تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804529989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بمب ساعتي داعش براي تغيير خاورميانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۱۱:۵۲ق.ظ)
آفرينش: بمب ساعتي داعش براي تغيير خاورميانه
به گزارش خبرگزاري موج، «بمب ساعتي داعش براي تغيير خاورميانه»عنوان سرمقاله روزنامه آفرينش است که در آن مي خوانيد؛
تغيير بافت سياسي و تحول در دولت هاي منطقه خاورميانه از اهداف هميشگي جهان غرب بوده است. باتوجه به کثرت مسلمانان در اين منطقه، از دير باز تلاش هاي بسياري جهت تبديل دولت هاي اسلامي به کشورهاي حامي غرب انجام شده و در صورت مخالفت دولت ها، طرح هاي بلندمدت و کوتاه مدتي جهت سرنگوني و تغيير آنها مدنظر بود است. اين مهم هيچگاه از طريق دخالت نيروهاي خارجي محقق نشده و يا به سرانجام نرسيده است. اما امروز اين امر به دست و سلاح خود مسلمانان درحال رخ دادن است!. امروز شاهد تغيير مرزهاي جغرافيايي با تشکيل حکومت هاي جديد التاسيس از سوي گروه ها و جبهه هاي به اصطلاح اسلامي هستيم. در هر گوشه اي از سوريه مدعيان براي خود حکومتي تشکيل داده اند و خود را زعيم مسلمانان مي دانند!.
درعراق نيز با به دست آوردن ثروت و تسليحات عظيم پايه هاي ساختار به اصطلاح حکومتي خود را تقويت کردند و با مرزبندي هاي جديد خود نقشه جغرافيايي منطقه را تغيير داده اند. امروز داعش و ديگرگروه هاي افراطي که داعيه حکومت و خلافت اسلامي دارند، حقيقتا يک بمب ساعتي واقعي در دل خاور ميانه بشمار مي آيند که قدرت ويرانگر آن عموما درک نمي شود!. قدرت تخريبي داعش نه در سربريدن ها، کشتار، تصرف شهرها و روستاها و عدالت خشونتي است که از آن صحبت مي کنند. بلکه قدرت داعش فراتر از جذب فزاينده جوانان مسلمان، زاغه هاي بزرگ مهمات، و ميلياردها دلاري است که در اختيار دارد. قدرت تخريبي داعش به شکل بالقوه در جايي ديگرنمود پيدا مي کند؛ يعني در فروپاشي حکومت هايي که به عنوان سنگ بناي خاورميانه جديد محسوب مي شوند.
سوريه و عراق تنها به عنوان بستري جهت اصلاح خاورميانه تلقي مي شوند و بايد منتظر تاثيرات داعش برحکومت هاي آل سعود، مصر، ليبي، اردن، يمن و ديگر مسلمانان از شمال آفريقا تا خليج فارس بود. ايجاد ناامني در منطقه و هزينه تراشي براي مسلمانان اعم از مخالفان و موافقان غربي، بهترين راهکاري است که هم بنيه مالي کشورهاي منطقه را تضعيف خواهد کرد و هم به دست خودشان جام شوکران را سرمي کشند. بايد درک کنيم که در وضعيت کنوني حقيقتا چرا غرب کاري جز نشستن و تماشاگر بودن و تشکيل ائتلافي نه چندان جدي از خود بروز نمي دهد.
امروز همزمان با انتشار فيلم هاي خشونت آميز، صفحات اينترنتي داعش نيز، با بزرگنمايي ائتلاف ضد داعش و تاکيد روي چهل کشور، ادعا مي کنند که خلافت نوپاي اسلامي در مقابل تمام دنيا ايستاده و ارتش هاي چهل کشور جهان، در مقابل آنها ناکام بوده اند!. اين در حالي است که عدد 40 کشور تنها يک امر تبليغاتي است و اکثر اعضا نيز، فقط آماده اند که در حد پرداخت پول يا کمک هاي امدادي، در جنگ با داعش سهيم باشند. داعشي ها نيز، از اين واقعيات باخبرند که عرب ها حال جنگيدن ندارند و ترجيح مي دهند پولش را بدهند و غربي ها نيز با داشتن يک اتاق فکرقوي و طرح هاي استراتژيک خود، ارسال غذا و دارو براي آواره ها و نهايتا، اسلحه و مهمات براي ارتش عراق را بيشتر از اعزام سرباز و برخوردي جدي دوست دارند!. بايد تامل و تعمق کنيم که چگونه يک گرايش خشني همچون داعش توانسته تا اين حد براي افراط گرايان جذاب باشد که حاضرند زندگي با تابعيت هاي اروپايي خود را رها کنند و درسخت ترين شرايط جنگي جان خود را به خطر بياندازند. حال تصور کنيد اين جذابيت براي جوانان مسلماني که دردام انتقام جويي هاي مذهبي و فرقه اي قرار مي گيرند تا چه ميزان خواهد بود( شيريني دستمزدهاي دلاري را نيز به آن اضافه کنيد!).
داعش، با اتخاذ ادبيات افراطي خود و بهره گيري از عنصر تفرقه ميان فرق اسلامي، عامدانه در حال فعال کردن چاشني بمبي بزرگ در منطقه است؛ بمبي که احتمال انفجارش واقعي است، و اگر منفجر شود موجب دگرگوني قطعي خاورميانه مي شود. اما آنچه غيرقابل پيش بيني است آينده اين گروه ها با گرايشاتي همچون داعش مي باشد. زماني در افغانستان گروه هاي مذهبي همچون طالبان از سوي غرب در مقابل شوروي مورد حمايت بودند، اما آينده آنها آنطور که تصور مي شد شکل نگرفت و بعدها برعليه خواسته هاي غرب عمل کردند و به محور تروريست در جهان تبديل شدند. اما خطر داعش به مراتب از طالبان و القاعده بيشتر است، چرا که آنها با راه اندازي يک جنگ داخلي درميان مسلمانان درحال ايجاد تحولات جدي در عرصه سياسي خاورميانه هستند. اين طرح ريزي و گسترش آتش فتنه درميان مسلمانان بسيار پيچيده است، اما بايد در انتظار وقايعي بزرگتر از تحولات سوريه و عراق، در منطقه باشيم...

نويسنده:
حميدرضا عسگري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن