرهنگ سازی مقوله کارآفرینی در جامعه دانشگاه ها هستند و در کهگیلویه و بویراحمد نیز گام های مثبتی برای فرهنگ سازی در این زمینه برداشته شده است.
خادمی با اشاره به برخی سنت های رایج در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کار، ابراز داشت: در سال های گذشته فرهنگ مشارکتی در این استان برای اشتغال حاکم بود که امروز می توان با مدل جدیدتری از آن در راه کارآفرینی موفق استفاده بهینه کرد.
وی با بیان این که برای اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد چاره ای جز پیوند فرهنگ با اقتصاد وجود ندارد، افزود: چنانچه فرهنگ به کمک اقتصاد بیاید کارآفرینی و اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.
خادمی از دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد خواست در راستای انجام کارهای علمی که بتواند اشتغال این استان را متحول کند از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی گفت: حمایت های لازم در این زمینه از دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد.
رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی از راهکارهای مناسب برای فرهنگ سازی مقوله کار و کارآفرینی در استان خواهد بود.
عنایت الله نجیب زاده افزود: امید است بتوان از دستاوردهای این همایش در توسعه هر چه بیشتر کهگیلویه و بویراحمد استفاده بهینه کرد.
وی بیان کرد: هماهنگی ها و اقدامات لازم برای برگزاری این همایش از هشت ماه قبل آغاز شد و اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان کمیته علمی همایش دانشگاه پیام نور استان را یاری دادند.
نجیب زاده اظهار کرد: با برگزاری همایش های کارآفرینی و تبیین این مقوله مهم برای افراد جویای کار کهگیلویه و بویراحمد مقوله اشتغال در این استان بهتر ساماندهی می شود.
وی کارآفرینی را از اهداف اصلی و محورهای مهم برگزاری این همایش دانست و عنوان کرد: دانشگاه ها به ویژه دانشگاه پیام نور نقش اساسی در فرهنگ سازی مقوله مهم کارآفرینی دارند.
نجیب زاده ابراز داشت: فرهنگ کار در کشور و کهگیلویه و بویراحمد چندان قوی نیست و در دانشگاه ها باید چنین موضوعاتی بیش از پیش فرهنگ سازی شود.
وی افزود: مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اهمیت خاصی برای مقوله مهم کارآفرینی در این استان قایل هستند.
نجیب زاده گفت: از مجموع 200 مقاله ارسالی از 31 استان کشور به دبیرخانه همایش ملی فرهنگ و توسعه کارآفرینی 170 مورد از سوی هیات داوران پذیرفته و ارایه شد.
7535/671


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن